Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami

-36%

Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami

3 oceny

Format:

epub, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,92  28,00

Format: epub, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 28,00 zł (-36%)

Najniższa cena z 30 dni: 17,92 zł  


17,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka dotyczy ważnego naukowo i społecznie zagadnienia. Dobrze wpisuje się w dyskusję, toczącą się zarówno w profesjonalnych środowiskach pedagogicznych, jak i na szerszym forum społecznym, nad istotą, przebiegiem i skutkami oceniania szkolnego i jego związków z biografiami uczniów.


Ocenianie, jako element praktyki społecznej, pozostaje silnie powiązane z aktualizacją stosunków władzy (w tym władzy nad wiedzą i nad rozwojem jednostki), co sprawia, że jest z natury rzeczy problematyczne i budzi kontrowersje. Dylematy decyzyjne odnoszące się do funkcji i skutków ocen szkolnych, przy poważnych psychicznych i społecznych ich konsekwencjach, rodzą liczne pytania badawcze, które w pracy zostały postawione. Każda próba pogłębienia rozumienia praktyki oceniania edukacyjnego jest zatem warta uwagi, a próba udana, do jakich z pewnością należy książka Grażyny Szyling, jest szczególnie interesująca.


[…] książka trafia w żywe zapotrzebowanie dydaktyki i szkoły, znajdzie więc czytelników zarówno wśród kadry akademickiej i metodyków, jak i wśród nauczycieli. Wypełnia ona wyraźną lukę w literaturze dotyczącej oceniania szkolnego, tym bardziej dotkliwą że wynikającą z wciąż w polskiej szkole inercyjnie obecnego bezrefleksyjnego traktowania oceny jako oczywistego, prostego w użyciu narzędzia pracy szkoły. Książka Grażyny Szyling nie tylko ukazuje złożoność procesu oceniania, ale również wskazuje czytelnikowi kierunki poszukiwań i drogi zmiany, której zainicjowanie i utrzymanie jest niezbędne, by ocena pełniła funkcje prorozwojowe.


Z recenzji dr hab. Doroty Klus-Stańskiej, prof. Uniwersytetu Gdańskiego


Rok wydania2014
Liczba stron379
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-672-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  
  
  Rozdział    1
  
  Przestrzeń możliwości, czyli teoretyczne przesłanki oceniania osiągnięć uczniów
  
  
  
  1.1. Teoretyczne modele oceniania osiągnięć uczniów
  
  1.1.1. Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć szkolnych
  
  1.1.2. Źródła opozycyjnych modeli współczesnego oceniania szkolnego
  
  1.1.3. Opozycyjne modele współczesnego oceniania szkolnego jako przesłanka dalszych rozważań
  
  1.2. Między przedmiotem i funkcjami oceny szkolnej
  
  1.2.1. Przedmiot oceny i jego podstawowe właściwości
  
  1.2.2. Holistyczne ujęcie przedmiotu oceny
  
  1.2.3. Analityczne podejście do wielokryterialnego przedmiotu oceny
  
  1.2.4. Ocenianie dydaktyczne
  
  1.2.5. Relacje między przedmiotem i funkcjami oceny – synteza wstępna
  
  1.2.6. Właściwości pomiaru dydaktycznego jako perspektywa myślenia o przedmiocie i funkcjach oceny
  
  
  
  Rozdział 2
  
  Przestrzeń regulacji i sprzeczności, czyli w stronę nauczycielskich praktyk oceniania
  
  
  
  2.1. Rodzaje oceniania osiągnięć szkolnych uczniów
  
  2.1.1. Podstawowe właściwości rodzajów oceniania osiągnięć ucznia
  
  2.1.2. Odrębność oceniania zewnętrznego i wewnątrzszkolnego
  
  2.1.3. Egzaminy zewnętrzne jako kontekst oceniania wewnątrzszkolnego
  
  2.2. Nauczycielskie praktyki oceniania osiągnięć uczniów
  
  2.2.1. Zalecane procedury a nauczycielskie praktyki oceniania
  
  2.2.2. Wartości wiązane przez nauczycieli z ocenianiem osiągnięć uczniów
  
  2.2.3. Rola strategii i schematów w praktykach nauczycielskiego oceniania
  
  2.2.4. Postrzeganie przez uczniów wybranych aspektów oceniania szkolnego
RozwińZwiń