POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Muzyka eksperymentalna jest naocznym świadectwem powstania powojennej anglo-amerykańskiej muzycznej tradycji związanej z muzyką i koncepcjami Johna Cage’a. Opublikowana w roku 1974, stała się klasycznym tekstem poświęconym radykalnej alternatywie wobec mainstreamowej muzycznej awangardy. Po przeszło trzydziestu latach możemy dostrzec, jak bardzo rewolucyjne koncepcje tego marginalizowanego niegdyś nurtu wpłynęły na nasze myślenie i zmieniły muzyczny repertuar.
Wielu kompozytorów, którzy obecnie zdobywają masową publiczność – takich jak Steve Reich czy Philip Glass – ma korzenie w tradycji eksperymentalnej opisanej przez Michaela Nymana.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 252 |
Kategoria | Teoria kultury |
Wydawca | Słowo/Obraz Terytoria |
ISBN-13 | 978-83-7453-167-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Muzyka ciszy
do koszyka
Muzyka ciszy
do koszyka
Muzyka… Daj się uwieść!
do koszyka
Muzyka duszy
do koszyka
Muzyka duszy
do koszyka
Muzyka dwojga dusz
do koszyka
Muzyka dwojga dusz
do koszyka
Muzyka fortepianowa Franza Liszta
do koszyka
Spis treści
Przedmowa do polskiego wydania (Michał Mendyk) | |
Przedmowa (Brian Eno) | |
Przedmowa do drugiego wydania (Michael Nyman) | |
1. W stronę (definicji) muzyki eksperymentalnej | |
2. Źródła | |
3. Początki 1950–1960: Feldman, Brown, Wolf, Cage | |
4. Patrzenie, słyszenie: Fluxus | |
5. Systemy elektroniczne | |
6. Niezdeterminowanie 1960–1970: Ichiyanagi, Ashley, Wolf, Cardew, Scratch Orchestra | |
7. Muzyka minimalistyczna, nowa tonalność i zdeterminowanie | |
Przypisy | |
Wybrana bibliografa | |
Dyskografia muzyki eksperymentalnej (Robert Worby) | |
Dalsze lektury (publikacje po roku 1974) | |
Podziękowania | |