POLECAMY
Format:
ibuk
Do głównych walorów publikacji Centra usług w Krakowie i ich relacje z otoczeniem lokalnym należy przedstawienie kompleksowej ilościowej i jakościowej oceny wpływu krakowskich centrów na otoczenie lokalne. […] Interesujące są wyniki obliczeń dochodów budżetów lokalnych i regionalnych z tytułu podatków; w opracowaniu zwrócono także uwagę na niedostrzegane znaczenie centrów dla rozwoju rynku pracy w mieście [...]. Naszkicowano również, niedocenianą w badaniach wpływu inwestycji na otoczenie, charakterystykę działań na rzecz społeczności lokalnych. Dokonano porównania funkcjonujących w Krakowie centrów i wskazano na wyraźne różnice w funkcjonowaniu, zakorzenieniu i trwałości działalności między firmami badawczo-rozwojowymi a centrami outsourcingowymi i usług wspólnych.
Z recenzji dr. hab. Michała Paszkowskiego
Grzegorz Micek, Jarosław Działek i Janusz Górecki prezentują złożony obraz relacji krakowskich centrów usług (centrów outsourcingowych, usług wspólnych i badawczo-rozwojowych) z otoczeniem lokalnym. Autorzy dokonali wieloaspektowej charakterystyki badanego sektora, szczególną uwagę poświęcając generowanym efektom mnożnikowym, zakorzenieniu i trwałości działalności centrów, ich wpływowi na rynek pracy oraz relacjom z władzami publicznymi. Powyższe elementy analizy posłużyły do oceny przyszłości centrów usług w Krakowie. Wykorzystano nie tylko wywiady z kadrą zarządzającą centrów, ale również wyniki ankiety internetowej przeprowadzonej wśród obecnych i byłych pracowników oraz dane z raportów finansowych przedsiębiorstw.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 136 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2872-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Centra offshore na globalnych rynkach...
do koszyka
Centra, prowincje, zaułki
do koszyka
Jak pokochać centra handlowe
do koszyka
Samorządowe centra usług wspólnych
do koszyka
Centrum handlowe
do koszyka
Spis treści
1. Wprowadzenie | 7 |
Autorzy | 9 |
2. Tło teoretyczne, dotychczasowe badania i metody badań | 11 |
2.1. Ustalenia terminologiczne | 11 |
2.2. Dotychczasowe badania | 17 |
2.3. Źródła informacji i metody analiz | 19 |
3. Charakterystyka centrów usług w Krakowie | 23 |
3.1. Centra usług w Krakowie na tle Polski | 23 |
3.2. Historia rozwoju sektora w Krakowie | 25 |
3.3. Centra usług w Krakowie a kraj pochodzenia kapitału | 28 |
3.4. Zatrudnienie w centrach usług | 30 |
3.5. Nakłady inwestycyjne w centra usług | 33 |
3.6. Rodzaje usług świadczonych w centrach | 35 |
3.7. Lokalizacja centrów usług na obszarze aglomeracji krakowskiej | 36 |
4. Czynniki lokalizacji centrów usług w Krakowie | 41 |
5. Relacje: centra usług – otoczenie lokalne | 53 |
5.1. Efekty mnożnikowe w zakresie zatrudnienia | 53 |
5.2. Finansowe efekty mnożnikowe | 63 |
5.3. Wpływ funkcjonowania centrów na rynek pracy | 73 |
5.4. Sektor a władze publiczne | 80 |
5.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu | 88 |
6. Opinii pracowników centrów usług o sektorze | 93 |
7. Zakorzenienie centrów usług w Krakowie i trwałość ich działalności | 103 |
7.1. Stopień zakorzenienia | 103 |
7.2. Stopień trwałości | 106 |
8. Przyszłość centrów usług w Krakowie | 111 |
9. Podsumowanie | 117 |
Literatura | 121 |
Summary | 127 |
Spis rycin | 131 |
Spis tabel | 133 |