INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
Rodzina pełni zasadniczą rolę w wychowaniu, szczególnie we wczesnym okresie życia. Dziecko niepełnosprawne wymaga wyjątkowej opieki ze strony rodziców, która powinna być wsparta elementami rehabilitacji. Co prawda, wielu rodziców uważa, że rehabilitacją powinny zajmować się wyspecjalizowane instytucje. Jednak to najbliższa rodzina odgrywa najważniejszą rolę w rozwoju dziecka.
Praca ukazuje z jakimi problemami muszą zmierzyć się rodzice dzieci niewidomych i jak sobie z nimi radzą starając się uczestniczyć w wielowymiarowym procesie rehabilitacji ich dzieci.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 96 |
Kategoria | Rehabilitacja |
Wydawca | Wydawnictwo e-bookowo |
ISBN-13 | 978-83-61184-12-6 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Rehabilitacja i pielęgnowanie osób...
do koszyka
Rehabilitacja kardiologiczna
do koszyka
Rehabilitacja kardiologiczna
do koszyka
Rehabilitacja kardiologiczna w dobie...
do koszyka
Rehabilitacja po operacjach estetycznych
do koszyka
Spis treści
WSTĘP | |
ROZDZIAŁ I: PROBLEMATYKA DZIECKA NIEWIDOMEGO W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU | |
1.1 FUNKCJONOWANIE NARZĄDU WZROKU | |
1.2 WADY WZROKU | |
1.3 DZIECKO NIEWIDOME I SŁABOWIDZĄCE | |
1.4 SKUTKI USZKODZENIA ANALIZATORA WZROKU | |
1.5 POTRZEBY ROZWOJOWE DZIECI Z USZKODZONYM WZROKIEM | |
ROZDZIAŁ II RODZINA W PROCESIE REHABILITACJI | |
2.1 RODZINA Z DZIECKIEM NIEWIDOMYM. CECHY SWOISTE | |
2.2 OGÓLNE CELE REHABILITACJI | |
2.3 REHABILITACJA DZIECKA NIEWIDOMEGO | |
2.4 UDZIAŁ RODZINY WE WSPOMAGANIU DZIECKA NIEWIDOMEGO | |
ROZDZIAŁ III: METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ | |
3.1 CEL, PRZEDMIOT I ZAKRES BADAŃ | |
3.2 PROBLEMY I PYTANIA BADAWCZE | |
3.3 METODY, TECHNIKI I NARZĘDZIA BADAWCZE | |
3.4 ORGANIZACJA PRZEBIEGU BADAŃ | |
3.5 CHARAKTERYSTYKA BADANEJ PRÓBY | |
ROZDZIAŁ IV: CECHY BADANYCH RODZIN | |
4.1 SYTUACJA SOCJOBYTOWA W RODZINACH | |
4.2 STRUKTURA BADANYCH RODZIN | |
4.3 WARTOŚCI PREFEROWANE W RODZINACH | |
4.4 PODSUMOWANIE | |
ROZDZIAŁ V: POSTAWY RODZICÓW WOBEC NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI DZIECKA | |
5.1 REAKCJA RODZICÓW NA NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ | |
5.2 UDZIAŁ RODZICÓW W PROCESIE REHABILITACJI | |
5.3 METODY POSTĘPOWANIA WYCHOWAWCZEGO | |
5.4 ZAKRES I CHARAKTER WSPARCIA Z ZEWNĄTRZ | |
5.5 PODSUMOWANIE | |
ROZDZIAŁ VI: WNIOSKI I POSTULATY PEDAGOGICZNE | |
6.1 SYNTEZA UOGÓLNIAJĄCA | |
6.2 POSTULATY PEDAGOGICZNE | |
BIBLIOGRAFIA | |
SPIS TABEL | |
SPIS WYKRESÓW | |
ANEKS | |
MARIA ZIEMSKA: KWESTIONARIUSZ DLA RODZICÓW | |
KWESTIONARIUSZ WYWIADU | |
SKALA WARTOŚCI SCHELEROWSKICH | |