POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Praca ma charakter monografii zbiorowej. Jest kontynuacją książki „Z badań nad zdrowiem psychicznym uczniów” (Katowice 2006). Zdrowie psychiczne uczniów rozumiane jest jako zasób różnych sprawności, kompetencji, cech, mających wpływ na aktualny dobrostan uczniów. Książka obejmuje takie zagadnienia, jak: rola integracji wychowawczej, wsparcie doświadczane od nauczycieli i rodziców, pojmowanie zdrowia i choroby, postawy uczniów wobec chorujących psychicznie. Szczególne miejsce w pracy zajmują projekty programów terapeutycznych wpływających na lepsze radzenie sobie ze stresem oraz rozwój tolerancji i empatii wobec nadpobudliwości psychoruchowej, ujawniającej się w szkole.
Praca adresowana jest do psychologów i pedagogów szkolnych, także nauczycieli i wychowawców. Może być również wykorzystana przez studentów psychologii i kierunków pedagogicznych jako skrypt do zajęć ze specjalizacji wychowawczej.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 306 |
Kategoria | Psychologia rozwoju człowieka |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-226-2350-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Zofia Dołęga | |
Badania nad zdrowiem psychicznym uczniów - przegląd zagadnień | 7 |
Część I | |
Zasoby zdrowia psychicznego - wybrane zagadnienia | |
Yvona Woźniaková | |
Wokół integracji: badania nad koncepcją zdrowia pełnosprawnych uczniów | |
klas integracyjnych | 17 |
Anna Worsztynowicz | |
Wsparcie doświadczane przez dorastających ze strony nauczycieli w kontekście wsparcia doświadczanego ze strony innych osób znaczących | 56 |
Marianna Dąbrowska-Wnuk | |
Zaangażowanie ojca w proces edukacji w opinii gimnazjalistów | 74 |
Bernadeta Bulla | |
Rozumienie przez uczniów swoich powinności wobec nauczycieli | 93 |
Część II | |
Wybrane mechanizmy zagrożeń zdrowia psychicznego uczniów | |
Maria John-Borys, Mirosława Szocińska | |
Asertywność i poczucie kontroli a wczesna inicjacja seksualna uczniów139 | |
Zofia Dołęga | |
Poczucie samotności a sposoby radzenia sobie w sytuacjach szkolnych w kontekście autodestruktywności | 154 |
Część III | |
Uczniowskie reprezentacje poznawcze choroby | |
Yvona Woźniaková | |
Rozumienie choroby przez dzieci w wieku szkolnym - badania pilotażowe | 185 |
Bernadeta Bulla, Alina Płonka | |
Koncepcja choroby psychicznej u dorastających | 196 |
Bernadeta Bulla, Alina Płonka | |
Dorastający wobec osób chorych psychicznie | 229 |
Część IV | |
Projekty programów terapeutycznych | |
Joanna Durkalec | |
Wpływ zajęć terapeutycznych na radzenie sobie ze stresem i poczucie własnej skuteczności u dzieci z dysleksją rozwojową | 249 |
Maria John-Borys, Agnieszka Musiał | |
O tolerancji i empatii wobec odmienności w profilaktyce zespołu nadpobudliwości psychoruchowej | 276 |
Summary | 304 |
Zusammenfassung | 304 |