Management Forum, nr. 1 vol. 7

Management Forum, nr. 1 vol. 7

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

The aim of the article is to specify how Shared Services Centers (SSC), can use talent management practices to retain employees. For this purpose, theoretical studies including contemporary scientific literature as well as empirical studies covering a survey of 249 respondents who were current employees of Shared Service Centers located in the city of Poznań were carried out. The subjective scope of the study has been narrowed down to minimize the risk of interpretational error resulting potentially from differences in the industry context. The author places talent management in the process of employee retention, and then discusses the results of empirical research. He defines the perception of talent management concept by employees, and also indicates statistically significant differences that may affect the shaping of intra-organizational processes.


Rok wydania2019
Liczba stron26
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Julian Dąbrowski: Zarządzanie talentami w procesie utrzymania pracowników w centrum usług wspólnych    1
  Beata Skowron-Mielnik, Marcin Gołembski: Rotacja pracowników jako czynnik optymalizacji procesów kadrowych    8
  Marcin Skrzek: Klasy wirtualne zdefiniowane na nowo. Jak wdrażać szkolenia wirtualne w środowisku biznesowym, tak by spełniały oczekiwania współczesnych uczestników?    14
  Grzegorz Wojtkowiak: Powody zatrudnienia w niepełnym wymiarze godzin    21
RozwińZwiń