Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Model – diagnoza - ocena

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Model – diagnoza - ocena

1 opinia

Format:

ibuk

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Poszukując odpowiedzi na pytanie o poziom rozwoju społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (SOP, ang. CSR – Corporate Social Responsiblity)1 w Polsce, nie sposób prowadzić dyskusji bez nawiązania do pojęcia ładu społecznego. Dążąc do wytłumaczenia tego terminu, bardzo często posługujemy się takimi określeniami, jak spójność, integracja społeczna czy świadomość społeczna. Parafrazując wspomniane pojęcia, można dokonać próby wytłumaczenia terminu ładu społecznego jako ogółu czynników społecznych, gospodarczych i politycznych, które składają się na zaakceptowany w danym czasie porządek społeczny. Bez względu na to, czy źródeł owego ładu społecznego będziemy poszukiwać w istnieniu wzajemnych interesów własnych oraz porozumieniach kontraktowych (zgodnie z myślą proponowaną przez H. Spencera), czy w moralności jako centralnej części integracji społecznej (nawiązując do E. Durkheima), czy (analogicznie do T. Parsonsa) w akceptacji wartości, przez uwewnętrznienie norm (na podstawie: [Słownik Socjologii i Nauk Społecznych 2006, s. 175, hasło: ład społeczny]), powinniśmy mieć świadomość istnienia wielu okoliczności, które determinują nasze funkcjonowanie jako jednostek zależnych społecznie.


Rok wydania2017
Liczba stron214
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-655-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp 7
  1. Wpływ polityki społecznej na rolę i zadania przedsiębiorstw 15
    1.1. Przedmiot badań w polityce    15
    1.2. Modele polityki społecznej a rola przedsiębiorstw    26
    1.3. Przedsiębiorstwo jako podmiot polityki społecznej – fakty sprzed transformacji    36
    1.4. Podmioty trzech sektorów a realizacja zadań społecznych    40
  2. Społeczne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem     49
    2.1. Najważniejsze nurty badawcze społecznych aspektów w zarządzaniu    49
    2.2. Współczesna interpretacja istoty zarządzania    55
    2.3. Definicje i rodzaje przedsiębiorstwa    59
    2.4. Miejsce społecznej odpowiedzialności w teorii przedsiębiorstwa    67
  3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – ujęcie teoretyczne     75
    3.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w perspektywie definicyjnej    75
    3.2. Etapy rozwoju CSR    84
    3.3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw i terminy bliskoznaczne    88
    3.4. Modele społecznej odpowiedzialności    92
  4. Metodyka badania poziomu CSR     103
    4.1. Problem badawczy, cele i metoda badań    103
    4.2. Opis modelu    108
      4.2.1. Podstawy teoretyczne modelu    108
    4.2.2. Autorski model kontinuum społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw    112
    4.3. Opis narzędzia badawczego    115
    4.4. Charakterystyka próby badawczej    119
  5. Poziom CSR w przedsiębiorstwach w Polsce 126
    5.1. Ogólny poziom CSR w Polsce    126
    5.2. Poziom CSR w obszarze pracowniczym    135
    5.3. Poziom CSR w obszarze klientów i dostawców    142
    5.4. Poziom CSR w obszarze społeczności lokalnej    156
    5.5. Poziom CSR w obszarze środowiska przyrodniczego    164
    5.6. Posumowanie wyników badań    171
  Zakończenie 175
  Literatura178
  Załącznik    186
  Spis rysunków    196
  Spis tabel    197
  Summary    201
RozwińZwiń