POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony prezentacji tradycyjnych i nowoczesnych metod krzewienia kultury czytelniczej wśród dzieci i młodzieży. Refleksja naukowa nad tą tematyką została podjęta w związku ze zmieniającymi się technologiami i metodami pracy z czytelnikiem/odbiorcą usług bibliotecznych. Jak wykorzystać naturalne zainteresowanie młodych nowymi technologiami do promocji czytelnictwa? Czy oprócz możliwości technologie te mogą nieść ze sobą również zagrożenia dla edukacji czytelniczej? Jak je wprowadzać, by stanowiły pomoc, a nie cel sam w sobie? Na te i inne pytania Czytelnik znajdzie odpowiedzi w niniejszym tomie.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 220 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-716-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Nowoczesne akwarium
do koszyka
Nowoczesne biuro rachunkowe
do koszyka
Nowoczesne biuro rachunkowe
do koszyka
Nowoczesne biuro rachunkowe
do koszyka
Nowoczesne biuro rachunkowe wydanie 2
do koszyka
Spis treści
Adam Mazurkiewicz, Tradycja i (po)nowoczesność, czyli kilka uwag tytułem wstępu | 7 |
Część I. Świat cyfrowy w krzewieniu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży | 19 |
Magdalena Wójcik, Najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji czytelniczej i medialnej. Potencjał i przykłady wdrożeń | 21 |
Piotr Szeligowski, Monika Wachowicz, Technologie informacyjno-komunikacyjne w krzewieniu kultury czytelniczej uczniów klas I-III szkoły podstawowej | 33 |
Agnieszka Przybyszewska, Literacka immersja i technologia step-in-book, czyli o przenikaniu się światów literackich i rzeczywistych | 47 |
Edyta Kilian, Audialne twory poetów cybernetycznych – analiza współczesnej formy słuchowiska radiowego | 61 |
Jolanta Laskowska, Transformacja nośników tekstu i jej wpływ na czytelnictwo studentów kierunków humanistycznych w świetle badań ankietowych | 73 |
Zenona Krupa, Skuteczność Internetu w promocji czytelnictwa w opinii studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego | 89 |
Część II. Wychowując w kulcie czytania | 105 |
Zofia Zasacka, Czytelnicy zaangażowani – jak rozbudzać motywacje czytelnicze dzieci i młodzieży | 107 |
Michał Wróblewski, Anna Zatora, Czytania jak na lekarstwo. Możliwa recepta na niski poziom czytelnictwa wśród nastoletnich chłopców. Refleksja wokół projektu „Boys Reading” | 121 |
Marta Deńca, Czytelnicy ze specjalnymi potrzebami czytelniczymi | 139 |
Zofia Pomirska, Technika szybkiego czytania wobec lingwistycznej teorii nauki czytania | 169 |
Marta Krasuska-Betiuk, Kultura literacka studentów pedagogiki. W poszukiwaniu modelu badań | 181 |
Renata Osiewała, Młodzi humaniści i ich preferencje czytelnicze na przykładzie studentów pierwszego roku kierunków historia i historia sztuki Uniwersytetu Łódzkiego | 199 |