POLECAMY
-20%
Redakcja:
Format:
Dzieci i dorośli zmieniają się pod wpływem wielu czynników,wzorców i narzędzi komunikacji. Warto obserwować te fascynujące procesy w kontekście świata wartości, który ujawnia się w treściach medialnych. W niniejszej książce przyglądamy się wielu społecznym zjawiskom i fenomenom zachodzącym w kulturze konsumpcji oraz świecie mediów. Autorzy i autorki tekstów dokonują wnikliwych analiz relacji między dziećmi i dorosłymi, juniorami i seniorami, badają procesy infantylizacji, a także estetyki dzieciństwa. Pokazują medialnych bohaterów świata dzieci i młodzieży, ich kłopoty i dylematy, które są też problemami młodych ludzi. Omawiają kulturowe zjawiska, analizując reklamy, telewizyjne programy rozrywkowe dla dzieci, grupy fanowskie, bajki, filmy, seriale, kanały YouTube, wirtualne dzienniki szkolne.
Małgorzata Bogunia-Borowska jest doświadczoną badaczką kultury współczesnej, w której media i konsumpcja stanowią tematy fundamentalne. Należy do najlepszych badaczy problematyki telewizji, wzorów konsumpcji. Kontynuacja badań relacji dzieci–media, tym razem z uwzględnieniem nowych mediów, wydaje się jak najbardziej wskazana i ważna.
W książce krzyżują się różnorodne i wielowymiarowe spojrzenia badaczy, łączących podejścia teoretyczne z praktyką badawczą. Wielką zaletą niniejszej publikacji jest aktualność analizowanych zjawisk. To bardzo wartościowa pozycja na liście lektur obowiązkowych nie tylko dla studentów i badaczy z obszaru nauk społecznych, ale także zdecydowanie szerszego kręgu czytelników: rodziców, wychowawców czy wszystkich świadomych konsumentów mediów.
Prof. Małgorzata Molęda-Zdziech
Małgorzata Bogunia-Borowska – socjolog i medioznawca. Pracuje w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 372 |
Kategoria | Współczesne teorie socjologiczne |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-4556-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Współczesny Abraham
do koszyka
Współczesny człowiek wobec zagrożeń w...
do koszyka
Współczesny dyskurs rosyjski
do koszyka
Współczesny Dżentelmen
do koszyka
Współczesny Dżentelmen
do koszyka
Współczesny krajobraz ekonomiczny
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie | 11 |
Małgorzata Bogunia-Borowska Dziecko w społecznym i kulturowym laboratorium konsumpcji oraz imaginarium mediów | 13 |
Rozdział 1 Dziecko krytycznie i kreatywnie wobec mediów i konsumpcji 25 | |
Małgorzata Bogunia-BorowskaKamil, czyli historia dojrzewania z nowymi mediami. Analiza krytycznej i kreatywnej postawy wobec mediów i kultury konsumpcyjnej | 27 |
Rozdział 2 Dziecko, rodzice, seniorzy w mediach i życiu codziennym 75 | |
Maja Brzozowska-Brywczyńska Słodkie potwory i powroty do przeszłości albo kilka notatek na marginesach dwóch estetyk dzieciństwa | 77 |
Andrzej Górny, Agata Zygmunt „Etos wymuszonej dziecięcości”. Przejawy infantylizacji kultury dorosłych w świecie mediów | 103 |
Joanna Malinowska Współczesny obraz rodzicielstwa i dzieciństwa w zwierciadle popkultury. Krytyczna analiza bajki Masza i Niedźwiedź | 119 |
Marcjanna Nóżka Dzieci i młodzież w opiniach oraz praktykach seniorów. Przyczynek do rewizji międzypokoleniowych relacji | 131 |
Rozdział 3 Dzieci a filmowe i serialowe światy | 159 |
Magdalena Hoły-Łuczaj, Kamil Łuczaj Nowe bohaterki medialnej rzeczywistości filmów dla dzieci | 161 |
Joanna Rzońca Fenomen serialu Skam | 179 |
Rozdział 4 Dziecko jako przedmiot i podmiot praktyk reklamowych | 201 |
Beata Łaciak Dziecko we współczesnych polskich reklamach komercyjnych i społecznych | 203 |
Jolanta Szymkowska-Bartyzel Strzały z ukrycia – reklama skierowana do dzieci i młodzieży w nowych mediach – formy, praktyki, strategie | 221 |
Łukasz Tomczyk Reklama na stronach internetowych adresowanych do młodych użytkowników usług sieciowych | 239 |
Rozdział 5 Praktyki dzieci i dorosłych w internecie | 251 |
Joanna Bierówka Rodzice cyfrowych tubylców – cyfrowi imigranci w środowisku nowych mediów | 253 |
Adam Dąbrowski Youtubowe kreacje. Miejsca, ludzie i kultura | 271 |
Barbara Cyrek Internet w szkole – szkoła w internecie: jak wirtualny dziennik wpłynął na relacje między uczniem, nauczycielem i rodzicem | 289 |
Rozdział 6 Dziecko w przestrzeni medialnej kultury konsumpcyjnej 299 | |
Małgorzata Lisowska-Magdziarz Urodzone do fandomu. Dzieci jako konsumenci i fani produktów kulturalnych | 301 |
Barbara Jabłońska Dziecko – media – muzyka: fenomen muzycznych TV talent show | 317 |
Ewelina Brzyszcz (Wszech)obecność postaci kinowych w życiu dziecka | 337 |
Biogramy autorów i autorek tekstów | 347 |
Abstrakty/Abstracts | 353 |