POLECAMY
Wydawca:
Format:
Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym to tytuł monografii wskazujący, że w jej zawartości czytelnik odnajdzie wielowątkowe studia tyczące takowego przedmiotu badań. W niniejszej publikacji wieloautorskiej wielość podejść, studiów i analiz jest czymś decydującym o jej charakterze, nie rozstrzyganie, lecz dostarczania wiedzy o tym, jak jest, dlaczego tak jest i co zrobić, by było lepiej.
Redaktorzy
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 339 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Adam Marszałek |
ISBN-13 | 978-83-8019-248-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Komunikowanie interpersonalne w...
do koszyka
Komunikowanie organizacji w kryzysie
do koszyka
Komunikowanie polityczne 2.0
do koszyka
Komunikowanie polityczne. Skrypt dla...
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 9 |
I. PODMIOTOWE I SYTUACYJNE UWARUNKOWANIA KOMUNIKACJI | |
W INTERAKCJACH MIĘDZYLUDZKICH. | |
PERSPEKTYWA SŁOWACKA I POLSKA | |
Marek Stachoň | |
Diskurz, kritika a medziľudská komunikácia | |
[Dyskurs, krytyka i interpersonalna komunikacja] | 13 |
Jaroslav Uhel | |
Diferenciácia kresby ako prostriedok komunikácie | |
[Rysunki zróżnicowania środkiem komunikacji] | 30 |
Michal Bratko | |
Dizajn ako činiteľ komunikácie a interakcie človeka s najširším okolím | |
[Projekt jako czynnik komunikacji i interakcji człowieka w środowisku] | 51 |
Kazimierz Czerwiński | |
Zaniedbane aspekty komunikowania w edukacji szkolnej | 59 |
Danuta Borecka-Biernat | |
Rola poczucia kontroli nad otoczeniem i reakcji emocjonalnych w regulacji | |
destruktywnych strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu | |
społecznego | 75 |
Danuta Wosik-Kawala | |
Kompetencje emocjonalne jako przesłanka ku racjonalności | |
w konfliktach szkolnych | 101 |
Soňa Kariková | |
Pararely psychológie a andragogiky | |
[Paralela psychologii i andragogiki] | 112 |
II. PRZESTRZEŃ INTERAKCJI KOMUNIKACYJNYCH. | |
RÓŻNORODNOŚĆ PODMIOTÓW I SYTUACJI W PERSPEKTYWIE | |
KONFLIKTÓW I KRYZYSÓW | |
Vojtech Korim | |
Fenomén konfliktov, jeho historické, politologické a spoločenské aspekty | |
v edukačných kontextoch | |
[Zjawisko konfliktu, jego historyczne, polityczne i społeczne aspekty w edukacji] | 143 |
Grażyna Bartkowiak | |
Koncepcja zarządzania dyskretnego jako propozycja otwartego stylu | |
komunikowania się w kierowaniu zespołem nauczycielskim | |
przez dyrektora szkoły | 160 |
Vašašová Zlata | |
Komunikácia v školských záťažových situáciách | |
[Komunikacja interpersonalna w szkole w sytuacjach stresowych] | 174 |
Kinga Tucholska, Marian Fiedor | |
Słowa to mury albo mosty. O roli języka w przebiegu konfliktów i o języku | |
porozumienia | 195 |
Grażyna Stanisława Kmita | |
Kłamstwo jako podłoże języka konfliktu | 210 |
Teresa Lewandowska-Kidoń | |
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako źródło konfliktów | |
w szkole – perspektywa wielowymiarowa | 222 |
Justyna Deręgowska | |
Komunikacja pracowników służby zdrowia z pacjentem w wieku podeszłym | 239 |
Natalia Majchrzak | |
Psychologiczno-lingwistyczne aspekty kompetencji komunikacyjnych | |
w edukacji dla zarządzania bezpieczeństwem państwa | 251 |
Soňa Karikova, Petra Koppová | |
Kompetencie lektora pri riešení prevencie násilia na pracovisku Pedagogická | |
fakulta UMB Banská Bystrica, SR | |
[Kompetencje nauczyciela akademickiego w przeciwdziałaniu przemocy | |
w miejscu pracy na przykładzie UMB w Bańskiej Bystrzycy na Słowacji] | 272 |
Bronislava Kasáčová | |
Učiteľ v sociálnom a profesijnom kontexte. Činnosti učiteľa – komunikácia medzi | |
pedeutológiou a edukačnou realitou | |
[Nauczyciel w kontekście społecznym i zawodowym. Działalność nauczyciela – | |
umiejętności komunikacyjne w teorii pedentologicznej a rzeczywistość | |
edukacyjna] | 305 |