Własna firma krok po kroku

1 opinia

Wydawca:

MT Biznes

Format:

epub, mobi

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi

34,32  42,90 (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,32 zł 

Masz pomysł na firmę i zastanawiasz się, w jaki sposób przejść przez kolejne etapy jej rozwoju, omijając po drodze liczne przeszkody? Jak myśleć strategicznie i jednocześnie działać operacyjnie? Jak pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż? Jak skutecznie reklamować swoje produkty lub usługi? Jak delegować zadania, rozliczać i motywować pracowników? Jak kontrolować finanse i budżet? Pomoże ci w tym książka Grzegorza Krzemienia, przedsiębiorcy, który od lat z sukcesami działa w branżach internetowej i reklamowej.
Cenne lekcje z prowadzenia własnego biznesu w Polsce
Autor jest menedżerem z dwudziestoletnim doświadczeniem, które zdobył, rozwijając jedną z najlepszych na rynku agencji interaktywnych – od pomysłu do stabilnej i zyskownej organizacji z uporządkowaną strukturą. W książce dzieli się doświadczeniami, przywołując liczne przykłady i proponując konkretne rozwiązania. Adresuje je nie tylko do tych, którzy zaczynają w biznesie, lecz także do działających w nim od lat i nieustannie mierzących się z rynkowymi wyzwaniami i dylematami.
O wyjątkowości tej książki stanowią liczne praktyczne wskazówki, a także mocne osadzenie jej w polskich realiach rynkowych. Poza wszystkim zaś Grzegorz Krzemień nie mówi o rozwoju biznesu w kategoriach rychłego sukcesu. Wręcz przeciwnie, zwraca uwagę na mnóstwo problemów oraz na fakt, że nie wszystkim się udaje, a w każdym razie – że sukces niekoniecznie nadchodzi szybko bądź za pierwszym razem.
Wszystko, co z perspektywy osoby zarządzającej jest istotne w rozwoju firmy
Linearna struktura książki oraz podział na poszczególne etapy rozwoju biznesu ułatwiają nawigację i odnalezienie się we właściwym momencie. Autor szczegółowo omawia najważniejsze obszary rozwoju firmy w podziale na takie płaszczyzny jak Biznes i organizacja, Ludzie, Klienci, Ty (jako właściciel i zarządzający), Marketing oraz Branża. Można książkę czytać od wybranego fragmentu, który czytelnika interesuje np. ze względu na etap rozwoju firmy czy też konkretny problem zarządczy lub sprzedażowy.
Dowiesz się z niej, które i w jakim stopniu czynniki wpływające na firmę decydują o jej sukcesie. Jak rozwijać ofertę, uwzględniając trendy oraz zmienne potrzeby klientów, i jak budować z nimi trwałe relacje. Autor podpowiada, jak budować sprawną strukturę, zarządzać ludźmi i motywować ich, a także jak rozwijać kompetencje marketingowe firmy. Co najważniejsze zaś, wyjaśnia, w jaki sposób w miarę rozwoju własnego biznesu mierzyć się z problemami oraz odnajdywać w coraz bardziej złożonych warunkach działania na drodze do budowy stabilnej i zyskownej firmy.
***
Grzegorz Krzemień - Od 1996 roku związany jest z branżą digitalową, jeden z jej pionierów w Polsce. Twórca i szef agencji GoldenSubmarine, jednej z największych spośród niezależnych agencji na rynku. Absolwent AGH Krakowie i SGH w Warszawie (studia doktoranckie).
Firma, którą stworzył i którą kieruje, trzykrotnie uzyskała tytuł Agencji Interaktywnej Roku – w tym, jako jedyna w Polsce, dwa razy z rzędu (2017 i 2018) – przyznawany na podstawie wyników finansowych oraz badań satysfakcji klientów. GoldenSubmarine ma na koncie także wyróżnienia „Zaufanie Roku” („Press”, 2016), „Wynik roku” („Press”, 2017), i „Partner na Lata” („M&MP”, 2016). W 2018 roku Grzegorz Krzemień otrzymał tytuł Człowieka roku za całokształt dotychczasowych dokonań, przyznany przez IAB Polska. Wcześniej, w roku 2017, otrzymał wyróżnienie AdMan redakcji magazynu „Press”.
Jest przewodniczącym Branżowej Rady ds. Kompetencji certyfikatu Dimaq. Współautor podręcznika „E-marketing” (2018) oraz autor poradnika menedżera „Serwis firmowy” (Warszawa 2009). Jest wykładowcą Akademii im. Leona Koźmińskiego, a także jurorem konkursów reklamowych w Polsce. Twórca firmowego bloga: blog.goldensubmarine.com, który rozwija od lat.


