Transformacja cyfrowa. Człowiek wobec technologii

-20%

Transformacja cyfrowa. Człowiek wobec technologii

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

24,64  30,80 (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,64 zł 

Rozwój ludzkości i wzrost poziomu życia nieodłącznie są związane z postępem technologicznym, który decyduje o wzroście produktywności, a w konsekwencji o wzroście gospodarczym. Robert Solow twierdził, że do przejścia na wyższy poziom dobrobytu konieczna jest zmiana technologii. W przeszłości rewolucje technologiczne powodowały przeskok cywilizacyjny: maszyna parowa, elektryczność, komputeryzacja. Obecna, czwarta rewolucja przemysłowa jest oparta na technologiach internetowych i mobilnych, które umożliwiają transformację cyfrową. Transformacja cyfrowa w wąskim rozumieniu to całościowa zmiana funkcjonowania organizacji zachodząca w wyniku wdrożenia technologii cyfrowych, natomiast w szerokim rozumieniu to strukturalna zmiana modelu funkcjonowania rynku, konsumentów, przedsiębiorstw i innych organizacji (w tym państwa), pracowników i globalnej gospodarki, następująca dzięki datafikacji. Transformacja cyfrowa to zmiana, która odbywa się z wykorzystaniem m.in. analityki danych, robotyki, chmury obliczeniowej, sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, Internetu rzeczy, blockchaina. Wdrażanie wymienionych wyżej technologii jest procesem trudnym i wymagającym, jednakże z praktyki, badań i obserwacji autorów niniejszej monografii wynika, że największe wyzwanie transformacji cyfrowej stanowi człowiek i jego postawa wobec zmiany. Dotyczy to zarówno menedżerów, jak i pracowników i klientów. Transformacja to holistyczna zmiana w sposobie funkcjonowania gospodarki, sektorów i przedsiębiorstw, która nieodwracalnie wpływa na relacje ze wszystkimi interesariuszami. Niniejsza monografia składa się z ośmiu rozdziałów. W pierwszej części Piotr Bołtuć przedstawia główne założenia gospodarki 4.0 i rozważa przyszłość postępu technologicznego. Następnie zostały zaprezentowane procesy cyfryzacyjne w dwóch sektorach. Dominika Bosek-Rak analizuje determinanty cyfryzacji na rynku płatności, a Katarzyna Byszek i Anna Dzikowska oceniają poziom cyfryzacji w ochronie zdrowia w Polsce. Kolejny rozdział, napisany przez Aleksandrę Suchorzewską i Adama Piechnata, jest poświęcony zarządzaniu zwinnemu w procesie transformacji cyfrowej i jego wpływowi na efektywność w organizacjach. Następnie uwaga przenosi się na klientów. Wojciech Osuch i Marek Żaczyński opisują wyzwania związane z zarządzaniem doświadczeniami klienta w erze cyfrowej, natomiast Nadzieja Krupowicz prezentuje metodę service design w procesie tworzenia produktów i usług dla klientów. Ostatni rozdział, napisany przez Małgorzatę Olesińska, Martę Wójcik, Justynę Astriap i Zuzannę Borowską, został poświęcony rynkowi pracy oraz sytuacji pracowników w dobie transformacji cyfrowej. Wszyscy autorzy, wykładowcy na studiach podyplomowych Transformacja cyfrowa w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, skupiają się nie tylko na aspekcie technologicznym transformacji cyfrowej, ale głównie na roli człowieka w tym procesie, gdyż postawa ludzi wobec zmiany w praktyce stanowi największe wyzwanie dla takich przedsięwzięć.


Rok wydania2023
Liczba stron138
KategoriaZastosowania informatyki
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-645-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP
  
  Rozdział    1
  GOSPODARKA 4.0 I JEJ NASTĘPSTWA
  Piotr Bołtuć
  
  Rozdział    2
  DETERMINANTY CYFRYZACJI PŁATNOŚCI
  Dominika Bosek-Rak
  
  Rozdział    3
  POSTĘPY CYFRYZACJI OCHRONY ZDROWIA W POLSCE
  Katarzyna Byszek, Anna Dzikowska
  
  Rozdział    4
  TRANSFORMACJA ZWINNA (AGILE TRANSFORMATION) JAKO PODEJŚCIE DO ZWIĘKSZANIA EFEKTYWNOŚCI ORGANIZACJI
  Aleksandra Suchorzewska, Adam Piechnat
  
  Rozdział    5
  DOŚWIADCZENIE KLIENTA (CUSTOMER EXPERIENCE) W ERZE CYFROWEJ
  Wojciech Osuch, Marek Żaczyński
  
  Rozdział    6
  SERVICE DESIGN – KLIENTOCENTRYCZNE PODEJŚCIE DO TWORZENIA PRODUKTÓW I USŁUG
  Nadzieja Krupowicz
  
  Rozdział    7
  RYNEK PRACY PRZYSZŁOŚCI. TRENDY WPŁYWAJĄCE NA ORGANIZACJE I PRACOWNIKÓW
  Małgorzata Olesińska, Marta Wójcik, Justyna Astriap, Zuzanna Borowska
  
  SPIS RYSUNKÓW
  
  SPIS TABEL
RozwińZwiń