Recepcja mediów, t. 4: Rola badań nad zachowaniami językowymi dzieci w wieku przedszkolnym we wdrażaniu edukacji medialnej

-5%

Recepcja mediów, t. 4: Rola badań nad zachowaniami językowymi dzieci w wieku przedszkolnym we wdrażaniu edukacji medialnej

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

33,92  35,70 (-5%)

Najniższa cena z 30 dni: 35,70 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja poświęcona jest – zgodnie z tytułem – roli badań nad zachowaniami językowymi dzieci w wieku przedszkolnym we wdrażaniu edukacji medialnej. Stanowi ona t. 4 serii. Seria ta […] jest ważna i potrzebna jako forum zarówno wymiany myśli badaczy zajmujących się tą stosunkowo nową dziedziną interdyscyplinarnych badań naukowych, jak i popularyzacji bardzo ważnych współcześnie problemów edukacji medialnej wśród edukatorów.


Rok wydania2018
Liczba stron246
KategoriaEdukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-227-9103-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  I. CEL BADAŃ I ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE     13
    I.1. Cele     13
    I.2. Metody badawcze    14
    I.3. Dobór grupy badawczej     15
    I.4. Metody badawcze na etapie pozyskiwania korpusów tekstowych     16
  II. WNIOSKI Z ANALIZ JĘZYKOZNAWCZYCH DO WDRAŻANIA EDUKACJI MEDIALNEJ     19
    II.1. Korelacje badań naukowych z praktyką edukacyjną     19
    II.2. Językoznawcza analiza formy komunikatu i zawartości treści w kontekście założeń kompetencyjnych     19
    II.3. Kompetencje medialne i informatyczne a badania naukowe    21
      II.3.1. Kompetencja korzystania z informacji     21
        II.3.1.A. Źródła informacji     21
        II.3.1.B. Wyszukiwanie informacji     32
        II.3.1.C. Podejście krytyczne do informacji    34
        II.3.1.D. Wykorzystanie informacji     39
      II.3.2. Kompetencja funkcjonowania jednostki w środowisku medialnym    42
        II.3.2.A. Ja    42
        II.3.2.B. Ja i inni     45
        II.3.2.C. Ja i otoczenie     52
      II.3.3. Kompetencja znajomości języka mediów     57
        II.3.3.A. Językowa natura mediów     57
        II.3.3.B Funkcje komunikatów medialnych    61
        II.3.3.C Kultura komunikacji medialnej    63
      II.3.4. Kompetencja umiejętności kreatywnego korzystania z mediów     64
        II.3.4.A. Tworzenie     64
        II.3.4.B. Przetwarzanie    68
        II.3.4.C. Prezentowanie    68
      II.3.5. Kompetencja znajomości etyki i wartości w komunikacji i mediach     69
        II.3.5.A. Komunikacja i media jako przedmiot refleksji etycznej     69
      II.3.6. Kompetencja znajomości zasad bezpieczeństwa w mediach    70
        II.3.6.A. Ochrona prywatności i wizerunku    70
        II.3.6.B. Bezpieczeństwo komunikacji, pracy i transakcji     70
        II.3.6.C. Nadzór nad siecią     71
        II.3.6.D. Uzależnienia i higiena korzystania z mediów    72
      II.3.7. Kompetencja znajomości prawa w komunikacji i mediach     72
        II.3.7.A. Rodzaje, źródła i praktyka stosowania prawa w kontekście mediów     72
        II.3.7.B. Media a prawa człowieka, obywatela i dziecka    74
        II.3.7.C. Prawa wyłączne i monopole intelektualne     75
        II.3.7.D. Regulacje działalności operatorskiej w mediach (prawo telekomunikacyjne, radiofonia i telewizja, prawo prasowe, świadczenie usług drogą elektroniczną)     76
        II.3.7.E. Prawa osób niepełnosprawnych     80
        II.3.7.F. Ochrona danych osobowych i dóbr    80
      II.3.8. Kompetencja znajomości ekonomicznych aspektów działania mediów     82
        II.3.8.A. Rynek mediów i elementy polityki medialnej     82
        II.3.8.B. Informacja jako dobro ekonomiczne     84
        II.3.8.C. Finansowanie mediów i wybrane sposoby zarabiania w nowych mediach    85
      II.3.9. Kompetencje cyfrowe     87
        II.3.9.A. Budowa, działanie, obsługa i parametry urządzeń komputerowych     87
        II.3.9.B. Korzystanie z oprogramowania     88
  III. PRAKTYKA PRZEDSZKOLNEJ EDUKACJI MEDIALNEJ     89
  IV. RECEPCJA MEDIÓW A EDUKACJA MEDIALNA W PRAKTYCE 91
    IV.1. Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych (Fundacja Nowoczesna Polska)     91
    IV.2. Cyfrowa przyszłość, scenariusze lekcji (Fundacja Nowoczesna Polska). Wydruk wybranych plików internetowych dostępnych na licencji creative commons na stronie: http://edukacjamedialna.edu.pl/    128
      Korzystanie z informacji     129
      Skąd czerpiemy informacje?     129
      Korzystanie z informacji     131
      Prawda i fałsz (krytyczne podejście do informacji)    131
      Korzystanie z informacji     138
      Czy Czerwony Kapturek istnieje naprawdę? Prawda i fikcja w mediach     138
      Relacje w środowisku medialnym     140
      Mogę Ci coś powiedzieć, mimo że Cię nie widzę     140
      Język mediów     144
      Ja też mam swoją gazetę     144
      Kreatywne korzystanie z mediów     149
      Animacja – robimy film rysunkowy     149
      Kreatywne korzystanie z mediów     152
      Nagrywamy głosy     152
      Etyka i wartości     154
      Dobrzy i źli bohaterowie     154
      Prawo     157
      Prawo autorskie dla dzieci     157
      Ekonomiczne aspekty działania mediów     161
      Co to jest reklama?     161
  ANEKS 165
  I. Zawartość przekazów medialnych     165
    I.A. Artykuł z czasopisma     165
    I.B. Transkrypcja tekstów z fragmentu audycji radiowej     165
    I.C. Transkrypcja tekstów z filmu telewizyjnego     167
    I.D. Transkrypcja tekstów z reklamy internetowej     182
  II. Transkrypcje wypowiedzi będących skutkiem recepcji mediów     183
    II.A. Transkrypcje wypowiedzi będących skutkiem recepcji artykułu z czasopisma     183
    II.B. Transkrypcje wypowiedzi będących skutkiem recepcji fragmentu audycji radiowej     195
    II.C. Transkrypcje wypowiedzi będących skutkiem recepcji filmu telewizyjnego     205
    II.D. Transkrypcje wypowiedzi będących skutkiem recepcji reklamy internetowej     215
  III. Transkrypcje wypowiedzi z pogłębionych wywiadów indywidualnych    225
    III.A. Digitalizacja notatek nauczycielskich z rękopisu kwestionariuszowego     225
    III.B. Transkrypcje z nagrań pogłębionych wywiadów indywidualnych     229
  IV. Kwestionariusze zogniskowanego wywiadu grupowego     237
    IV.A. Czasopismo     237
    IV.B. Radio     237
    IV.C. Telewizja     238
    IV.D. Internet     238
  V. Kwestionariusz indywidualnego pogłębionego wywiadu z dzieckiem     239
  BIBLIOGRAFIA     243
RozwińZwiń