Umysł (w) sieci

Edukacja medialna dla uczestnictwa w kulturze globalnej

1 opinia

Wydawca:

Empi2

Format:

ibuk

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja dla nauczycieli zainteresowanych pogłębieniem wiedzy o współczesnych mediach oraz wykorzystaniem Internetu do prowadzenia zajęć metodą immersyjno-medialną
- kto buduje naszą rzeczywistość?
- czy Internet staje się globalną świadomością i co z tego wynika?
- jak wykorzystać "zanurzenie" (immersję) w sieci Internet do zaangażowania uczniów w proces uczenia się, czyli odwrócenie ról nauczyciela i ucznia (metoda immersyjno-medialna)


Rok wydania2016
Liczba stron400
KategoriaMedioznawstwo
WydawcaEmpi2
ISBN-13978-83-65149-94-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  PRZEDMOWA
  WSTĘP
  I. MEDIA JAKO WYŁANIAJĄCA SIĘ ŚWIADOMOŚĆ WSZECHŚWIATA
  1.1. Wprowadzenie
  1.2. Rozumienie mediów
  1.3. Wyłanianie się rzeczywistości
  1.4. Media – próba definicji otwartej
  1.5. Uwagi końcowe
  II. MEDIA JAKO WYZNACZNIK RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNEJ
  2.1. Wprowadzenie
  2.2. Media w wymiarze społeczno-komunikacyjnym, językowym i kulturowym
  2.3. Fenomen mediów współczesnych
  2.4. Media a inżynieria społeczna
  2.5. Wiodące opowieści i restrykcje medialne
  2.6. Media korporacyjne
  2.7. Konstruktywizm indukowany i mity medialne
  2.8. Uwagi końcowe
  III. DOTYCHCZASOWE KONCEPCJE EDUKACJI MEDIALNEJ NA ŚWIECIE
  3.1. Wprowadzenie
  3.2. Model kanadyjski
  3.3. Model brytyjski i inne kraje europejskie
  3.4. Edukacja medialna w Turcji
  3.5. Doświadczenia społecznych organizacji edukacyjnych
  3.6. Uwagi końcowe
  IV. DOROBEK EDUKACJI MEDIALNEJ W POLSCE
  4.1. Wprowadzenie
  4.2. Ośrodek poznański
  4.3. Ośrodek warszawski
  4.4. Ośrodek krakowski
  4.5. Ośrodek rzeszowski
  4.6. Ośrodek katowicki
  4.7. Uwagi końcowe
  V. ZARYS PROPONOWANEGO MODELU
  5.1. Wprowadzenie
  5.2. Edukacja medialna transgresywno-kulturowa
  5.3. Kultura medialna ery mediów globalnych
  5.4. Kultura a język
  5.5. Kultura i język a procesy poznawcze
  5.6. Kultura i język a osobowość
  5.7. Kultura i język globalny – kultura bez barier
  5.8. Kompetencje w edukacji medialnej
  5.9. Trzy obszary kompetencji w proponowanej edukacji medialnej
  5.10. Uwagi końcowe
  VI. IMPLEMENTACJA PROPONOWANEGO MODELU
  6.1. Wprowadzenie
  6.2. Synergizm trzech proponowanych obszarów
  6.3. Przegląd proponowanych zagadnień
  6.4. Immersja językowa w edukacji medialnej
  6.5. Nauczanie responsywne w edukacji medialnej
  6.6. Metoda immersyjno-medialna w edukacji medialnej
  6.7. Neohumanizm i nowe horyzonty edukacji medialnej
  6.8. Uwagi końcowe
  VII. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH
  7.1. Proces badawczy i budowanie hipotezy bazowej
  7.2. Cele badań
  7.3. Problemy i hipotezy badawcze
  7.4. Zmienne, ich kategorie i wskaźniki
  7.5. Metody, narzędzia i organizacja badań
  7.6. Dobór grupy badawczej
  VIII. ANALIZA PROBLEMÓW I HIPOTEZ BADAWCZYCH
  8.1. Problemy diagnostyczne
  8.2. Problemy zależnościowe
  8.3. Hipotezy badawcze
  8.4. Raport z obserwacji uczestniczącej
  ZAKOŃCZENIE
  ZAŁĄCZNIKI
  Materiały do proponowanego podręcznika
  Prezentacja zebranych danych
  Narzędzia badawcze
  Egzamin z pedagogiki medialnej
  BIBLIOGRAFIA
RozwińZwiń