INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Praca wychodzi naprzeciw zainteresowaniu praktyków tematyką sieci międzyorganizacyjnych. W badaniach bezpośrednich testowaniu poddano zależność pomiędzy zdolnością sieciową a przewagą konkurencyjną. Pozytywne wyniki tego testowania mogą być traktowane przez menedżerów jako empiryczna przesłanka dla wysiłków zmierzających do rozwoju zdolności sieciowych przedsiębiorstw, którymi kierują.
Główną metodą rozumowania zastosowaną w niniejszej pracy jest dedukcja, a badania bezpośrednie odnoszące się do głównej hipotezy prac mają charakter ilościowy. W warstwie źródłowej praca oparta jest na jakościowych i ilościowych studiach literatury, głównie z zakresu nauk o zarządzaniu. Wykorzystano zwłaszcza anglojęzyczne publikacje pochodzące z czasopism z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem artykułów odnoszących się do realiów funkcjonowania podmiotów na rynku przedsiębiorstw. W kategorii wykorzystanych źródeł literaturowych szczególne miejsce zajmują publikacje badaczy zrzeszonych w ramach międzynarodowej sieci akademickiej Industrial Marketing and Purchasing (IMP), która koncentruje się na specyfice relacji i sieci na rynku przedsiębiorstw.
W pracy zaprezentowano wyniki badań bezpośrednich przeprowadzonych przez autora. Przeprowadzona analiza wyników tych badań wsparła przypuszczenie o możliwości wyodrębnienia pewnych wymiarów zdolności sieciowej, które mierzone są w sposób względnie rzetelny i trafny i które pozostają w istotnych zależnościach korelacyjnych z jakością relacji z klientami i wynikami finansowymi przedsiębiorstwa.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 237 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7246-511-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Zdolność procesowa w sądowym...
do koszyka
Zdolność przewidywania
do koszyka
Korporacje transnarodowe. Zdolność...
do koszyka
Podmiotowość prawnomiędzynarodowa...
do koszyka
Szczególna zdolność sądowa
do koszyka
Spis treści
WPROWADZENIE | 7 |
Rozdział 1. PRZEWAGA KONKURENCYJNA PRZEDSIĘBIORSTWA | 13 |
1. Pojęcie przewagi konkurencyjnej | 13 |
2. Koncepcje przewagi konkurencyjnej | 18 |
2.1. Pozycyjna przewaga konkurencyjna | 19 |
2.2. Zasobowa przewaga konkurencyjna | 23 |
2.3. Relacyjna przewaga konkurencyjna | 31 |
3. Współzależności pomiędzy koncepcjami przewagi konkurencyjnej | 39 |
4. Przewaga konkurencyjna a zyskowność przedsiębiorstwa | 47 |
Rozdział 2. PRZEDSIĘBIORSTWO W SIECI MIĘDZYORGANIZACYJNEJ | 52 |
1. Interdyscyplinarność badań nad sieciami międzyorganizacyjnymi | 52 |
2. Sieć międzyorganizacyjna jako obiekt badań | 63 |
3. Zdolności sieciowe przedsiębiorstwa | 88 |
Rozdział 3. STOSUNKI WYMIENNE POMIĘDZY PODMIOTAMI NA RYNKU PRZEDSIĘBIORSTW | 105 |
1. Pojęcie i charakterystyka rynku przedsiębiorstw | 105 |
2. Marketing na rynku przedsiębiorstw | 116 |
3. Zachowania nabywcze przedsiębiorstw | 122 |
4. Relacje pomiędzy sprzedawcą i nabywcą na rynku przedsiębiorstw | 132 |
Rozdział 4. ZDOLNOŚĆ SIECIOWA PRZEDSIĘBIORSTWA W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH | 146 |
1. Wprowadzenie do badań | 146 |
2. Charakterystyka doboru próby | 154 |
3. Wyniki badań | 161 |
4. Interpretacja wyników badań | 185 |
ZAKOŃCZENIE | 191 |
ZAŁĄCZNIKI | 197 |
BIBLIOGRAFIA | 217 |