POLECAMY
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
Współczesne uwarunkowania globalnej gospodarki wymuszają na przedsiębiorstwach ciągłe podnoszenie poziomu ich konkurencyjności. Bez tego nie są w stanie przetrwać i rozwijać się we współczesnym otoczeniu. W wyniku tych procesów, zarówno w teorii, jak i praktyce zarządzania, powstają nowe metody bądź koncepcje, mające dopomóc przedsiębiorstwom w sprostaniu tym wymaganiom. Jedną z bardziej znanych i uznanych na świecie współczesnych koncepcji zarządzania jest Lean Management. – koncepcja wywodząca się ze sposobu myślenia i działania firmy Toyota, a polegającą na zastosowaniu takich sposobów działalności przedsiębiorstwa, aby w danych warunkach techniczno-organizacyjnych uzyskać jak najlepsze efekty działania możliwie najmniejszymi nakładami. W koncepcji tej uzyskiwane jest to poprzez wszechstronną eliminację wszelkiego rodzaju marnotrawstwa (po japońsku – muda) nie tylko z systemu produkcyjnego i w dalszej perspektywie z całej organizacji, ale także z całego łańcucha logistycznego związanego z działalnością firmy.
Niniejsza monografia oprócz szerokiego zaznajomienia czytelników z istotą Lean Management ma na celu przedstawienie, jak skutecznie wdrożyć ten koncept w przedsiębiorstwie, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań tego procesu w polskiej praktyce gospodarczej. Praca skierowana jest, poza pracownikami akademickimi i studentami zarządzania, do praktyków gospodarczych zajmujących się poruszaną problematyką w swoich przedsiębiorstwach.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 294 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
ISBN-13 | 978-83-7865-087-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Część I. KONCEPTUALNE ZAŁOŻENIA LEAN MANAGEMENT | 13 |
Rozdział 1. Nowe uwarunkowania gospodarcze jako wyzwania dla współczesnych przedsiębiorstw | 15 |
Rozdział 2. Pojęcie i geneza Lean Management | 30 |
Rozdział 3. Podstawowe cele i zasady Lean Management | 41 |
Rozdział 4. Lean Management a tradycyjne systemy organizacji wytwarzania | 61 |
Rozdział 5. Kultura szczupłej organizacji | 82 |
Rozdział 6. Korzyści i koszty Lean Management | 94 |
Część II. METODYCZNE PODSTAWY WDRAŻANIA LEAN MANAGEMENT W PRZEDSIĘBIORSTWIE | 105 |
Rozdział 7. Metodyka przeprowadzania zmian organizacyjnych we współczesnym przedsiębiorstwie | 107 |
Rozdział 8. Procedury wdrażania Lean Management w literaturze przedmiotu | 130 |
Rozdział 9. Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w świetle literatury przedmiotu | 152 |
Część III. WDRAŻANIE LEAN MANAGEMENT W PRZEDSIĘBIORSTWACH FUNKCJONUJĄCYCH W POLSCE – WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH | 167 |
Rozdział 10. Metodyka badań własnych | 169 |
Rozdział 11. Procesy wdrażania Lean Management w badanych przedsiębiorstwach i ich efekty | 172 |
Rozdział 12. Empiryczna weryfikacja modelowej procedury wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce | 188 |
Rozdział 13. Identyfikacja uwarunkowań skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce w oparciu o wyniki badań empirycznych | 209 |
Rozdział 14. Analiza istotności uwarunkowań skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce | 220 |
Rozdział 15. Synteza wyników badań i wnioski | 246 |
Zakończenie | 255 |
Aneks. Repozytorium podstawowych metod i technik koncepcji Lean | 257 |
Bibliografia | 272 |
Spis rysunków, tabel, wykresów | 291 |