INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Publikacja traktuje o pojazdach eksploatowanych w przewozach międzynarodowych przez rodzimych przewoźników od drugiej połowy lat 50. ubiegłego wieku, czyli od momentu, w którym narodził się polski międzynarodowy transport drogowy. Istotną zaletą tej pozycji jest też szerokie ujęcie kwestii prowadzenia zakupów przez naszych międzynarodowych przewoźników drogowych. Książka składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym podano definicje m.in. taboru samochodowego, floty, strategii taborowej i flotowej. W obszarze konstrukcyjnym nakreślono również podstawowe tendencje rozwojowe pojazdów przeznaczonych do przewozów międzynarodowych. Rozdziały drugi i trzeci poświęcone są strategii taborowej polskich firm zajmujących się międzynarodowym drogowym transportem ładunków. Niniejsza książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych związanych z transportem. Ponadto książką mogą się zainteresować praktycy gospodarczy oraz miłośnicy motoryzacji.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 259 |
Kategoria | Logistyka |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7695-102-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO –...
do koszyka
STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO –...
do koszyka
Strategia bezpieczeństwa wewnętrznego
do koszyka
Strategia biznesowa
do koszyka
Strategia biznesowa
do koszyka
Strategia błękitnego oceanu
do koszyka
Strategia błękitnego oceanu
do koszyka
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Pojazdy samochodowe stosowane w międzynarodowym drogowym transporcie ładunków – cechy, tendencje rozwojowe, flota, strategia taborowa i strategia flotowa | 11 |
1.1. Pojęcie taboru samochodowego i jego rodzaje | 11 |
1.2. Rozwój pojazdów stosowanych w Europie w drogowym międzynarodowym transporcie ładunków | 19 |
1.3. Wymagania Konwencji TIR w zakresie warunków technicznych dopuszczenia pojazdów | 48 |
1.4. Pojęcie floty i pojazdu flotowego | 53 |
1.4.1. Klient – użytkownik flotowy | 56 |
1.4.2. Ciężarówka flotowa | 62 |
1.5. Strategia taborowa | 63 |
1.5.1. Zdefiniowanie pojęcia strategia | 63 |
1.5.2. Strategia taborowa i strategia flotowa | 65 |
1.6. Nowe tendencje rozwojowe w dziedzinie taboru używanego do międzynarodowego drogowego transportu ładunków | 72 |
2. Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw zajmujących się międzynarodowym drogowym transportem ładunków w okresie od 1958 do 1989 roku | 85 |
2.1. Uwarunkowania | 85 |
2.2. Możliwość pozyskania odpowiedniego taboru | 87 |
2.2.1. Dostępność pojazdów w fabrykach krajowych | 87 |
2.2.2. Dostępność pojazdów w krajach socjalistycznych | 97 |
2.2.3. Dostępność pojazdów w krajach kapitalistycznych | 101 |
2.3. Polskie przedsiębiorstwa działające w branży międzynarodowych drogowych przewozów ładunków | 105 |
2.4. Rozwój strategii taborowej polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków | 109 |
2.4.1. Strategia taborowa PMPS Pekaes oraz Pekaes Auto-Transport SA | 110 |
2.4.2. Strategia taborowa pozostałych przedsiębiorstw posiadających tabor produkcji zachodniej bądź tabor mieszany | 131 |
2.4.2.1. Przewoźnicy wykonujący przewozy wyłącznie na zlecenia z zewnątrz Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej – PKS | 131 |
2.4.2.2. Przewoźnicy wykonujący przewozy na zlecenia z zewnątrz lub na zlecenia z zewnątrz i własne | 134 |
2.4.2.3. Przewoźnicy wykonujący przewozy głównie na potrzeby własne i wykonujący przewozy specjalizowane | 136 |
2.5. Klasy tonażowe, wybierane marki, zagadnienie taboru używanego | 137 |
2.6. Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw międzynarodowego transportu drogowego na tle strategii taborowej ich zagranicznych odpowiedników | 139 |
2.6.1. Strategia taborowa międzynarodowych przewoźników z krajów socjalistycznych | 139 |
2.6.2. Strategia taborowa międzynarodowych przewoźników z krajów kapitalistycznych | 142 |
3. Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków po 1989 roku | 145 |
3.1. Akty prawne po roku 1989 wpływające na strategię taborową polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków | 146 |
3.1.1. Akty prawne wpływające na zmiany polityki gospodarczej oraz określające ustrój gospodarczy państwa | 147 |
3.1.2. Akty prawne odnoszące się bezpośrednio do transportu oraz akty prawne dotyczące możliwości zakupu odpowiedniego taboru | 152 |
3.2. Możliwości pozyskania odpowiedniego taboru | 154 |
3.2.1. Tabor fabrycznie nowy | 156 |
3.2.1.1. Możliwości dostaw z fabryk krajowych | 156 |
3.2.1.2. Pojazdy z importu i od zagranicznych producentów | 167 |
3.2.1.3. Wejście firm zagranicznych na polski rynek i jego uwarunkowania | 174 |
3.2.2. Tabor używany | 189 |
3.2.2.1. Tabor używany nabywany w kraju | 189 |
3.2.2.2. Tabor używany nabywany za granicą | 192 |
3.3. Sprzedaż nowych pojazdów użytkowych w Polsce | 195 |
3.4. Tabor używany przez polskich międzynarodowych przewoźników ładunków | 206 |
3.4.1. Liczba pojazdów i stopień ich nowoczesności | 206 |
3.4.2. Główni dostawcy taboru – preferowane marki | 223 |
3.4.3. Klasy tonażowe taboru | 233 |
3.5. Tabor polskich międzynarodowych przewoźników drogowych w porównaniu z taborem używanym przez przewoźników międzynarodowych z innych krajów | 236 |
Zakończenie | 239 |
Literatura | 253 |
Spis rysunków i tabel | 260 |
Załącznik | 261 |