INNE EBOOKI AUTORA
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 176 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
eleWator 18 (4/2016) - Afryka
do koszyka
eleWator 11 (1/2015) - Allen Ginsberg
do koszyka
eleWator 29 (3/2019) - Andriej Płatonow
do koszyka
eleWator 10 (4/2014) - Andrzej Bursa
do koszyka
eleWator 32 (2/2020) – Anna Kamieńska
do koszyka
eleWator. antologia 2012-2021. proza
do koszyka
eleWator 15 (1/2016) - Bieda
do koszyka
eleWator 33 (3/2020) – Chiny
do koszyka
Spis treści
Konrad Wojtyła, (Historia lubi się powtarzać…) | |
James Joyce: | |
Krzysztof Niewrzęda, Second life (fragment) | |
Mateusz Falkowski, Pięć formuł filozoficznych, za których pomocą można scharakteryzować pisarstwo Joyce’a | |
Piotr Paziński, Krosna Penelopy | |
Zenon Fajfer, Widokówka z Dublina | |
To nie jest najtrudniejsze dzieło świata. Rozmowa Konrada Wojtyły z Krzysztofem Bartnickim | |
Karol Samsel, Światośmierć Jamesa Joyce’a | |
Katarzyna Bazarnik, Niebieska księga z Eccles w krzywym zwierciadle Finnegans Wake | |
Paweł Orzeł, O filmowych interpretacjach prozy Jamesa Joyce’a | |
Tadeusz Zubiński, Kresy nad Atlantykiem | |
poezja: | |
Marcin Orliński, Imię, Uprawa i inne formy przetrwania, Okruszki | |
proza: | |
Julia Fiedorczuk, Fuga | |
poezja: | |
Mariusz Appel, wieża ciśnień, umierajkowo, die kunst der fuge | |
proza: | |
Lech M. Jakób, Ciemna materia (fragment) | |
poezja: | |
Anna Frajlich, Jesteś, Koniec sierpnia, Czasy | |
dziennik: | |
Maciej Cisło, Błędnik po „Błędniku” | |
epistoły: | |
Wanda Karczewska, Listy do Seweryna (fragment) | |
z Paryża: | |
Andrzej Wasilewski, Rzeźby, które myślą. Bolesław Biegas | |
z Londynu: | |
Noil Branc, Artyści ulicy w Teatrze Telewizji | |
szkice na biletach: | |
Arkadiusz Polewka, Work in progress | |
krytyka literacka: | |
Alan Sasinowski, Mann, ty ancymonie! (Małgorzata Łukasiewicz, Jak być artystą. Na przykładzie Thomasa Manna) | |
Cezary Sikorski, Obcy o zmierzchu. Na marginesie polskiego wydania Poezji wszystkich Georga Trakla w tłumaczeniu Andrzeja Lama (Georg Trakl, Poezje wszystkie) | |
Enrique José Cándido, Literatura z ekranu (Michael Joyce, Popołudnie, pewna historia) | |
Konrad Wojtyła, Wyzwolić się z własnego szaleństwa (Edward Stachura, Dziennik. Zeszyty podróżne 2) | |
Teresa Rudowicz, Sein zur Liebe w drodze z Hameln (Leszek Żuliński, Dzieci z Hameln) | |
Maja Staśko, P(r)oza ciałem (Paweł Orzeł, Ostatnie myśli (sen nie przyjdzie)) | |
Paweł Brzeżek, Essai de framboise (Małgorzata Południak, Czekając na Malinę) | |
Wanda Skalska, Diariusz niebanalny (Krzysztof Lisowski Czarne notesy. O niekonieczności) | |
Anna Łozowska-Patynowska, Kolejne strony ciała (Barbara Janas-Dudek, Zakład pracy chronionej) | |
Konrad Wojtyła, Korepetycje z Kaczmarskiego (Iwona Grabska, Diana Wasilewska, Lekcja historii Jacka Kaczmarskiego) | |
Krzysztof Maciejewski, Trójteatr świata (Ewa Elżbieta Nowakowska, Merton Linneusz Artaud) | |
Paweł Nowakowski, W tle (Inga Iwasiów, Na krótko) | |
muzyka: | |
Monika Petryczko, 50 tysięcy DJ-ów nie może się mylić (Daniela La Luz, Simply Everywhere) | |
Tadeusz Hnat, Głos w objęciach gitary (Irinel Anghel / Sorin Romanescu, Guitar Hands on a Singing Body) | |
Monika Petryczko, Jazz śmiercionośny (Niechęć, Śmierć w miękkim futerku) | |
stałe felietony: | |
„nie w rzędzie” – Krzysztof Niewrzęda | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Po śladach wiersza trafiać do źródeł. Bartosz Sadliński i Izabela Wageman | |
„w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Dobre początki | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Gdyby wszyscy zostali w domu | |
„wściekłe sumienie” – Anatol Ulman, Zlikwidować na rzecz arkadii | |
wywiad: | |
Nie chodzi o to, by było ładnie. Rozmowa „eleWatora” z prezesem Fundacji Literatury imienia Henryka Berezy – Arturem Danielem Liskowackim | |