POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
W kolejnym tomie serii „Biografia i badanie biografii” autorzy skoncentrowali się na dwóch podstawowych kategoriach – czasu i miejsca - w kontekście biograficznym. Kategorie te traktowane są jako przestrzenie uczenia się człowieka. Autorzy wskazują na potencjał edukacyjny, jaki w nich tkwi, i proponują nowe, interdyscyplinarne, teoretyczne ujęcia tych zagadnień. Czytelnik znajdzie w tomie również przykłady badań w zakresie tej tematyki: przeczyta o tym, w jaki sposób człowiek uczy się „z miejsc” i jaką rolę w uczeniu się odgrywa czas, także w sytuacjach egzystencjalnie trudnych.
Ze wstępu Elżbiety Dubas
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 296 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-625-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Czas przeszły: pamięć - mit
do koszyka
Czas białych nocy
do koszyka
Czas białych nocy
do koszyka
Czas chaosu
do koszyka
Czas chaosu. Furia Wikingów
do koszyka
Czas cieni
do koszyka
Czas czarnych luster
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Elżbieta Dubas, Anna Gutowska) | 7 |
CZAS – PRÓBA INTERDYSCYPLINARNEGO OGLĄDU FENOMENU CZASU | 11 |
Sławomir Sztobryn – Czas historii – czas życia – czas marzeń, polisemiczny walor pojęcia | 13 |
Anita Całek – Czas jako element konstrukcyjny biografii naukowej | 21 |
Amelia Krawczyk-Bocian – Doświadczanie czasu w badaniach biograficzno-narracyjnych | 37 |
Rafał Marcin Leszczyński – Czas człowieka z perspektywy ontologii reizmu pansomatycznego | 49 |
Elżbieta Dubas – Czas w andragogicznym podejściu biograficznym – wybrane aspekty | 63 |
Janusz Krysztofik, Anna Walulik – Temporalny charakter synergii edukacyjnych | 79 |
CZAS – PRZYKŁADY BADAŃ POWIĄZANYCH Z CZASEM | 89 |
Olga Czerniawska – Dzieciństwo w badaniach biograficznych | 91 |
Anna Sladek – Między czasem teraźniejszym a przyszłym. Znaczenie orientacji temporalnych dla rozwoju ludzi młodych | 99 |
Beata Kunat – Dzielenie się czasem wolnym z uczniem, czyli o pracy nauczycieli z pasją | 117 |
Anna Gutowska – Czas w narracji o przyjaźni kobiet w perspektywie wybranych etapów dorosłości | 127 |
Olga Czerniawska – Czas nocy w badaniach biograficznych | 145 |
Anna Szafranek – Bohater historyczny i jego rola w opinii studentów Uniwersytetu w Białymstoku | 153 |
Paweł Kaźmierczak – Czas biograficzny, czas historyczny i Zeitgeist w autobiografii Dietricha von Hildebranda | 167 |
CZAS – W BADANIACH SYTUACJI EGZYSTENCJALNIE TRUDNYCH | 181 |
Emilia Mazurek – Choroba przewlekła w biografii w świetle wybranych stanowisk teoretycznych i badań empirycznych | 183 |
Miłosz Mółka – Czas w narracjach mężczyzn pozbawionych wolności | 201 |
MIEJSCA W PRZESTRZENI MIASTA W BIOGRAFII. UCZENIE SIĘ „Z MIEJSC” | 217 |
Marcin Muszyński – Miejsca w przestrzeni miasta w świetle biograficznych narracji – założenia badawcze projektu | 219 |
Alicja Korzeniewska-Bondar, Beata Kunat, Katarzyna Szorc – Przestrzeń miasta Białystok z perspektywy mieszkańca – w poszukiwaniu miejsc znaczących | 223 |
Elżbieta Krzewska, Ryszard Skrzyniarz – Miejsca znaczące Lublina jako element procesu uczenia się na przykładzie wywiadu z dorosłym mieszkańcem miasta | 235 |
Elżbieta Dubas, Anna Gutowska – Uczenie się „z miejsc” (na przykładzie projektu Miejsca w przestrzeni miasta i ich funkcje w świetle biograficznej narracji) | 251 |
Marcin Muszyński – Miejsca w przestrzeni miasta – próba oglądu z perspektywy podmiotu – uczącego się dorosłego | 265 |
ZAŁĄCZNIKI | 281 |
Załącznik nr 1. Białystok (Beata Kunat) | 283 |
Załącznik nr 2. Lublin (Elżbieta Krzewska) | 285 |
Załącznik nr 3. Łódź (Anna Gutowska) | 289 |
Załącznik nr 4. Lublin – mapa miejsc | 293 |
Załącznik nr 5. Łódź – mapa miejsc | 295 |