POLECAMY
-20%
Redakcja:
Format:
"Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie - trzy drogi, jeden cel" ma zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno zaś pragmatyczną, pokazuje, jak istotne dla danego obszaru naukowego jest interdyscyplinarne podejście specjalistów różnych dziedzin. […] Książka stanowi kolejny wkład wzbogacenia literatury z zakresu pedagogiki specjalnej, zwłaszcza logopedii. daje wiele praktycznych rad. […] Zresztą grono osób, do których jest kierowana ta pozycja, jest bardzo szerokie. Są to logopedzi, nauczyciele nauczania początkowego, terapeuci, pedagodzy specjalni, studenci kierunków pedagogicznych . A co chyba najistotniejsze – wszyscy mający wpływ na edukację w Polsce.
Z recenzji dr hab. Jolanty Zielińskiej, prof. UP
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 196 |
Kategoria | Logopedia |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika |
ISBN-13 | 978-83-231-3199-1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Muzyka ciszy
do koszyka
Muzyka ciszy
do koszyka
Muzyka… Daj się uwieść!
do koszyka
Muzyka duszy
do koszyka
Muzyka duszy
do koszyka
Muzyka dwojga dusz
do koszyka
Muzyka dwojga dusz
do koszyka
Muzyka eksperymentalna. Cage i po Cage'u
do koszyka
Muzyka fortepianowa Franza Liszta
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie / | 9 |
ROZDZIAŁ I | |
HANNA ŻURAW | |
Rewalidacyjne funkcje dóbr kultury / | 13 |
Wstęp / | 13 |
Człowiek, jego ciało i dysfunkcje w refleksji antropologicznej / | 15 |
Krytyka rehabilitacji / | 18 |
Rehabilitacja w paradygmacie normalizacyjnym / | 20 |
Rewalidacyjne funkcje dóbr kultury / | 23 |
Alternatywne style życia / | 29 |
ROZDZIAŁ II | |
PAWEŁ CYLULKO | |
Zastosowanie muzykoterapii we wspomaganiu komunikacji / | 35 |
Wprowadzenie / | 35 |
Podstawowe założenia muzykoterapii / | 37 |
Wypowiadanie się w języku muzyki / | 38 |
Komunikaty werbalne i muzyczne w relacji muzykoterapeutycznej / | 41 |
Diagnostyczne walory komunikatów werbalnych i muzycznych / | 44 |
Zakończenie / | 47 |
ROZDZIAŁ III | |
KLAUDIA KUKIEŁCZYŃSKA-KRAWCZYK | |
Odzwierciedlenie ekspresywnego i semantycznego związku muzyki ze słowem w technikach muzykoterapii / | 49 |
Wprowadzenie / | 49 |
Związek muzyki ze słowem / | 50 |
ROZDZIAŁ IV | |
EWA SZATAN | |
Rozważania o kompetencjach muzycznych nauczycieli-terapeutów w terapii muzyką / | 61 |
Wprowadzenie: o muzyce i logo rytmice / | 61 |
Logopeda – logorytmik i jego kompetencje / | 63 |
Zdobywanie kompetencji rozpoczyna się już w przedszkolu i szkole / | 63 |
Kompetencje muzyczne niezbędne w terapii muzyką w ocenie studentów / | 66 |
ROZDZIAŁ V | |
MAŁGORZATA SUŚWIŁŁO | |
Rola śpiewu w rozwoju mowy dziecka i w terapii zaburzeń / | 75 |
Wstęp / | 75 |
Kompetencje dziecka w zakresie śpiewania / | 77 |
Muzyka i rozwój ogólny w badaniach nad mózgiem/ | 78 |
Śpiew w leczeniu zaburzeń mowy i głosu / | 80 |
Czynniki przyczyniające się do zaburzeń mowy i głosu / | 81 |
Ocena zniekształceń mowy i głosu / | 83 |
Możliwości leczenia zaburzeń mowy i głosu w warunkach wczesnej edukacji / | 83 |
Śpiew i jego oddziaływanie psychologiczne / | 84 |
Opis badań / | 85 |
Wyniki z przeprowadzonych badań / | 88 |
Dyskusja i podsumowanie / | 96 |
ROZDZIAŁ VI | |
MONIKA KAMPER-KUBAŃSKA | |
Muzyka jako początek i koniec wszelkiej mowy – fonogesty w komunikacji i języku muzycznym / | 99 |
Wprowadzenie / | 99 |
O metodzie Tomatisa słów parę / | 101 |
Język muzyki jako język uniwersalny – przegląd wybranych systemów wychowania muzycznego / | 103 |
Fonogesty i fonogestyka jako element wspierający komunikację / | 106 |
ROZDZIAŁ VII | |
AMELIA GOLEMA | |
Interdyscyplinarne podejście w terapii logopedycznej osób z niepełnosprawnością intelektualną | |
w Warsztacie Terapii Zajęciowej/ | 119 |
Wstęp/ | 119 |
Wpływ muzyki na procesy poznawcze osób z niepełnosprawnością intelektualną / | 120 |
Zakończenie / | 126 |
ROZDZIAŁ VIII | |
ANNA WALENCIK-TOPIŁKO | |
Śpiew w logopedii i logorytmice – możliwości zastosowania, wskazówki metodyczne / | 129 |
Wprowadzenie / | 129 |
Możliwości zastosowania śpiewu w logopedii i logo rytmice / | 131 |
Stymulacja mowy poprzez śpiew – program autorski A. Walencik-Topiłko / | 135 |
Ćwiczenia logopedyczne i logorytmiczne z piosenką / | 136 |
ROZDZIAŁ IX | |
ANDREA JAWORSKA | |
Stymulacja słuchu muzyką metodą Tomatisa / | 141 |
Uwagi wstępne / | 141 |
Podstawy terapii Tomatisa / | 142 |
Zakończenie / | 150 |
ROZDZIAŁ X | |
IWONA POLAK | |
O rehabilitacji głosu – z doświadczeń pedagoga-wokalisty / | 153 |
Wstęp / | 153 |
Rehabilitacja głosu / | 155 |
Zamiast zakończenia / | 158 |
ROZDZIAŁ XI | |
EWA KOWALEWSKA, ANNA WALENCIK-TOPIŁKO | |
Zaburzenia głosu u osób z wadą słuchu – diagnoza i terapia / | 165 |
Wprowadzenie / | 165 |
Zaburzenia głosu a wada słuchu / | 166 |
Ćwiczenia emisji głosu / | 169 |
ROZDZIAŁ XII | |
KARINA SZAFRAŃSKA | |
Różne formy oddziaływań muzycznych w terapii dzieci z zespołem Aspergera / | 177 |
Muzykoterapia / | 177 |
Zespół Aspergera i zaburzenia współwystępujące / | 180 |
Zaburzenia integracji sensorycznej w zespole Aspergera / | 183 |
Muzykoterapia w terapii dzieci ZA / | 185 |
Podsumowanie / | 190 |
Informacje o autorach / | 193 |