INNE EBOOKI AUTORA
-15%
Autor:
Wydawca:
Format:
Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci? Czy umiemy w porę zauważyć ich problemy? Jak możemy rozwinąć w nich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie? Jakim traktowaniem wzmacniamy je, a jakim osłabiamy?
Współcześni rodzice często czują się bezradni względem swoich dzieci. Gubią się też wśród porad wychowawczych, które mają sprawić, że ich dzieci staną się posłuszne i grzeczne. Jesper Juul, europejski autorytet w dziedzinie wychowania, twierdzi, że dzieci wcale nie muszą być grzeczne! Zamiast tego powinny mieć zdrowe poczucie własnej wartości, wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Powinny także stopniowo uczyć się odpowiedzialności za siebie, a w razie potrzeby także za innych.
JESPER JUUL, duński terapeuta rodzinny i pedagog, jeden z założycieli i dyrektorów Skandynawskiego Instytutu Kemplera dla pedagogów. Od 2004 roku kieruje siecią poradni wychowawczych Family-Lab International w ponad 15 krajach świata. Prowadzi wykłady, seminaria i warsztaty dla rodziców
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 263 |
Kategoria | Psychologia |
Wydawca | Mind |
Tłumaczenie | Beata Hellman, Barbara Baczyńska |
ISBN-13 | 978-83-62445-09-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Twoje badania krwi
do koszyka
Twoje ciało to nie Twoja wina
do koszyka
Twoje duchowe przebudzenie
do koszyka
Twoje dziecko w sieci
do koszyka
Twoje 24 Godziny
do koszyka
Twoje kompetencje miękkie. Soft skills
do koszyka
Twoje miasto, twój wybór
do koszyka
Twoje ostatnie życzenie
do koszyka
Twoje pieniądze. Jak więcej zarabiać,...
do koszyka
Spis treści
Jesper Juul | |
Twoje kompetentne dziecko | |
SPIS RZECZY | |
SŁOWO WSTĘPNE DO POLSKIEGO WYDANIA | |
PODZIĘKOWANIA | |
WPROWADZENIE | |
ROZDZIAŁ 1. WARTOŚCI RODZINNE | |
RODZINA JAKO STRUKTURA WŁADZY | |
DEFINICJE | |
METODY WYCHOWAWCZE | |
WIEK BUNTU | |
DOJRZEWANIE | |
BUNT NASTOLATKA | |
USTALANIE GRANIC | |
JEDNOMYŚLNOŚĆ | |
STANOWCZOŚĆ | |
KONSEKWENCJE | |
SPRAWIEDLIWOŚĆ | |
DEMOKRATYCZNE INTERLUDIUM | |
PROCES INTERAKCJI W RODZINIE | |
KONFLIKT | |
RÓWNOŚĆ | |
SZACUNEK I AKCEPTACJA | |
ŻĄDANIA | |
SPOŁECZNOŚĆ JEDNOSTEK O RÓWNEJ GODNOŚCI | |
ROZDZIAŁ 2. DZIECI WSPÓŁDZIAŁAJĄ! | |
PODSTAWOWY KONFLIKT | |
WSPÓŁDZIAŁANIE | |
INTEGRALNOŚĆ | |
KONFLIKT POMIĘDZY INTEGRALNOŚCIĄ A WSPÓŁDZIAŁANIEM | |
OBJAWY PSYCHOSOMATYCZNE | |
ZACHOWANIA DESTRUKCYJNE I AUTODESTRUKCYJNE | |
ROZDZIAŁ 3. POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI A WIARA W SIEBIE | |
DEFINICJE | |
,,PATRZ NA MNIE, MAMO!” − POTRZEBA BYCIA DOSTRZEŻONYM | |
DOSTRZEGANIE I OCENA | |
DAWANIE DZIECIOM POCZUCIA WARTOŚCI | |
NIEWIDZIALNE DZIECI | |
DLACZEGO DZIECI STAJĄ SIĘ NIEWIDZIALNE? | |
OD NIEWIDZIALNEGO DO WIDZIALNEGO | |
PRZEMOC TO PRZEMOC | |
POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI U DOROSŁYCH | |
ROZDZIAŁ 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁADZA | |
DEFINICJE | |
NAJTRUDNIEJSZY PIERWSZY KROK | |
ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁADZA RODZICIELSKA | |
OSOBISTA ODPOWIEDZIALNOŚĆ DZIECKA | |
JĘZYK OSOBISTY | |
ODPOWIEDZIALNY, ALE NIE SAM | |
ODPOWIEDZIALNOŚĆ A USŁUGIWANIE | |
ROZDZIAŁ 5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA U DZIECI ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAKTYCZNA | |
PRZEROST ODPOWIEDZIALNOŚCI U DZIECI | |
SAM ZE SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ | |
WŁADZA RODZICIELSKA | |
INTERAKCJA | |
ODPOWIEDZIALNE UŻYCIE WŁADZY RODZICIELSKIEJ | |
ROZDZIAŁ 6. GRANICE | |
WYJŚCIE Z ROLI | |
WYZNACZANIE GRANIC | |
GDY WYZNACZANIE GRANIC IDZIE W ZŁĄ STRONĘ | |
GRANICE SPOŁECZNE | |
GRANICE SPOŁECZNE I STARSZE DZIECI | |
ROZDZIAŁ 7. NASTOLATEK W RODZINIE | |
ZA PÓŹNO NA WYCHOWYWANIE | |
POCZUCIE STRATY U RODZICÓW | |
WZAJEMNE RELACJE RODZICÓW | |
KTO DECYDUJE? | |
O KROK OD ZWYCIĘSTWA | |
ROZDZIAŁ 8. RODZICE | |
RÓŻNICE | |
KIEROWANIE ZESPOŁOWE | |
PARTNERSTWO A RODZICIELSTWO | |
WZAJEMNOŚĆ OZNACZA SZACUNEK | |