POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Tom poświęcony jest różnym aspektom oceniania ucznia i jego biegłości językowej w procesie glottodydaktycznym oraz problemom, z jakimi borykają się nauczyciele języków obcych na różnych etapach edukacyjnych nauczania. Tom obejmuje teksty Autorów będących badaczami procesów uczenia się i nauczania na poziomie akademickim, jak również tych którzy są bardziej zorientowani na praktyczne rozważania dotyczące ewaluacji biegłości językowej w kontekście kształcenia językowego na lektoratach, bądź w szkole. Monografia ta obejmuje dwa główne zakresy tematyczne: zagadnienie różnych form ewaluacji i procesów walidacji narzędzi pomiaru językowego oraz przedstawia problemy na jakie w konkretnych przypadkach napotykają nauczyciele i lektorzy, ilustrując je próbami ich rozwiązania poprzez stosowanie innowacyjnych form ewaluacji ucznia. Monografia obejmuje zarówno interesujący materiał teoretyczny i praktyczny. Tom ten jest skierowany do nauczycieli glottodydaktyków na różnych poziomach nauczania języków obcych, którym proponuje się nowe rozwiązania ewaluacji biegłości językowej w różnych kontekstach nauczania.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 262 |
Kategoria | Dydaktyka języków obcych |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-226-3054-9 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp (Danuta Gabryś-Barker i Ryszard Kalamarz) / | 7 |
Artykuł wprowadzający: Hanna Komorowska: Zmienne losy innowacji edukacyjnych na przykładzie CEFR / | 13 |
I Formy oceniania i narzędzia oceny w procesie glottodydaktycznym | |
Maria Stec: Ilustracja jako narzędzie w materiałach testujących znajomość języka angielskiego u dzieci / | 27 |
Agnieszka Gadomska: Using Interactive Whiteboard Technology for Providing Formative Assessment During Academic Writing Classes / | 43 |
Aleksandra Serwotka: Le rôle de l’évaluation formative dans la création du matériel didactique en fonction des besoins spécifiques des apprenants : exemple de l’enseignement/ | |
apprentissage du français – langue troisième / | 61 |
Beata Gałan: L’évaluation en langues étrangères via la plateforme d’apprentissage Moodle: | |
questions pratiques / | 81 |
Marta Kotarba: Ocenianie kształtujące na zajęciach z języka obcego we wczesnej edukacji / | 95 |
Agnieszka Kruszyńska: Ocenianie kształtujące na lekcjach języka hiszpańskiego w polskim gimnazjum / | 109 |
Monika Horyśniak: Ewaluacja a czynniki wpływające na stopień przygotowania się uczniów do różnych form weryfikacji kompetencji językowych / | 119 |
Barbara Sawicka: Language Test Validation: Selected Procedures Illustrated with ACERT | |
Examples / | 135 |
Wojciech Malec: Selected Statistical Procedures for Evaluating the Usefulness of Classroom Tests / | 149 |
II Problemy i innowacyjność w ocenianiu biegłości językowej jako forma ich rozwiązania | |
Agnieszka M. Sendur: Realizacja wymagań dotyczących kształcenia językowego na wyższych uczelniach na podstawie analizy wybranych przykładów / | 167 |
Aleksandra Golik-Prus, Marzena Tofilska: Szanse aplikacji metod ewaluacji w nauczaniu łaciny na poziomie dwusemestralnego lektoratu / | 181 |
Katarzyna Głogowska: Nauczanie i sprawdzanie poziomu biegłości językowej dla języka łacińskiego jako obcego według wytycznych ESOKJ / | 195 |
Aleksandra Szymańska-Tworek: Language-Testing Ideology from an ELF Perspective – Scheme of a Study / | 207 |
Anna Rokicka: Ocenianie uczniów z dysleksją w kontekście nauki języków obcych / | 219 |
Bożena Czekańska-Mirek: Elementy coachingu jako narzędzie procesu nauczania i oceniania w dydaktyce języka obcego / | 233 |
Krystyna Breszka-Jędrzejewska: „Dobra robota!”, czyli o informacji zwrotnej i elementach coachingu w pracy z dorosłym uczniem na zajęciach językowych / | 243 |
Noty / | 251 |