faktyczny rok wydania książki to 2015 !!!
Autor: Guralo
Dodano: 24.12.2021
Faktyczny rok wydania książki to 2015, proszę o poprawienie błędu.
Wydawca:
Format:
Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji.
Rozdział pierwszy prezentuje istotę oraz genezę marketingu, a także marketing jako koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując również na kierunki rozwoju. W rozdziale drugim przedstawiono odrębności marketingu w odniesieniu do podstawowych rynków, a mianowicie rynku dóbr konsumpcyjnych, rynku instytucjonalnego, sektora usług i organizacji non profit. Rozdział trzeci zawiera rozważania na temat procesu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych, jest wzbogacony klasyfikacją i oceną różnych typów strategii. Kontynuacja tej problematyki, odniesiona do strategii konkurowania oraz budowania przewagi konkurencyjnej z uwzględnieniem modelu M. Portera, stanowi treść rozdziału czwartego.
Istotą marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jest wiedza na temat zachowań konsumentów oraz segmentów rynkowych. W rozdziale piątym scharakteryzowano zachowania konsumentów, omówiono proces decyzyjny na różnych rynkach, krytycznie opisano trendy zachowań konsumentów, a także odwołano się do ekonomii behawioralnej i wyników badań neuromarketingowych. W rozdziale szóstym przedstawiono istotę oraz kryteria segmentacji, a także ich znaczenie w pozycjonowaniu produktów i marek. Rozdział siódmy poświęcono omówieniu metod badania potrzeb oraz zachowań konsumentów. Wiedząc, że konsumenci są w centrum zainteresowania marketingowego przedsiębiorstwa, przybliżono sposoby pozyskiwania informacji oraz metody badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale ósmym zaprezentowano zagadnienia związane z produktem, cyklem jego życia, zarządzaniem portfelem produktów, zadaniami menedżera produktu, strategią wprowadzania nowego produktu na rynek oraz strategią opakowania. Rozdział dziewiąty skupia uwagę Czytelnika na sposobach budowania pozycji marki oraz zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa. W rozdziale dziesiątym opisano strategie cenowe, wskazując na znaczenie wartości w procesie budowania oferty przedsiębiorstwa. Kolejny, jedenasty rozdział zawiera rozważania na temat zarządzania dystrybucją. Obok treści związanych ze strategią dystrybucji pokazano trendy, które są obserwowane w tym obszarze. Rozdziały dwunasty i trzynasty przedstawiają sposoby i formy komunikacji. W pierwszym z nich skoncentrowano się na wyjaśnieniu form i narzędzi komunikacji masowej, a w drugim przedstawiono sposoby komunikacji bezpośredniej. Podstawą działań operacyjnych przedsiębiorstwa jest z reguły plan marketingowy. Rozdział czternasty zawiera omówienie procedury, etapów oraz struktury planu marketingowego w przedsiębiorstwie. W rozdziale końcowym, piętnastym, wskazano na istotę i znaczenie kontroli działalności marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru wyników i audytu marketingowego oraz organizacyjnych aspektów kontroli marketingu.
Wychodząc z założenia, że przygotowany podręcznik ma służyć zdobywaniu wiedzy z zakresu marketingu oraz umiejętności jej praktycznego wykorzystania, na końcu każdego z rozdziałów zawarto pytania oraz zadania do samodzielnego rozwiązania. Duża część proponowanych zadań może być wykonywana w zespołach, co ma służyć zdobywaniu kwalifikacji w zakresie pracy grupowej.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 360 |
Kategoria | Marketing, reklama |
Wydawca | Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu |
ISBN-13 | 978-83-8211-032-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Marketing usług turystycznych
do koszyka
Spis treści
Wstęp | |
1. Istota i znaczenie marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Maria Sławińska) | |
1.1. Istota i geneza marketingu | |
1.2. Ewolucja orientacji przedsiębiorstw | |
1.3. Marketing jako koncepcja zarządzania | |
1.4. Kierunki rozwoju marketingu | |
2. Odrębności sektorowe marketingu (Maria Sławińska) | |
2.1. Marketing dóbr konsumpcyjnych | |
2.2. Marketing na rynku instytucjonalnym (B2B) | |
2.3. Marketing usług | |
2.4. Marketing organizacji non profit | |
3. Proces tworzenia strategii marketingowej. Rodzaje strategii (Bogna Pilarczyk) | |
3.1. Istota i proces tworzenia strategii marketingowej | |
3.2. Ocena otoczenia marketingowego i zasobów przedsiębiorstwa | |
3.3. Cele strategiczne i struktura instrumentów marketingu | |
3.4. Rodzaje strategii | |
