POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Rozważania zawarte w monografii potwierdzają, jak trudne i wymagające, ale zarazem pełne możliwości i inspirujące jest zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Choć termin ten nie pojawia się expressis verbis w tytułach, to odwołania do niego stanowią istotę każdego omawianego aspektu we wszystkich rozdziałach. Czym jest bowiem na przełomie drugiej i trzeciej dekady XXI wieku zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie wiedzą w organizacjach międzynarodowych, postawy menedżerów w zespołach zróżnicowanych kulturowo i ich świadomość różnorodności, społeczna odpowiedzialność biznesu i psychologiczna mobilność pracowników, jak nie inwestycją w ludzi – pracowników różnych obszarów organizacji i menedżerów różnych szczebli.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 87 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7695-819-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Od strategii zrównoważonego rozwoju do zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi – diagnoza rozbieżności (Katarzyna Czainska) 11 | |
1.1. Wprowadzenie | 11 |
1.2. Zrównoważona organizacja, przedsiębiorstwo i zarządzanie zasobami ludzkimi – założenia podstawowe | 12 |
1.3. Strategia zrównoważonego rozwoju a zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi | 13 |
1.4. Zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi jako strategia | 17 |
1.5. Podsumowanie i wnioski | 19 |
2. Znaczenie zarządzania wiedzą w zespołach międzynarodowych (Justyna Trippner-Hrabi, Ewa Stroińska) 21 | |
2.1. Wprowadzenie | 21 |
2.2. Tworzenie zespołowej wiedzy | 22 |
2.3. Motywowanie oraz zaufanie w zespołach wiedzy | 24 |
2.4. Bariery spowalniające przepływ wiedzy w zespołach | 26 |
2.5. Analiza zarządzania wiedzą w zespołach | 27 |
2.6. Wyniki badań | 28 |
2.7. Podsumowanie i wnioski | 31 |
3. Kompetencje menedżerów HR z perspektywy transferu wiedzy w korporacjach międzynarodowych (Aurelia Domaradzka) | 33 |
3.1. Wprowadzenie | 33 |
3.2. Kompetencje kadry menedżerskiej w obszarze ZZL | 34 |
3.3. Znaczenie transferu wiedzy w przedsiębiorstwach międzynarodowych | 35 |
3.4. Metodyka przeprowadzonych badań empirycznych oraz uzyskane wyniki badań empirycznych | 36 |
3.5. Podsumowanie i wnioski | 40 |
4. Postawy menadżerów ZZL wobec pracy w zespołach zróżnicowanych kulturowo (Katarzyna Stankiewicz) | 42 |
4.1. Wprowadzenie | 42 |
4.2. Badania własne | 44 |
4.3. Dyskusja wyników | 47 |
4.4. Podsumowanie i wnioski | 48 |
5. Konceptualizacja świadomości różnorodności jako kompetencji współczesnego menedżera (Urban Pauli, Joanna Purgał-Popiela) | 49 |
5.1. Wprowadzenie | 49 |
5.2. Metodyka badań | 50 |
5.3. Prezentacja wyników badań | 51 |
5.4. Wnioski z badań – wymiary i rozumienie kompetencji „świadomość różnorodności” | 53 |
5.5. Podsumowanie i wnioski | 55 |
6. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) a marka pracodawcy w przedsiębiorstwach sektora MSP (Paulina Karp-Zawlik, Dagmara Lewicka) | 56 |
6.1. Wprowadzenie | 56 |
6.2. Przegląd literatury przedmiotu | 57 |
6.3. Wpływ CSR na budowanie marki pracodawcy na przykładzie przedsiębiorstwa TLC Sp. z o.o | 58 |
6.4. Podsumowanie i wnioski | 64 |
7. Współczesna mobilność pracowników i jej implikacje w dobie gospodarki 4.0 (Izabela Bednarska-Wnuk) | 65 |
7.1. Wprowadzenie | 65 |
7.2. Istota mobilności pracowników – założenia teoretyczne | 66 |
7.3. Wyniki badań | 67 |
7.4. Dyskusja wyników i wnioski z badań | 70 |
7.5. Podsumowanie i wnioski | 72 |
Zakończenie | 73 |
Literatura | 77 |
Spis rysunków i tabel | 85 |
Summary | 86 |