POLECAMY
Autor:
Redakcja:
Format:
"Inscenizacja filmowa" jest przejrzyście napisanym podręcznikiem do reżyserii, nie tylko dla początkujących. Ogólna koncepcja podręcznika oparta jest na systemie nauki inscenizacji filmowej w Szkole Filmowej w Łodzi.
Publikacji Witolda Szymczyka wróżę wielkie powodzenie u studentów szkół filmowych oraz u innych ludzi zmierzających ku filmowi i mających potrzebę uporządkowania wiedzy warsztatowej. Inscenizacja filmowa to niezwykle rzetelne orpacowanie "oświetlające" film jako dzieło komplemetarne i wielopłaszczyznowe. Ta książka będzie jak latarka podczas nocnej wyprawy w góry, pomoże znaleźć drogę...
Jan Jakub Kolski
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 342 |
Kategoria | Film |
Wydawca | Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi |
ISBN-13 | 978-83-87870-38-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Firefly Lane (edycja filmowa)
do koszyka
Firefly Lane (edycja filmowa)
do koszyka
Gorączka filmowa
do koszyka
Han Solo. Gwiezdne Wojny Historie....
do koszyka
Pier Paolo Pasolini Twórczość filmowa
do koszyka
Polska półka filmowa. Krótkometrażowe...
do koszyka
Spis treści
Słowo o inscenizacji | 17 |
Właściwości kadru filmowego | 19 |
Słowo o inscenizacji | 26 |
Rozdział 1. Podstawowe pojęcia i zasady inscenizacji | 33 |
Inscenizacja filmowa | 36 |
Zmiany kątowe ustawień kamery | 38 |
Rodzaje inscenizacji filmowej | 44 |
Pozycje dla dwóch aktorów | 54 |
Oś akcji | 58 |
Orientacja planu | 66 |
Zasada trójkąta. Kontrplan | 68 |
Aktor w kadrze. Sektory kadru | 76 |
Napięcie kierunkowe | 80 |
Przypadki nieregularne w inscenizacji dwóch aktorów | 83 |
Przypadek szczególny Kontrplany z udziałem lustra | 86 |
Kontrplan wewnętrzny | 89 |
Różnice wysokości spojrzeń | 91 |
Waga spojrzenia i kontaktu | 99 |
Rozdział 2. Spektakl filmowy w konstrukcji trzyaktowej | 107 |
Przestrzeń sceny filmowej | 110 |
Temat | 116 |
Więcej niż ujęcie | 122 |
Spektakl trzyaktowy | 128 |
Akt pierwszy. Ekspozycja | 136 |
Wybór bohatera | 142 |
Punkt widzenia w opowiadaniu filmowym | 147 |
Pierwszy punkt zwrotny | 169 |
Akt drugi. Konfrontacja | 175 |
Drugi punkt zwrotny | 178 |
Zakończenie. Akt III | 184 |
Film jako jedno ujęcie | 193 |
Rozdział 3. Scena dialogowa z udziałem dwóch aktorów statycznych | 197 |
Dialog | 200 |
Inscenizacja sceny dialogowej | 213 |
Przypadek 1. Aktorzy stoją twarzami do siebie | 205 |
Przypadek 2. Aktorzy stoją obok siebie | 210 |
Przypadek 3. Równoległe ustawienia kamery | 213 |
Przypadek 4. Ujęcie przeciwstawne | 214 |
Przypadek 5. Aktorzy ustawienie w kształcie litery „L” | 215 |
Przypadek 6. Aktorzy stojący w układzie jeden za drugim | 220 |
Rozdział 4. Sceny dialogowe z udziałem trzech aktorów statycznych | 231 |
Przypadki regularne | 234 |
Przypadki nieregularne | 247 |
Rozdział 5. Inscenizacja czterech aktorów i grup statycznych | 255 |
Inscenizacja według zmian linii zainteresowania | 303 |
Aktorzy usadzeni „przypadkowo” | 317 |
Inscenizacja statycznej sceny zbiorowej w narracji opisowej | 320 |
Inscenizacja konfliktu (akcji psychologicznej) w statycznej scenie zbiorowej | 322 |
Podsumowanie | 325 |
Filmografia | 337 |
Bibliografia | 341 |