Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo

Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo

1 opinia

Format:

ibuk

Rozważania zawarte w monografii potwierdzają, jak trudne i wymagające, ale zarazem pełne możliwości i inspirujące jest zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Choć termin ten nie pojawia się expressis verbis w tytułach, to odwołania do niego stanowią istotę każdego omawianego aspektu we wszystkich rozdziałach. Czym jest bowiem na przełomie drugiej i trzeciej dekady XXI wieku zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie wiedzą w organizacjach międzynarodowych, postawy menedżerów w zespołach zróżnicowanych kulturowo i ich świadomość różnorodności, społeczna odpowiedzialność biznesu i psychologiczna mobilność pracowników, jak nie inwestycją w ludzi – pracowników różnych obszarów organizacji i menedżerów różnych szczebli.


Rok wydania2020
Liczba stron87
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-819-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Od strategii zrównoważonego rozwoju do zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi – diagnoza rozbieżności (Katarzyna Czainska) 11
    1.1. Wprowadzenie     11
    1.2. Zrównoważona organizacja, przedsiębiorstwo i zarządzanie zasobami ludzkimi – założenia podstawowe     12
    1.3. Strategia zrównoważonego rozwoju a zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi    13
    1.4. Zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi jako strategia    17
    1.5. Podsumowanie i wnioski    19
  2. Znaczenie zarządzania wiedzą w zespołach międzynarodowych (Justyna Trippner-Hrabi, Ewa Stroińska) 21
    2.1. Wprowadzenie     21
    2.2. Tworzenie zespołowej wiedzy     22
    2.3. Motywowanie oraz zaufanie w zespołach wiedzy     24
    2.4. Bariery spowalniające przepływ wiedzy w zespołach     26
    2.5. Analiza zarządzania wiedzą w zespołach     27
    2.6. Wyniki badań    28
    2.7. Podsumowanie i wnioski    31
  3. Kompetencje menedżerów HR z perspektywy transferu wiedzy w korporacjach międzynarodowych (Aurelia Domaradzka)    33
    3.1. Wprowadzenie     33
    3.2. Kompetencje kadry menedżerskiej w obszarze ZZL     34
    3.3. Znaczenie transferu wiedzy w przedsiębiorstwach międzynarodowych     35
    3.4. Metodyka przeprowadzonych badań empirycznych oraz uzyskane wyniki badań empirycznych    36
    3.5. Podsumowanie i wnioski    40
  4. Postawy menadżerów ZZL wobec pracy w zespołach zróżnicowanych kulturowo (Katarzyna Stankiewicz)    42
    4.1. Wprowadzenie     42
    4.2. Badania własne    44
    4.3. Dyskusja wyników     47
    4.4. Podsumowanie i wnioski     48
  5. Konceptualizacja świadomości różnorodności jako kompetencji współczesnego menedżera (Urban Pauli, Joanna Purgał-Popiela)     49
    5.1. Wprowadzenie     49
    5.2. Metodyka badań    50
    5.3. Prezentacja wyników badań    51
    5.4. Wnioski z badań – wymiary i rozumienie kompetencji „świadomość różnorodności”     53
    5.5. Podsumowanie i wnioski    55
  6. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) a marka pracodawcy w przedsiębiorstwach sektora MSP (Paulina Karp-Zawlik, Dagmara Lewicka)    56
    6.1. Wprowadzenie     56
    6.2. Przegląd literatury przedmiotu     57
    6.3. Wpływ CSR na budowanie marki pracodawcy na przykładzie przedsiębiorstwa TLC Sp. z o.o    58
    6.4. Podsumowanie i wnioski     64
  7. Współczesna mobilność pracowników i jej implikacje w dobie gospodarki 4.0 (Izabela Bednarska-Wnuk)     65
    7.1. Wprowadzenie     65
    7.2. Istota mobilności pracowników – założenia teoretyczne    66
    7.3. Wyniki badań    67
    7.4. Dyskusja wyników i wnioski z badań     70
    7.5. Podsumowanie i wnioski    72
  Zakończenie    73
  Literatura    77
  Spis rysunków i tabel    85
  Summary    86
RozwińZwiń