POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Zacznij programowanie w Go to przydatne wprowadzenie do podstaw i zasad języka Go, które może służyć jako solidna podstawa dla kolejnych programistycznych projektów. Opanujesz składnię Go, będziesz pracować z typami i funkcjami, odkryjesz bardziej zaawansowane zagadnienia jak stan i współbieżność, po drodze rozwiązując ćwiczenia, które pomogą utrwalić to, czego się nauczyłeś.
W książce poruszono następujące zagadnienia:
• programowanie imperatywne (pętle, rozgałęzienia, zmienne)
• typy (liczby rzeczywiste, liczby całkowite, duże liczby, konwersje typów)
• funkcje i metody
• tablice mądrości, wycinki, mapy
• stan i zachowanie
• programowanie współbieżne (współbieżność, stan, gorutyny).
Książka jest przeznaczona dla osób zaznajomionych z programowaniem komputerowym oraz dla każdego, kto chce się go nauczyć.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 362 |
Kategoria | Programowanie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Tłumaczenie | Krzysztof Konatowicz |
ISBN-13 | 978-83-01-21791-4 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Zacznij myśleć jak mnich
do koszyka
Zacznij nagrywać swój własny podcast
do koszyka
Zacznij od nowa. (O)swój biznes
do koszyka
Zacznij od nowa, Zuzanno
do koszyka
Zacznij Pisać
do koszyka
Spis treści
Przedmowa VII | |
Podziękowania VIII | |
Informacje o tej książce X | |
O autorach XIV | |
Część 0 PIERWSZE KROKI | 1 |
Lekcja 1 Na miejsca, gotów, start | 3 |
Część 1 PROGRAMOWANIE IMPERATYWNE | 13 |
Lekcja 2 Prosty kalkulator | 15 |
Lekcja 3 Pętle i rozgałęzienia | 25 |
Lekcja 4 Zasięg zmiennych | 36 |
Lekcja 5 Podsumowanie – bilet na Marsa | 44 |
Część 2 TYPY | 47 |
Lekcja 6 Liczby rzeczywiste | 49 |
Lekcja 7 Liczby całkowite | 57 |
Lekcja 8 Duże liczby | 67 |
Lekcja 9 Teksty w wielu językach | 74 |
Lekcja 10 Konwersje typów | 85 |
Lekcja 11 Podsumowanie – szyfr Vigenère | 94 |
Część 3 CEGIEŁKI | 97 |
Lekcja 12 Funkcje | 99 |
Lekcja 13 Metody | 108 |
Lekcja 14 Funkcje jako wartości pierwszej | |
klasy | 115 |
Lekcja 15 Podsumowanie – tabele temperatur | 124 |
Część 4 KOLEKCJE | 125 |
Lekcja 16 Tablice mądrości | 127 |
Lekcja 17 Wycinki – zaglądanie do tablic | 136 |
Lekcja 18 Większy kawał tortu | 144 |
Lekcja 19 Wszechstronne mapy | 152 |
Lekcja 20 Podsumowanie – wycinek z życia | 161 |
Część 5 STAN I ZACHOWANIE | 167 |
Lekcja 21 Trochę struktury | 169 |
Lekcja 22 Go nie ma klasy | 179 |
Lekcja 23 Agregacja i przekierowywanie | 187 |
Lekcja 24 Interfejsy | 196 |
Lekcja 25 Podsumowanie – rezerwat zwierząt marsjańskich | 206 |
Część 6 W GŁĄB SUŚLEJ NORY | 209 |
Lekcja 26 Wskaźniki | 211 |
Lekcja 27 Wiele hałasu o nil | 229 |
Lekcja 28 Błądzić jest rzeczą ludzką | 239 |
Lekcja 29 Podsumowanie – zasady sudoku | 257 |
Część 7 PROGRAMOWANIE WSPÓŁBIEŻNE 259 | |
Lekcja 30 Gorutyny i współbieżność | 261 |
Lekcja 31 Współbieżność i stan | 277 |
Lekcja 32 Podsumowanie – życie na Marsie | 291 |
Podsumowanie Co dalej? | 295 |
Dodatek Rozwiązania | 297 |
Indeks | 341 |