Trzy reguły

Jak myślą wyjątkowe firmy

1 opinia

Format:

epub, mobi

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi

47,40  79,00 (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 55,30 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

• SPRAWDŹ, CO ŁĄCZY FIRMY, KTÓRE ODNOTOWUJĄ ŚWIETNIE WYNIKI
• DOWIEDZ SIĘ, JAK UMIEJĘTNIE PROWADZIĆ FIRMĘ DO SUKCESU
• POZNAJ TRZY WYJĄTKOWE REGUŁY:
1. WYSOKA JAKOŚ WAŻNIEJSZA NIŻ NISKA CENA
2. PRZYCHÓD WAŻNIEJSZY KOSZT
3. NIE MA INNYCH REGUŁ


U podstaw badań unikatowych firm leży naturalne zainteresowanie wielkością. Niestety, takie badania nie zawsze prowadzą do ważnych wniosków. Wyjaśnienia przyczyn wzlotów i upadków firm osiągających najlepsze wyniki ograniczają się często do przedstawiania zbioru nieprawdopodobnych i niemożliwych do powtórzenia zdarzeń. Ich efektem jest często niewiele więcej niż ciekawa biografia firmy, które nie pozwala sformułować ważnych uogólnień.
Aby wyjść poza miłą dla ucha opowieść, należy wyizolować wpływ konkretnych działań danej firmy na jej wyniki od innych istotnych czynników, takich jak struktura branży, tempo i charakter zmian technologicznych, nieprzewidywalność otoczenia regulacyjnego, zjawiska globalne itd. czy nawet ślepy traf. Wszystkie one składają się na tzw. szum systemowy. My zaś musimy dowiedzieć się, jak je odfiltrować, jeśli zależy nam na tym, by usłyszeć pośród nich sygnał (niekiedy bardzo słaby), wywołany przez te działania firm, które rzeczywiście wpływają na ich wyniki. A zatem mając na uwadze wspomniany cel, nasze poszukiwania czynników napędzających doskonalsze, długoterminowe wyniki, zaczęliśmy od całkowicie odmiennego założenia: że to, co decyduje o spektakularnym sukcesie, wcale nie jest oczywiste.
Z Rozdziału I


Rok wydania2020
Liczba stron376
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieMałgorzata Halaba, Michał Lipa
ISBN-13978-83-01-21233-9
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  ROZDZIAŁ 1: WIĘCEJ NIŻ CIASTECZKO Z WRÓŻBĄ     7
  ROZDZIAŁ 2: JAK USŁYSZEĆ SYGNAŁ W SZUMIE     43
  ROZDZIAŁ 3: WYSOKA JAKOŚĆ WAŻNIEJSZA NIŻ NISKA CENA    73
  ROZDZIAŁ 4: PRZYCHÓD WAŻNIEJSZY NIŻ KOSZT     123
  ROZDZIAŁ 5: NIE MA INNYCH REGUŁ     173
  ROZDZIAŁ 6: DLACZEGO POWINNIŚCIE STOSOWAĆ TRZY REGUŁY?     235
  PODZIĘKOWANIA     261
  DODATEK A: OBLICZANIE SKŁADNIKÓW PRZEWAGI     269
  DODATEK B: BIBLIOGRAFIA STUDIÓW SUKCESÓW     283
  DODATEK C: IDENTYFIKOWANIE WYJĄTKOWYCH WYNIKÓW    289
  DODATEK D: ANALIZA KATEGORII, TRAJEKTORII I OKRESÓW    297
  DODATEK E: WYKRESY PROFILI WYNIKÓW     303
  DODATEK F: ANALIZA SPÓJNOŚCI     341
  DODATEK G: ANALIZA STATYSTYCZNA MAŁYCH PRÓB     359
  DODATEK H: ZMIANY POZYCJI A ZMIANY WYNIKÓW     363
  DODATEK I: STRUKTURA PRZEWAGI W ZAKRESIE RENTOWNOŚCI    367
  DODATEK J: RÓŻNICE BEHAWIORALNE NA PODSTAWIE PORÓWNAŃ PAR FIRM    371
  SPIS TABEL     373
RozwińZwiń