POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
W kulturze każdego państwa istnieją takie miejsca, które posiadają wymiar uniwersalny, będąc nośnikiem wysokich wartości humanistycznych i ogólnoludzkich. Miejsca te, czy są to piękne krajobrazy, miejsca historyczne predestynowane do zachowania ze względu na unikatowe wartości historyczne, czy miejsca i obiekty posiadające wyjątkowe walory estetyczne, artystyczne i kulturowe, świadczą o przejawach rozwoju kulturalnego, historycznego i duchowego człowieka na przestrzeni dziejów.
Obecność treści związanych z obiektami dziedzictwa kulturowego w edukacji młodego pokolenia jest niezbędna. Autorka zebrała w książce artykuły o dziedzictwie w edukacji, publikowane dotychczas w różnych źródłach. Podaje również liczne przykłady praktycznego wprowadzenia edukacji na rzecz dziedzictwa kulturowego w pracy pedagogicznej. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli i pedagogów – studentów, animatorów kultury i wszystkich chcących poszerzyć swą wiedzę o aspektach edukacyjnych dziedzictwa kulturowego.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 104 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2506-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
1. Wkład pedagogiki kultury w myślenie o dziedzictwie (wybrane problemy) | 11 |
2. Dziedzictwo kulturowe jako wartość | 17 |
3. Edukacja na rzecz dziedzictwa kulturowego – zagadnienia wstępne | 23 |
4. Próba definicji edukacji na rzecz dziedzictwa kulturowego, stanu i potrzeb (na przykładzie Małopolski) | 29 |
5. Podstawowe pojęcia edukacji na rzecz dziedzictwa kulturowego | 39 |
6. Edukacja na rzecz dziedzictwa kulturowego i jej miejsce we współczesnej pedagogice | 47 |
7. Rola edukacji na rzecz dziedzictwa światowego w tworzeniu edukacyjnej wspólnoty | 53 |
8. Edukacja na rzecz dziedzictwa kulturowego wobec wielokulturowości i globalizmu | 63 |
9. Polskie obiekty na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO | 71 |
10. Dziedzictwo kulturowe w programach szkolnych | 77 |
11. Możliwości realizacji edukacji na rzecz dziedzictwa kulturowego w praktyce | 87 |
Zakończenie | 95 |
Bibliografia | 97 |