4. Przewaga konkurencyjna i strategie konkurowania (Bogna Pilarczyk) | |
4.1. Istota konkurencji i typy przewagi konkurencyjnej | |
4.2. Analiza konkurencji | |
4.3. Strategia konkurencji | |
5. Zachowania konsumentów (Henryk Mruk) | |
5.1. Potrzeby i ich uwarunkowania | |
5.2. Demograficzne i ekonomiczne aspekty zachowań nabywców | |
5.3. Uwarunkowania psychologiczne i społeczne zachowań nabywców | |
5.4. Inne uwarunkowania | |
5.5. Proces podejmowania decyzji o zakupie | |
5.6. Rodzaje decyzji zakupowych | |
5.7. Nabywcy instytucjonalni | |
6. Segmentacja nabywców i wybór rynku docelowego (Bogna Pilarczyk) | |
6.1. Istota i proces segmentacji | |
6.2. Kryteria segmentacji | |
6.3. Wybór rynku docelowego | |
6.4. Pozycjonowanie oferty i produktu na rynku | |
7. Metody badania potrzeb i zachowań konsumentów (Henryk Mruk) | |
7.1. Informacje a decyzje marketingowe | |
7.2. Źródła informacji | |
7.3. Badania marketingowe – istota i etapy | |
7.4. Sposoby dobierania próby | |
7.5. Błędy związane z badaniami | |
7.6. Rodzaje badań marketingowych | |
7.7. Badania ankietowe | |
7.8. Badania panelowe | |
7.9. Badania jakościowe | |
7.10. Obserwacje, eksperymenty i metody komparatywne | |
7.11. Techniki projekcyjne | |
7.12. Współpraca z agencją badań marketingowych | |
7.13. Raport z badań | |
7.14. Prezentacja raportu | |
8. Strategia produktu i opakowania (Henryk Mruk) | |
8.1. Istota i klasyfikacja produktów | |
8.2. Poziomy produktu | |
8.3. Cykl życia produktu | |
8.4. Zarządzanie portfelem produktów | |
8.5. Zadania menedżera produktu (MP) | |
8.6. Opakowanie i jego rola | |
8.7. Wprowadzanie nowego produktu na rynek | |
8.8. Błędy i bariery we wprowadzaniu nowego produktu | |
9. Zarządzanie marką i wizerunkiem (Henryk Mruk) | |
9.1. Istota marki | |
9.2. Nazwa marki | |
9.3. Obszary budowania marki | |
9.4. Rodzaje marek | |
9.5. Marki prywatne (handlowe, DOB – distribution own brand) | |
9.6. Wprowadzanie nowej marki na rynek | |
9.7. Marka a półka sklepowa | |
9.8. Zarządzanie marką | |
9.9. Marka na rynku B2B | |
9.10. Cykl życia marki | |
9.11. Portfele, kanibalizm, mapy percepcji marek i podróbki marek | |
9.12. Wartość marki | |
9.13. Marki polskie | |
10. Cena w strategii marketingowej (Henryk Mruk) | |
10.1. Cena a wartość | |
10.2. Funkcje cen | |
10.3. Cena a instrumenty marketingu | |
10.4. Elastyczność cenowa popytu | |
10.5. Paradoksy cenowe | |
10.6. Ceny a zachowania konsumentów | |
10.7. Sposoby ustalania cen | |
10.8. Ceny a oferta przedsiębiorstwa | |
10.9. Strategie cenowe | |
10.10. Opusty cenowe | |
10.11. Marże | |
10.12. Wojny cenowe | |
11. Zarządzanie dystrybucją (Maria Sławińska) | |
11.1. Dystrybucja jako instrument marketingu | |
11.2. Funkcje dystrybucji | |
11.3. Czynniki wpływające na wybór strategii dystrybucji | |
11.4. Kanały dystrybucji | |
11.5. Pośrednicy w kanałach dystrybucji | |
11.6. Istota i znaczenie kooperacji w kanałach dystrybucji | |
11.7. Konflikty w sferze dystrybucji i sposoby ich rozwiązywania | |
11.8. Logistyka dystrybucji | |
11.9. Trendy w zarządzaniu dystrybucją | |
12. Sposoby komunikacji masowej (Bogna Pilarczyk) | |
12.1. Istota i proces komunikacji marketingowej | |
12.2. Reklama | |
12.3. Promocja sprzedaży | |
12.4. Public relations | |
12.5. Niekonwencjonalne formy komunikacji masowej | |
13. Metody komunikacji bezpośredniej (Bogna Pilarczyk) | |
13.1. Promocja osobista | |
13.2. Marketing bezpośredni | |
13.3. Targi i wystawy | |
13.4. Niestandardowe formy komunikacji bezpośredniej | |
14. Plan marketingowy (Maria Sławińska) | |
14.1. Istota i funkcje planu marketingowego | |
14.2. Etapy procesu planowania marketingowego | |
14.3. Struktura i podstawowe elementy planu marketingowego | |
15. Kontrola działalności marketingowej (Maria Sławińska) | |
15.1. Istota i zadania kontroli marketingu | |
15.2. Przedmiot kontroli marketingu | |
15.3. Aspekty organizacyjne kontroli marketingu | |
Bibliografia | |
Marketing. Koncepcje, strategie, trendy - RECENZJE
Pisemne recenzje mogą być dodawane wyłączenie przez klientów zarejestrowanych w sklepie. Na liczbę gwiazdek wyświetlanych przy produkcie składają się również oceny produktów, dodanie których nie wymaga posiadania konta.
Publikujemy wszystkie recenzje produktów, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jeśli wiemy, że produkt został zakupiony przez recenzenta, oznaczamy to ikonką
Autor: Guralo
Dodano: 24.12.2021
Faktyczny rok wydania książki to 2015, proszę o poprawienie błędu.