POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Monografia Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie jest zbiorem tekstów uczestników konferencji, którzy omawiali tematy związane m.in. z manipulacją wizerunkiem, prozodycznością operatorów oraz przekazywaniem informacji na portalach społecznościowych. Publikacja ma na celu zwrócenie uwagi na pogłębiającą się utratę zaufania wobec mediów masowych ze względu na działania o charakterze manipulacyjnym, a także problem doszukiwania się sedna prawdy w świecie fake newsów.
*
Prezentowana pozycja wydawnicza ma oryginalny charakter. Jest przykładem nowatorskiego, interesującego ujęcia problemu, istotnie pogłębia naukową perspektywę oglądu zjawiska.
Z recenzji dr. hab. Arkadiusza Dudziaka, prof. UWM
Deklarowanym przez redaktorów i autorów celem publikacji jest ukazanie różnych odmian działalności medialnej z wykorzystywaniem technik perswazyjnych oraz manipulacyjnych […]. Cel ten został dobrze zrealizowany przez młodych badaczy w siedmiu artykułach, składających się na całość tomu, co odnotowuję z satysfakcją. W mojej opinii książka może zainteresować czytelników oraz zachęcić do podejmowania dalszych badań.
Z recenzji prof. dr. hab. Dariusza Rotta
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 96 |
Kategoria | Komunikowanie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8220-823-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Funkcja manipulacyjna prozodycznych operatorów interakcyjnych (Anita Grzegorzewska, Uniwersytet Łódzki) | 9 |
Łamanie zasad etyki we wpisach dziennikarzy na platformie Twitter (Magdalena Gwioździk, Karol Płaczkiewicz, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie) | 23 |
Metafory akwatyczne jako środki perswazyjno-manipulacyjne w dyskursie prasowym (na przykładzie cyfrowych wersji polskich tygodników opinii) (Aleksandra Kujawiak, Uniwersytet Łódzki) | 35 |
Manipulacja językowa medialnym wizerunkiem ofiary. Portret Sharon Tate wyłaniający się z wybranych relacji prasowych w sprawie zabójstw Tate–LaBianca (Zofia Nacewska, Uniwersytet Łódzki) | 49 |
Rola dziennikarstwa w kształtowaniu newsów oraz kreowaniu obrazu COVID-19 w środkach masowego przekazu na wybranych przykładach (Klaudia Stępień-Kowalik, Uniwersytet Łódzki) | 61 |
Fikcja w reportażu literackim i telewizyjnym – zabieg narracyjny czy zwykłe kłamstwo? (Diana Szwajcer, Uniwersytet Warszawski) | 75 |
Whataboutism: geneza i przykłady występowania w mediach (Patryk Zadworny, Uniwersytet Łódzki) | 87 |