POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
ŁADNIE pisze się w szkole.
W życiu trzeba pisać SKUTECZNIE.
Kiedy ostatnio czekałaś kilka dni na odpowiedź na ważnego e-maila? A może znów spędziłeś godziny na pisaniu newslettera, który ostatecznie nie przyniósł oczekiwanego rezultatu? W cyfrowym świecie dotarcie do odbiorców jest wyjątkowo trudne. Każdego dnia otrzymują oni mnóstwo wiadomości i komunikatów. Jako autorzy musimy nieustannie konkurować o ich skupienie i uwagę. Napisany pięknym stylem i dobrze zredagowany tekst już nie wystarczy.
Jak pisać, żeby zainteresować odbiorców i zachęcić ich do podjęcia działania?
Jessica Lasky-Fink i Todd Rogers, naukowcy z Harvardu, od lat prowadzą badania nad ludzkim zachowaniem i procesami poznawczymi. Korzystając ze swojego doświadczenia i wiedzy z zakresu komunikacji, psychologii i nauk behawioralnych, stworzyli 6 zasad skutecznego pisania, dzięki którym twoje teksty będą nie tylko atrakcyjne, ale także przystępne i zrozumiałe dla czytelnika. Sztuka skutecznego pisania to praktyczny poradnik oparty na wynikach badań naukowych, który nauczy cię skutecznej komunikacji nie tylko w biznesie, ale również w życiu codziennym.
Todd Rogers – profesor polityki publicznej na Uniwersytecie Harvarda. Specjalizuje się w naukach behawioralnych. Jest współzałożycielem Analyst Institute i Everyday Labs. Jego artykuły ukazywały się między innymi w „New York Timesie”, „Los Angeles Timesie” i „Politico”.
Jessica Lasky-Fink – uzyskała tytuł doktora w dziedzinie polityki publicznej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Jest kierowniczką ds. badań w The People Lab, zespole badawczym w Kennedy School na Uniwersytecie Harvarda. W swoich badaniach skupia się na usprawnieniu realizacji programów i usług publicznych.
Rok wydania | 2024 |
---|---|
Liczba stron | 264 |
Kategoria | Poradniki |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Tłumaczenie | Paweł Tomanek |
ISBN-13 | 978-83-01-23712-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
Część I. Jak przyciągnąć uwagę czytelników | 19 |
1. Wejdź do głowy czytelnika | 21 |
2. Myśl jak zajęty czytelnik | 37 |
3. Pamiętaj o swoich celach | 51 |
Część II. Sześć zasad skutecznego pisania | 55 |
4. Zasada pierwsza: mniej znaczy więcej | 57 |
5. Zasada druga: pisz przystępnie | 79 |
6. Zasada trzecia: zadbaj o czytelny układ tekstu | 103 |
7. Zasada czwarta: używaj formatowania, ale z umiarem | 137 |
8. Zasada piąta: napisz czytelnikom, dlaczego powinno ich to obchodzić | 155 |
9. Zasada szósta: pisz tak, żeby łatwo było odpowiedzieć | 165 |
Część III. Nasze zasady w praktyce | 183 |
10. Narzędzia, porady i częste pytania | 185 |
11. Kto pisze te słowa? | 213 |
12. Co dalej? | 221 |
Podziękowania | 227 |
Przypisy końcowe | 229 |
Bibliografia | 247 |
Źródła ilustracji | 263 |