Zarządzanie współpracą biznes-nauka

Perspektywa przedsiębiorstwa

1 opinia

Format:

ibuk

Monografia zawiera szerokie spojrzenie na problematykę współpracy przedsiębiorstwa z jednostkami badawczo-rozwojowymi od strony zarządzania procesem z perspektywy przedsiębiorstwa. Wyróżnia się szerokim przeglądem literatury z zakresu zarządzania współpracą oraz relacji międzyorganizacyjnych. Interesującym elementem monografii są zamieszczone wyniki badawcze będące rezultatem realizacji szeroko zakrojonego projektu badawczego. Na podstawie przeprowadzonych badań Autor monografii stworzył dodatkowo rekomendacje dla przedsiębiorstw chcących nawiązać współpracę z jednostkami naukowymi, którym zależy na utrzymaniu dobrych relacji skutkujących rozwojem innowacyjności i samych przedsiębiorstw.


Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).


*********


Managing a Business-Science Cooperation. An Entrepreneurial Perspective


The monograph provides a broad view of the issues of enterprise cooperation with research and development units from the management side of the process from an enterprise perspective. It distinguishes itself by a broad overview of the literature on cooperation management and inter-organizational relations. The monograph contains interesting research findings, which are the result of the implementation of an extensive research project. Based on the conducted research, the author of the monograph additionally created recommendations for enterprises wishing to establish cooperation with scientific units, which care about maintaining good relations, resulting in the development of innovation and the enterprises themselves.


The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/legalcode).


Rok wydania2023
Liczba stron256
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-6114-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  CZĘŚĆ I. Współpraca    15
  Rozdział 1. Relacje organizacji z podmiotami otoczenia 15
   1.1. Relacje międzyorganizacyjne w teorii    15
   1.2. Perspektywy badawcze dla relacji
   międzyorganizacyjnych    23
   1.3. Relacje w ramach sieci międzyorganizacyjnych    26
   1.4. Podsumowanie    31
  
  Rozdział 2. Współpraca międzyorganizacyjna z perspektywy przedsiębiorstwa 33
   2.1. Współpraca przedsiębiorstwa z z podmiotami
   otoczenia    33
   2.2. Kooperacja i koopetycja jako przykłady relacji
   przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia    36
   2.3. Wymierne korzyści jako podstawowy motywator
   przedsiębiorstw do współpracy    41
   2.4. Zagrożenia dla współpracy międzyorganizacyjnej
       46
   2.5. Formy współpracy podejmowane przez
   przedsiębiorstwa    49
   2.6. Współpraca międzyorganizacyjna przedsiębiorstw w
   ujęciu procesowym    55
   2.7. Podsumowanie    60
  
  Rozdział 3. Współpraca biznes – nauka jako czynnik wzrostu innowacyjności gospodarki 63
   3.1. Droga Polski w kierunku gospodarki opartej na
   wiedzy    63
   3.2. Innowacyjność polskiej gospodarki na tle krajów
   Unii Europejskiej    68
   3.3. Organizacja współpracy biznes – nauka w Polsce
       72
   3.4. Stan współpracy biznes – nauka w Polsce    85
   3.5. Motywatory i bariery współpracy biznes – nauka
       91
   3.6. Współpraca biznes – nauka w różnych regionach
   świata – przykłady    97
   3.7. Podsumowanie    107
  
  CZĘŚĆ II. Zarządzanie    109
  Rozdział 4. Zarządzanie działalnością innowacyjną w przedsiębiorstwie 109
   4.1. Innowacje i działalność innowacyjna
   przedsiębiorstw    110
   4.2. Strategia innowacyjna podstawą działalności
   innowacyjnej przedsiębiorstw    116
   4.3. Proces innowacyjny jako ciąg zdarzeń na drodze
   do komercjalizacji    119
   4.4. Transfer techniki jako jedna z metod
   pozyskiwania nowych technologii    133
   4.5. Podsumowanie    140
  
  Rozdział 5. Zarządzanie współpracą przedsiębiorstwa z jednostkami naukowo-badawczymi 141
   5.1. Planowanie współpracy z jednostkami naukowo-
   badawczymi    142
   5.2. Zaczenie kompetencji relacyjnych i zarządzanie
   zaufaniem    143
   5.3. Wpływ doświadczenia we współpracy na
   umiejętności zarządcze menedżerów    154
   5.4. Zarządzanie zasobami    156
   5.5. Zarządzanie wiedzą    159
   5.6. Zarządzanie ryzykiem we współpracy    169
   5.7. Podsumowanie    171
  
  Rozdział 6. Zarządzanie wspólnymi projektami badawczo-rozwojowymi – wyniki badań 174
   6.1. Założenia badawcze    174
   6.2. Metoda badawcza i charakterystyka respondentów
       177
   6.3. Znaczenie wybranych czynników w procesie
   kstałtowania współpracy    186
   6.4. Kłopoty oraz konflikty we współpracy w opinii
   przedsiębiorstw i jednostek naukowo-badawczych    195
   6.5. Stymulatory współpracy biznes – nauka wymagające
   poprawy    199
   6.6. Obszary współpracy biznes – nauka wymagające
   poprawy    200
   6.7. Znaczenie wybranych czynników determinujących
   proces zarządzania wiedzą    202
   6.8. Efekty współpracy    204
   6.9. Podsumowanie    208
  
  Rekomendacje    211
  Zakończenie    217
  Bibliografia    219
  Załączniki    240
RozwińZwiń