Projektowanie procesów biznesowych zorientowanych na klienta

1 opinia

Format:

ibuk

Monografia prezentuje wyniki badań autorki nad istotą zarządzania procesami biznesowymi poprzez opis sposobów realizacji sześciu etapów cyklu zarządzania procesami biznesowymi – analizy, identyfikacji, projektowania, wdrożenia, monitorowania i przeprojektowania. Wkład koncepcyjny został zbudowany na wieloletnim doświadczeniu autorki w tym obszarze zarówno w kontekście badawczym w przedsiębiorstwach usługowym i z branży FMCG, jak i edukacyjnym.


Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).


Przedstawiona do recenzji monografia Julity Majczyk pt. „Projektowanie procesów biznesowych zorientowanych na klienta” jest pozycją nie tylko wartościową merytorycznie, ale bardzo potrzebną, bo wypełnia istotną lukę poznawczą i edukacyjną w obszarze zarządzania procesami biznesowymi. Celem monografii, jak wskazała Autorka, jest „dyskusja nad istotą zarządzania procesami biznesowymi poprzez opis sposobów realizacji pięciu etapów cyklu zarządzania procesami biznesowymi – analizy, identyfikacji, projektowania, wdrożenia i monitorowania. […] Książkę może być wykorzystywana przez pracowników naukowych uczelni wyższych, studentów, uczestników szkół doktorskich, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników podmiotów gospodarczych i instytucji publicznych zorientowanych procesowo lub takich, w których rozważa się przejście na zarządzanie procesowe. (Dr hab. Roman Batko, prof. AGH)


Jest to publikacja, którą z pełnym przekonaniem rekomendowałabym studentom (różnych stopni studiów). Uważam, że jest to bardzo istotne, by w ofercie wydawniczej znajdowały się pozycje prezentujące zagadnienia w sposób przystępny, wychodząc od podstawowych definicji. Monografia ta będzie bardzo przydatna […] w przypadku kursów zarządzania procesami (lub pokrewnych). (Prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)


*********


Designing customer-oriented business processes


The monograph presents the results of the author's research on the essence of business process management by describing how to implement the six stages of the business process management cycle - analysis, identification, design, implementation, monitoring and redesign. The conceptual contribution is built on the author's many years of experience in this area, both in a research context in service and FMCG companies and in education.


The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/legalcode).


*********


Dr Julita Majczyk (ORCID 0000-0003-4166-4981) – adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu; absolwentka Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku ekonomia oraz University of the West of Scotland Business School na kierunku ekonomia przedsiębiorstw i przedsiębiorczość (Business Economics and Enterprise). Zajmuje się przywództwem i motywowaniem zespołów, w szczególności stylami sprawowania władzy, ale także zachowaniami przedsiębiorczymi. Prowadziła zajęcia dydaktycznych dla studentów Uniwersytetu Warszawskiego, Shanghai University (Chiny), University of Pisa (Włochy), Instituto Politécnico de Lisboa (Portugalia) i szkolenia dla słuchaczy Uniwersytetu Otwartego UW. Członek międzynarodowej organizacji zrzeszającej badaczy naukowych European Group for Organizational Studies.


Rok wydania2022
Liczba stron124
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-5899-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz symboli i skrótów    5
  Wprowadzenie    6
  
  1. Istota zarządzania procesami 11
   1.1. Istota procesu    11
   1.2. Aktorzy procesu    17
   1.2.1. Właściciel procesu    17
   1.2.2. Wykonawca w procesie    26
   1.3. Zarządzanie procesami    36
  
  2. Analiza: wybór procesu 50
   2.1. Sposoby gromadzenia danych    50
   2.1.1. Dane wtórne    50
   2.1.2. Dane pierwotne    53
   2.1.3. Narzędzie selekcji procesów    58
  
  3. Definiowanie zakresu procesu 64
   3.1. Nazwa procesu    64
   3.2. Opis procesu    65
   3.3. Właściciel procesu    66
   3.4. Zasięg procesu    66
   3.5. Główne zadania procesu    66
   3.6. Klienci i ich preferencje    67
   3.7. Miary sukcesu    70
  
  4. Projektowanie procesu 73
   4.1. Notacje    75
   4.1.1. Legenda    89
   4.1.2. Oprogramowanie    90
   4.2. Elementy mapy procesu    91
   4.3. Dokument informacyjny    96
  
  5. Wdrażanie procesu 102
  
  6. Monitorowanie procesu 105
   6.1. Mierniki sukcesu    110
   6.2. Przeprojektowanie procesu    114
  
  Zakończenie    116
  Bibliografia    118
RozwińZwiń