Zachowania strategiczne przedsiębiorstw w warunkach rynków wyłaniających się

-14%

Zachowania strategiczne przedsiębiorstw w warunkach rynków wyłaniających się

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

12,90  15,00 (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 15,00 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W świetle rosnącej niepewności warunków prowadzenia działalności gospodarczej rynki wyłaniające się stanowią doskonałe laboratorium badawcze w zakresie innowacji w strategiach i organizacji przedsiębiorstw. Rozdział pierwszy niniejszej książki przybliża Czytelnikom rynki wyłaniające się jako otoczenie działalności biznesowej oraz ich specyficzne uwarunkowania. Tezę tę rozwinięto w rozdziale drugim, charakteryzując wyznaczniki zachowań przedsiębiorstw w warunkach wyłaniającego się otoczenia – począwszy od samej istoty wyłaniających się organizacji, poprzez jej konfigurację i pomiar rezultatów, aż po legitymizację ich działań w otoczeniu. Opierając się na praktycznych doświadczeniach przedsiębiorstw, w rozdziale ostatnim zidentyfikowano alternatywne w stosunku do tradycyjnego podejścia ścieżki rozwoju przedsiębiorstw w warunkach otoczenia wyłaniającego się.


Rok wydania2020
Liczba stron160
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-697-2
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  
  Rozdział 1. Identyfikacja rynków wyłaniających się w świetle ogólnych problemów dotyczących konkurowania przedsiębiorstw    17
  1.1. Rynki wyłaniające się w systemie gospodarki światowej    17
  1.1.1. Wymiar historyczny    17
  1.1.2. Wymiar informacyjny    21
  1.1.3. Uniwersalny wymiar badań nad organizacjami w warunkach rynków wyłaniających się    27
  1.2. Ewolucja systemu finansowego jako katalizator zmian w otoczeniu mikro i makro    31
  1.2.1. Znaczenie systemu finansowego dla otoczenia działalności gospodarczej    31
  1.2.2. Rozwój podstawowych składników systemu finansowego    32
  1.2.3. Kryzysy i spekulacja na rynkach finansowych    35
  1.2.4. Zmienność na rynkach finansowych a mechanizmy podejmowania decyzji    40
  1.3. Współczesne realia systemu finansowego a wyłaniająca się organizacja    42
  1.3.1. Podstawy teoretyczne nowego emergentnego systemu    42
  1.3.2. Finansjalizacja – istota i konsekwencje    43
  1.3.3. Rola banków centralnych w dzisiejszej gospodarce    44
  1.3.4. Zombifikacja gospodarki    46
  1.3.5. Problem wartości i jej pomiaru    47
  1.3.6. Pytanie o organizację emergentną    50
  
  Rozdział 2. Wyznaczniki zachowań przedsiębiorstw w wyłaniających się warunkach otoczenia    52
  2.1. Budowanie potencjału legitymizacyjnego przedsiębiorstw na rynkach wyłaniających się    52
  2.1.1. Identyfikacja problemu legitymizacji przedsiębiorstwa    52
  2.1.2. Legitymizacja przedsiębiorstwa na rynkach wyłaniających się    62
  2.1.3. Legitymizacja przedsiębiorstwa na globalnym i lokalnym poziomie logik instytucjonalnych    71
  2.1.4. Implikacje dla teorii i praktyki działalności przedsiębiorstw    77
  2.2. Zdolności przedsiębiorstwa do skutecznej konkurencji w dynamicznym otoczeniu    80
  2.2.1. Konkurowanie w warunkach zmienności otoczenia    80
  2.2.2. Zdolności zwykłe i dynamiczne w organizacji    83
  2.2.3. Wybrane koncepcje organizacji oparte na zdolnościach dynamicznych    85
  2.2.4. Zdolności dynamiczne w konfiguracji organizacji    90
  2.3. Uwarunkowania i kryteria pomiaru wyników w warunkach wyłaniających się organizacji    92
  2.3.1. Otoczenie organizacyjne – od pewności do niepewności    92
  2.3.2. Kultura organizacyjna w warunkach niepewności otoczenia    96
  2.3.3. Aspekty efektywności organizacyjnej warunkowane poziomem niepewności otoczenia i kulturą organizacyjną    98
  2.3.4. Pomiar wyników wyłaniającej się organizacji jako wyzwanie strategiczne    100
  
  Rozdział 3. Wyzwania dla rozwoju działań przedsiębiorstw na podstawie tradycyjnego podejścia w warunkach wyłaniającego się otoczenia    101
  3.1. Przedsiębiorstwa na rynkach wyłaniających się w świetle wybranych doświadczeń praktycznych    101
  3.1.1. Perspektywa konkurencji w skali międzynarodowej    101
  3.1.2. Perspektywa konkurencji w skali rynku lokalnego    105
  3.1.3. Dwa strategiczne podejścia do rynku – próba identyfikacji    110
  3.2. Potencjał ludzki jako strategiczny czynnik radzenia sobie z kryzysem spowodowanym pandemią. Przykład przedsiębiorstwa w branży IT    112
  3.2.1. Pojęcie strategii przedsiębiorstwa w świetle wyłanialności otoczenia    112
  3.2.2. Strategie personalne w warunkach kryzysu    117
  3.2.3. Kreowanie potencjału ludzkiego w warunkach pandemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 – przykład praktyczny    121
  3.2.4. Kryzys jako szansa na strategiczny rozwój przedsiębiorstwa    126
  3.3. Wnioski dla przedsiębiorstw konkurujących w warunkach rynków wyłaniających się – alternatywna droga rozwoju współczesnych przedsiębiorstw    126
  
  Zakończenie    133
  Spis literatury    137
  Spis rysunków    155
  Spis tabel    157
RozwińZwiń