POLECAMY
-20%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Rozwój ludzkości i wzrost poziomu życia nieodłącznie są związane z postępem technologicznym, który decyduje o wzroście produktywności, a w konsekwencji o wzroście gospodarczym. Robert Solow twierdził, że do przejścia na wyższy poziom dobrobytu konieczna jest zmiana technologii. W przeszłości rewolucje technologiczne powodowały przeskok cywilizacyjny: maszyna parowa, elektryczność, komputeryzacja. Obecna, czwarta rewolucja przemysłowa jest oparta na technologiach internetowych i mobilnych, które umożliwiają transformację cyfrową. Transformacja cyfrowa w wąskim rozumieniu to całościowa zmiana funkcjonowania organizacji zachodząca w wyniku wdrożenia technologii cyfrowych, natomiast w szerokim rozumieniu to strukturalna zmiana modelu funkcjonowania rynku, konsumentów, przedsiębiorstw i innych organizacji (w tym państwa), pracowników i globalnej gospodarki, następująca dzięki datafikacji. Transformacja cyfrowa to zmiana, która odbywa się z wykorzystaniem m.in. analityki danych, robotyki, chmury obliczeniowej, sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, Internetu rzeczy, blockchaina. Wdrażanie wymienionych wyżej technologii jest procesem trudnym i wymagającym, jednakże z praktyki, badań i obserwacji autorów niniejszej monografii wynika, że największe wyzwanie transformacji cyfrowej stanowi człowiek i jego postawa wobec zmiany. Dotyczy to zarówno menedżerów, jak i pracowników i klientów. Transformacja to holistyczna zmiana w sposobie funkcjonowania gospodarki, sektorów i przedsiębiorstw, która nieodwracalnie wpływa na relacje ze wszystkimi interesariuszami. Niniejsza monografia składa się z ośmiu rozdziałów. W pierwszej części Piotr Bołtuć przedstawia główne założenia gospodarki 4.0 i rozważa przyszłość postępu technologicznego. Następnie zostały zaprezentowane procesy cyfryzacyjne w dwóch sektorach. Dominika Bosek-Rak analizuje determinanty cyfryzacji na rynku płatności, a Katarzyna Byszek i Anna Dzikowska oceniają poziom cyfryzacji w ochronie zdrowia w Polsce. Kolejny rozdział, napisany przez Aleksandrę Suchorzewską i Adama Piechnata, jest poświęcony zarządzaniu zwinnemu w procesie transformacji cyfrowej i jego wpływowi na efektywność w organizacjach. Następnie uwaga przenosi się na klientów. Wojciech Osuch i Marek Żaczyński opisują wyzwania związane z zarządzaniem doświadczeniami klienta w erze cyfrowej, natomiast Nadzieja Krupowicz prezentuje metodę service design w procesie tworzenia produktów i usług dla klientów. Ostatni rozdział, napisany przez Małgorzatę Olesińska, Martę Wójcik, Justynę Astriap i Zuzannę Borowską, został poświęcony rynkowi pracy oraz sytuacji pracowników w dobie transformacji cyfrowej. Wszyscy autorzy, wykładowcy na studiach podyplomowych Transformacja cyfrowa w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, skupiają się nie tylko na aspekcie technologicznym transformacji cyfrowej, ale głównie na roli człowieka w tym procesie, gdyż postawa ludzi wobec zmiany w praktyce stanowi największe wyzwanie dla takich przedsięwzięć.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 138 |
Kategoria | Zastosowania informatyki |
Wydawca | Szkoła Główna Handlowa |
ISBN-13 | 978-83-8030-645-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Transformacja Cienia
do koszyka
Transformacja cyfrowa. Opowieść o wiedzy
do koszyka
Transformacja cyfrowa organizacji i...
do koszyka
Transformacja cyfrowa - perspektywa...
do koszyka
Spis treści
WSTĘP | |
Rozdział | 1 |
GOSPODARKA 4.0 I JEJ NASTĘPSTWA | |
Piotr Bołtuć | |
Rozdział | 2 |
DETERMINANTY CYFRYZACJI PŁATNOŚCI | |
Dominika Bosek-Rak | |
Rozdział | 3 |
POSTĘPY CYFRYZACJI OCHRONY ZDROWIA W POLSCE | |
Katarzyna Byszek, Anna Dzikowska | |
Rozdział | 4 |
TRANSFORMACJA ZWINNA (AGILE TRANSFORMATION) JAKO PODEJŚCIE DO ZWIĘKSZANIA EFEKTYWNOŚCI ORGANIZACJI | |
Aleksandra Suchorzewska, Adam Piechnat | |
Rozdział | 5 |
DOŚWIADCZENIE KLIENTA (CUSTOMER EXPERIENCE) W ERZE CYFROWEJ | |
Wojciech Osuch, Marek Żaczyński | |
Rozdział | 6 |
SERVICE DESIGN – KLIENTOCENTRYCZNE PODEJŚCIE DO TWORZENIA PRODUKTÓW I USŁUG | |
Nadzieja Krupowicz | |
Rozdział | 7 |
RYNEK PRACY PRZYSZŁOŚCI. TRENDY WPŁYWAJĄCE NA ORGANIZACJE I PRACOWNIKÓW | |
Małgorzata Olesińska, Marta Wójcik, Justyna Astriap, Zuzanna Borowska | |
SPIS RYSUNKÓW | |
SPIS TABEL | |