Rok wydania2019
Liczba stron256
KategoriaInne
WydawcaMT Biznes
ISBN-13978-83-8087-783-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Okładka
  Strona tytułowa
  Strona redakcyjna
  Dedykacja
  Motto
  Spis treści
  Wstęp
  Dlaczego?
  Kim jestem?
  Dla kogo ta książka
  Czego nie ma w książce?
  Co jest w książce?
  Struktura książki
  Podziękowania
  Podkład teoretyczny na rozgrzewkę
  0. Firma to ja
  Jeśli już zacząłeś i masz firmę, to… trudno
  Nie daj sobie wydrzeć pomysłu
  1. Etap pierwszy: Firma to my
  Biznes i organizacja
  Rób to, na czym się znasz
  Firma to nie więzienie
  Cel
  Jednoosobowa armia
  Zarządzanie przez cele
  Pierwsze narzędzia
  Koszty, koszty, koszty
  Cash flow na +
  Przychody minus koszty, czyli jest zysk!
  Ludzie
  Wspólnicy, czyli w grupie raźniej
  Pierwsi zatrudnieni ludzie
  Freelancerzy i praca zdalna
  Warto było
  Klienci
  Boso, ale w ostrogach
  Najważniejszy klient
  Sprzedaż, głupcze!
  Zrobione lepsze niż idealne
  Marketing
  Warto być większym
  Czas na reklamę
  Ty
  Wyobraź to sobie, jesteś półbogiem
  CEO z 24-godzinną dniówką
  Twoje ja, a firma
  Czasami zjada nas stres
  Cierpliwość i odwaga
  Branża
  Młode wilki
  Konferencyjne przybijanie piątek
  Nie każdemu się uda
  2. Etap drugi: Firma to struktury
  Biznes i organizacja
  Pierwsze pieniądze
  Na czym zarabiamy?
  A co, jeśli coś nie zassało?
  Projekty i procesy
  Potrzebny lider
  Pomysły na zarządzanie
  I kto to teraz zrobi?
  Pomysł na przyszłość
  Bank – serdecznie zapraszamy… później!
  Dzień dobry, kontrola
  Klient
  Normalnie – trudny klient
  Zdrowe zasady współpracy
  Wielkie pożegnanie
  A może abonament do tego?
  Negocjacje
  Internacjonalizacja
  Ludzie
  Zatrudnianie ludzi
  Struktura
  Kierownicy
  Gramy zespołowo
  Za dużo pracy
  Rotacja ludzi
  Bez niego nie damy rady
  Pańskie oko konia tuczy
  Ile kontroli to w sam raz?
  Problemy z komunikacją
  Ciągły rozwój
  Ty
  Samotność prezesa
  Twórz w systemie: Projektuj, buduj i remontuj
  Twój rozwój
  Seks w pracy
  Marketing
  Pozycjonowanie
  Marka
  Zmiana postrzegania
  Prestiż
  Marketingowiec? A czym on się zajmuje?
  Czas na PR
  Branża
  Gra pozorów
  Bądź miły dla konkurencji
  3. Etap trzeci: Firma to procedury
  Biznes i organizacja
  Wąskie gardło
  Zarząd i dyrektorzy
  Show me the money
  Procedury kontra: „Jak to się mogło stać?”
  Walidacja zasad
  Zjeść ciastko i mieć ciastko
  Chwalmy kryzys!
  Kontrahenci
  Najpierw masa, potem rzeźba
  IT-kracja, czyli: „U mnie działa”
  Ludzie
  Wizerunek firmy jako pracodawcy
  Pozyskiwanie talentów
  Trudne zwolnienia
  Zgryźliwcy, marudy i „psychopaci”
  Szkolenia
  Motywowanie pracowników
  Lojalność ludzi
  Konkretne oczekiwania
  Oddolna inicjatywa
  Jasna i otwarta komunikacja
  Atmosfera w robocie
  Transparentność płac
  Klienci
  Struktura klientów
  Rozpieszczanie klientów
  Nowi klienci
  Co dziś odradziliśmy klientowi
  Umowy
  Marketing
  Misja, wizja i pomysł na firmę
  Rebranding
  Ścieżka twojego klienta
  Ty
  Czy prezes Orlenu też to podpisuje?
  Pracuj nad firmą, a nie w firmie
  Marka osobista
  Branża
  Działanie na korzyść branży
  Dzielenie się wiedzą
  4. Etap czwarty: Firma to współpraca
  Biznes i organizacja
  Spasione koty
  Nirvana
  Klienci
  Prawie jak w niebie
  Ludzie
  Dzień dobry!
  Nowi u bram
  Jak wiele oznacza zbyt dużo?
  Marketing
  Im mniej pomysłów tym lepiej
  Brawo Ty!
  Co będzie, kiedy odejdziesz?
  Ostatni nierozwiązany problem zarządczy
  Branża
  Czy to ma sens?
  5. Wkurza cię TO!
  6. Wartości – czyli jak się zachować
  Zakończenie
  Bibliografia
RozwińZwiń