INNE EBOOKI AUTORA
Książka stanowi unikalne kompendium wiedzy nie tylko o organizacji i zarządzaniu audytem, lecz także o jego problemach i sposobach ich rozwiązywania.
W zarządzaniu organizacją, niezależnie od struktury własnościowej i jej rozmiarów, audyt odgrywa istotną rolę. Pozwala na zapobieżenie efektowi „śnieżnej kuli”, a zatem narastaniu błędów, które początkowo niewielkie po skumulowaniu wpływają destrukcyjnie na organizację.
Publikacja zawiera analizę pogłębionych badań planowania audytu i zarządzania zespołami audytowymi. W badaniach wykorzystano metody i techniki właściwe dla dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości. Prowadzono je w ramach strategii pluralizmu metodologicznego.
Autor przedstawia m.in. następujące zagadnienia:
funkcje audytu,
problematykę jego planowania i organizowania,
sposoby formułowania i prezentowania ustaleń audytu,
założenia audytu zarządzania wiedzą i audytu efektywności organizacji oraz poszczególnych funkcji zarządzania organizacją.
Podjęto również próbę identyfikacji problemu audytu związanego m.in. z funkcjonowaniem organizacji w nieprzewidywalnym otoczeniu, poprzez obserwację jej działania w warunkach pandemii COVID-19. Na podstawie badań, zgodnie z założeniem autora, zidentyfikowano problemy badawcze wymagające rozwiązania w kolejnych badaniach naukowych. Pośrednim celem badań była systematyzacja aparatu pojęciowego.
Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla wszystkich osób podlegających audytowi wewnętrznemu oraz kontroli instytucjonalnej, czyli całego sektora publicznego oraz prywatnego, korzystającego z dotacji, czy innych form wsparcia publicznego. Będzie cennym źródłem wiedzy dla prawników praktyków, a także przedstawicieli nauki i studentów prawa, ekonomii, administracji.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 340 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8223-961-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Audyt wewnętrzny jako narzędzie...
do koszyka
Audyt marketingowy. Wydanie II
do koszyka
Audyt projektu ze środków unijnych
do koszyka
Spis treści
Wykaz skrótów | 7 |
Wstęp | 9 |
Rozdział I. Systematyzacja aparatu pojęciowego | 13 |
1. Pojęcie i etapy audytu | 13 |
2. Zakres podmiotowy i przedmiotowy audytu | 22 |
3. Ustalenia i dowody audytu | 28 |
4. Wyznaczenia i kryteria audytu | 41 |
Rozdział II. Typologia audytu i jego sprawność | 49 |
1. Rodzaje audytu | 49 |
2. Sprawność, zasady i funkcje audytu | 64 |
3. Ryzyko audytu | 70 |
Rozdział III. Planowanie i realizacja audytu | 77 |
1. Planowanie zakresu podmiotowego i przedmiotowego audytu | 77 |
2. Planowanie czasu realizacji zadań audytowych | 83 |
3. Określenie profilu kompetencji audytorów | 90 |
4. Ustalenie istotności w procesie audytu | 91 |
5. Ustalenie źródeł dowodów audytu i sposobu prezentacji wyników | 96 |
Rozdział IV. Rodzaje badań audytowych | 103 |
1. Audyt zarządzania wiedzą | 103 |
2. Audyt efektywności organizacji | 111 |
3. Audyt prawidłowości planowania | 117 |
4. Audyt struktury organizacyjnej | 121 |
5. Audyt sposobów motywowania pracowników | 125 |
6. Audyt informacji pozafinansowych | 134 |
7. Audyt systemu przeciwdziałania korupcji, oszustwom i praniu pieniędzy | 143 |
8. Audyt finansowy. Założenia ogólne | 166 |
9. Analiza wskaźników finansowych | 179 |
10. Wykrywanie nierzetelnych praktyk księgowych | 208 |
Rozdział V. Problemy audytu | 251 |
Zakończenie | 259 |
Załącznik. Standardy audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych | 261 |
Wykaz literatury | 299 |
Publikacje on-line | 325 |
Wykaz aktów prawnych | 329 |
Orzecznictwo | 331 |
Spis rysunków i tabel | 333 |
Skorowidz rzeczowy | 335 |