Badania marketingowe w gospodarce cyfrowej

Badania marketingowe w gospodarce cyfrowej

1 ocena

Format:

ibuk

Celem monografii jest przedstawienie, jakie zmiany zachodzą w badaniach marketingowych pod wpływem rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Wskazano w niej nowe podejścia, metody i techniki badawcze, takie jak Google Analytics, strategie analityczne odnoszące się do big data, sztuczne sieci neuronowe czy badania neuromarketingowe. Zwiększająca zasięg penetracja Internetu, rozwój społeczeństwa sieci i gospodarki sieciowej stwarzają wiele implikacji dla zarządzania wiedzą i sprawiają, że bardzo wiele projektów badawczych immanentnie związanych jest z nowymi mediami. Autorzy w swoich tekstach dowodzą, iż dokonująca się dzięki technologiom cyfrowym transformacja danych pozyskanych z rynku w informacje pozwala na coraz trafniejsze antycypowanie zachowań podmiotów rynkowych, szczególnie konsumentów, co w konsekwencji służy zwiększaniu skuteczności i efektywności działań marketingowych.


Rok wydania2020
Liczba stron318
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-838-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Zarządzanie wiedzą marketingową w dobie rozwoju społeczeństwa sieci i gospodarki cyfrowej (Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska)     11
  2. Znaczenie big data w analizie danych marketingowych – obszary, strategie analityczne, perspektywy (Mariusz Łapczyński)     24
  3. Perspektywy wykorzystania sztucznych sieci neuronowych w modelowaniu procesów powstawania satysfakcji klienta (Marcin Gąsior)    38
  4. Narzędzia wykorzystywane w analizie zachowań e-konsumentów (Bogdan Gregor, Emilian Gwiaździński)     53
  5. Google Analytics w analizie efektywności content marketingu w przedsiębiorstwie (Ryszard Żabiński)    68
  6. Obszary badań i zastosowania inteligentnych technologii w handlu detalicznym (Ireneusz P. Rutkowski)    82
  7. Innowacje w badaniach zachowań klientów w przestrzeni wewnątrzsklepowej (Barbara Kucharska)     99
  8. Wpływ muzyki na percepcję wzrokową leków przeciwbólowych (Bartłomiej Pierański, Mikołaj Naskręt)     111
  9. Zastosowanie ankiety internetowej w diagnozie postaw srebrnych konsumentów na przykładzie rynku usług bankowych (Ewa Frąckiewicz, Rafał Iwański)     126
  10. Postawy ludzi starszych wobec przestrzeni wirtualnej (Magdalena Olejniczak, Tomasz Olejniczak)     139
  11. Zaufanie, zaangażowanie, wiarygodność – konsumencka perspektywa badań internetowych (Robert Nowacki)     155
  12. Satysfakcja klienta a lojalność i jej pomiar drogą elektroniczną – praktyka rynkowa (Tomasz Czuba, Anna Sperska)     169
  13. Możliwości i ograniczenia prowadzenia wywiadów pogłębionych w przestrzeni realnej i wirtualnej (Paweł Chlipała)     182
  14. Wirtualne dyskusje w badaniach jakościowych – dylematy sięgania po Bulletin Board Discussion (BBD) (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka)    195
  15. Badania społeczności internetowych z wykorzystaniem wirtualnych wywiadów zogniskowanych (OFGI) (Anna Irena Szymańska)     209
  16. Obserwacja uczestnicząca w badaniach internetowych dotyczących wirtualnych społeczności lokalnych (Monika Płaziak)     223
  17. Możliwości i wykorzystanie chatbotów w komunikacji firm z klientami (Grzegorz Szymański)     235
  18. Wykorzystanie osoby influencera w działalności marketingowej przedsiębiorstw (Łukasz Skowron, Anna Wójcik)    246
  19. Internet jako platforma współtworzenia wartości w turystyce w relacji C2C (Jolanta Mirek)    259
  20. Wykorzystanie mediów społecznościowych przez pokolenie Y podczas zakupów produktów turystycznych (Julia Wojciechowska-Solis)     272
  21. Pomiar uzależnienia młodych konsumentów od Internetu (Robert Wolny)     287
  22. Użytkownik Internetu w obszarze informacji o zdrowiu – typologia postaw według modelu TAM (Magdalena Soboń)     299
  Zakończenie    315
  Summary     316
RozwińZwiń