POLECAMY
-20%
Redakcja:
Format:
W książce oddanej w Państwa ręce pochyliliśmy się nad filmami odrzuconymi, niechcianymi i zbędnymi, które wystarczyło poddać recyklingowi, by odkryć istne wysypisko znaczeń. Recykling ten nie równał się jednak prostemu zatarciu granic między kulturą niską a wysoką – interesowała nas przede wszystkim sama dynamika procesów inkluzji i ekskluzji, pozornie niewinna, a w rzeczywistości polityczna, ustalająca kanony oraz kształtująca wyobrażenia widzów nie tylko o kinie, lecz także rzeczywistości. Przeciwstawiając się akademickim resentymentom za kanonem, uprawiamy semiotykę śmieci, w ramach której hegemonię estetyki zastąpiliśmy krytycyzmem innego rodzaju, opierającym się na diagnozie zjawisk społecznych, politycznych czy kulturowych. Dlatego też w niniejszej publikacji Alain Resnais sąsiaduje z Lloydem Kaufmanem, niszowe kino meksykańskie z filmami studia The Asylum, zaś ostrze krytyki skupia się na Hollywood, a nie na Bollywood.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 252 |
Kategoria | Film |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-9526-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Poszukiwacze opowieści
do koszyka
Poszukiwacze siódmej księgi
do koszyka
Poszukiwacze siódmej księgi
do koszyka
Poszukiwacze skarbu
do koszyka
Poszukiwacze skarbu
do koszyka
Poszukiwacze skarbu. The Story of the...
do koszyka
Poszukiwacze światła
do koszyka
Poszukiwacze wzorów
do koszyka
Poszukiwacze zaginionej wiedzy
do koszyka
Spis treści
Kaja Łuczyńska, Marta Stańczyk — Wstęp, czyli jak przestaliśmy się martwić i pokochaliśmy „śmieci” | 9 |
Podziękowania | 11 |
(WY)TWÓRCA: REMAKE | 13 |
Jan Sławiński — Psychopaci lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych w pierwszej dekadzie XXI wieku | 17 |
Mateusz Katner — Między quality tv a telenowelą. O kolumbijskiej wersji Breaking Bad | 29 |
Kamila Kowalczyk — Baśń współczesna – baśń zepsuta? O filmowych adaptacjach baśni na przykładzie mockbusterów wytwórni The Asylum | 41 |
Jakub Izdebski — Prześmiewczy romans wytwórni Troma z kinem superbohaterskim | 55 |
WIDZ: ODBIÓR | 67 |
Grzegorz Fortuna jr — King Bruce Lee karate mistrz. Recepcja filmów sztuk walki w PRL-u | 71 |
Alicja Mazurkiewicz — Demaskując superbohaterów | 83 |
Kamil Kalbarczyk — Zabłąkany podróżnik w czasie. Kocham cię, kocham cię Alaina Resnais | 95 |
Bolesław Racięski — Demony postępu. Alucarda, córa ciemności Juana Lópeza Moctezumy | 109 |
Blanka Katarzyna Dżugaj — Masala movie – kicz czy oblicze klasyki? O międzykulturowej percepcji indyjskiej kinematografii komercyjnej | 121 |
Barbara Szczekała — Upadek rodu Lubiczów. Klan jako antysaga polskiej rodziny | 133 |
KRYTYK: IDEOLOGIA 145 | |
Marta Stańczyk — Siostrzeństwo, girl power i kluby pierwszych żon – feminist revenge comedy | 149 |
Mateusz Góra — Herosi z plastiku. Amerykańskie komedie gejowskie ostatnich piętnastu lat | 161 |
Kamila Kołacz — Gra bicepsów Arnolda Schwarzeneggera i Sylvestra Stallone’a. Sposoby eksploatacji męskiego ciała w filmach z udziałem gwiazd kina akcji lat osiemdziesiątych XX wieku | 173 |
Kaja Łuczyńska — Nieproszona miłość i nierozsądna nienawiść – wizerunki Rosjan w amerykańskim kinie lat czterdziestych | 187 |
Joanna Łuniewicz, Mateusz Ciołkowski — Rewolucja bez klasy | 197 |
Fryderyk Kwiatkowski — Templariusze są wśród nas? Ezoteryczne obrazy historii w kinie popularnym | 207 |
Bibliografia | 217 |
Indeks nazwisk | 229 |
Indeks filmów i seriali | 239 |
Noty biograficzne | 247 |