POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
• SPRAWDŹ, CO ŁĄCZY FIRMY, KTÓRE ODNOTOWUJĄ ŚWIETNIE WYNIKI
• DOWIEDZ SIĘ, JAK UMIEJĘTNIE PROWADZIĆ FIRMĘ DO SUKCESU
• POZNAJ TRZY WYJĄTKOWE REGUŁY:
1. WYSOKA JAKOŚ WAŻNIEJSZA NIŻ NISKA CENA
2. PRZYCHÓD WAŻNIEJSZY KOSZT
3. NIE MA INNYCH REGUŁ
U podstaw badań unikatowych firm leży naturalne zainteresowanie wielkością. Niestety, takie badania nie zawsze prowadzą do ważnych wniosków. Wyjaśnienia przyczyn wzlotów i upadków firm osiągających najlepsze wyniki ograniczają się często do przedstawiania zbioru nieprawdopodobnych i niemożliwych do powtórzenia zdarzeń. Ich efektem jest często niewiele więcej niż ciekawa biografia firmy, które nie pozwala sformułować ważnych uogólnień.
Aby wyjść poza miłą dla ucha opowieść, należy wyizolować wpływ konkretnych działań danej firmy na jej wyniki od innych istotnych czynników, takich jak struktura branży, tempo i charakter zmian technologicznych, nieprzewidywalność otoczenia regulacyjnego, zjawiska globalne itd. czy nawet ślepy traf. Wszystkie one składają się na tzw. szum systemowy. My zaś musimy dowiedzieć się, jak je odfiltrować, jeśli zależy nam na tym, by usłyszeć pośród nich sygnał (niekiedy bardzo słaby), wywołany przez te działania firm, które rzeczywiście wpływają na ich wyniki. A zatem mając na uwadze wspomniany cel, nasze poszukiwania czynników napędzających doskonalsze, długoterminowe wyniki, zaczęliśmy od całkowicie odmiennego założenia: że to, co decyduje o spektakularnym sukcesie, wcale nie jest oczywiste.
Z Rozdziału I
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 376 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Tłumaczenie | Małgorzata Halaba, Michał Lipa |
ISBN-13 | 978-83-01-21233-9 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Trzy boginie
do koszyka
Trzy boginie
do koszyka
Trzy ciosy sztyletem
do koszyka
Trzy ciosy sztyletem
do koszyka
Trzy czoła proroków z matki obcej
do koszyka
Trzy dewoty i kłopoty
do koszyka
Spis treści
ROZDZIAŁ 1: WIĘCEJ NIŻ CIASTECZKO Z WRÓŻBĄ | 7 |
ROZDZIAŁ 2: JAK USŁYSZEĆ SYGNAŁ W SZUMIE | 43 |
ROZDZIAŁ 3: WYSOKA JAKOŚĆ WAŻNIEJSZA NIŻ NISKA CENA | 73 |
ROZDZIAŁ 4: PRZYCHÓD WAŻNIEJSZY NIŻ KOSZT | 123 |
ROZDZIAŁ 5: NIE MA INNYCH REGUŁ | 173 |
ROZDZIAŁ 6: DLACZEGO POWINNIŚCIE STOSOWAĆ TRZY REGUŁY? | 235 |
PODZIĘKOWANIA | 261 |
DODATEK A: OBLICZANIE SKŁADNIKÓW PRZEWAGI | 269 |
DODATEK B: BIBLIOGRAFIA STUDIÓW SUKCESÓW | 283 |
DODATEK C: IDENTYFIKOWANIE WYJĄTKOWYCH WYNIKÓW | 289 |
DODATEK D: ANALIZA KATEGORII, TRAJEKTORII I OKRESÓW | 297 |
DODATEK E: WYKRESY PROFILI WYNIKÓW | 303 |
DODATEK F: ANALIZA SPÓJNOŚCI | 341 |
DODATEK G: ANALIZA STATYSTYCZNA MAŁYCH PRÓB | 359 |
DODATEK H: ZMIANY POZYCJI A ZMIANY WYNIKÓW | 363 |
DODATEK I: STRUKTURA PRZEWAGI W ZAKRESIE RENTOWNOŚCI | 367 |
DODATEK J: RÓŻNICE BEHAWIORALNE NA PODSTAWIE PORÓWNAŃ PAR FIRM | 371 |
SPIS TABEL | 373 |