INNE EBOOKI AUTORA
Masz pomysł na firmę i zastanawiasz się, w jaki sposób przejść przez kolejne etapy jej rozwoju, omijając po drodze liczne przeszkody? Jak myśleć strategicznie i jednocześnie działać operacyjnie? Jak pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż? Jak skutecznie reklamować swoje produkty lub usługi? Jak delegować zadania, rozliczać i motywować pracowników? Jak kontrolować finanse i budżet? Pomoże ci w tym książka Grzegorza Krzemienia, przedsiębiorcy, który od lat z sukcesami działa w branżach internetowej i reklamowej.
Cenne lekcje z prowadzenia własnego biznesu w Polsce
Autor jest menedżerem z dwudziestoletnim doświadczeniem, które zdobył, rozwijając jedną z najlepszych na rynku agencji interaktywnych – od pomysłu do stabilnej i zyskownej organizacji z uporządkowaną strukturą. W książce dzieli się doświadczeniami, przywołując liczne przykłady i proponując konkretne rozwiązania. Adresuje je nie tylko do tych, którzy zaczynają w biznesie, lecz także do działających w nim od lat i nieustannie mierzących się z rynkowymi wyzwaniami i dylematami.
O wyjątkowości tej książki stanowią liczne praktyczne wskazówki, a także mocne osadzenie jej w polskich realiach rynkowych. Poza wszystkim zaś Grzegorz Krzemień nie mówi o rozwoju biznesu w kategoriach rychłego sukcesu. Wręcz przeciwnie, zwraca uwagę na mnóstwo problemów oraz na fakt, że nie wszystkim się udaje, a w każdym razie – że sukces niekoniecznie nadchodzi szybko bądź za pierwszym razem.
Wszystko, co z perspektywy osoby zarządzającej jest istotne w rozwoju firmy
Linearna struktura książki oraz podział na poszczególne etapy rozwoju biznesu ułatwiają nawigację i odnalezienie się we właściwym momencie. Autor szczegółowo omawia najważniejsze obszary rozwoju firmy w podziale na takie płaszczyzny jak Biznes i organizacja, Ludzie, Klienci, Ty (jako właściciel i zarządzający), Marketing oraz Branża. Można książkę czytać od wybranego fragmentu, który czytelnika interesuje np. ze względu na etap rozwoju firmy czy też konkretny problem zarządczy lub sprzedażowy.
Dowiesz się z niej, które i w jakim stopniu czynniki wpływające na firmę decydują o jej sukcesie. Jak rozwijać ofertę, uwzględniając trendy oraz zmienne potrzeby klientów, i jak budować z nimi trwałe relacje. Autor podpowiada, jak budować sprawną strukturę, zarządzać ludźmi i motywować ich, a także jak rozwijać kompetencje marketingowe firmy. Co najważniejsze zaś, wyjaśnia, w jaki sposób w miarę rozwoju własnego biznesu mierzyć się z problemami oraz odnajdywać w coraz bardziej złożonych warunkach działania na drodze do budowy stabilnej i zyskownej firmy.
***
Grzegorz Krzemień - Od 1996 roku związany jest z branżą digitalową, jeden z jej pionierów w Polsce. Twórca i szef agencji GoldenSubmarine, jednej z największych spośród niezależnych agencji na rynku. Absolwent AGH Krakowie i SGH w Warszawie (studia doktoranckie).
Firma, którą stworzył i którą kieruje, trzykrotnie uzyskała tytuł Agencji Interaktywnej Roku – w tym, jako jedyna w Polsce, dwa razy z rzędu (2017 i 2018) – przyznawany na podstawie wyników finansowych oraz badań satysfakcji klientów. GoldenSubmarine ma na koncie także wyróżnienia „Zaufanie Roku” („Press”, 2016), „Wynik roku” („Press”, 2017), i „Partner na Lata” („M&MP”, 2016). W 2018 roku Grzegorz Krzemień otrzymał tytuł Człowieka roku za całokształt dotychczasowych dokonań, przyznany przez IAB Polska. Wcześniej, w roku 2017, otrzymał wyróżnienie AdMan redakcji magazynu „Press”.
Jest przewodniczącym Branżowej Rady ds. Kompetencji certyfikatu Dimaq. Współautor podręcznika „E-marketing” (2018) oraz autor poradnika menedżera „Serwis firmowy” (Warszawa 2009). Jest wykładowcą Akademii im. Leona Koźmińskiego, a także jurorem konkursów reklamowych w Polsce. Twórca firmowego bloga: blog.goldensubmarine.com, który rozwija od lat.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 256 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | MT Biznes |
ISBN-13 | 978-83-8087-783-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Własna firma 2014 Jak założyć i...
do koszyka
Własna firma krok po kroku
do koszyka
Własna permakultura
do koszyka
Miłość własna
do koszyka
Nazwa własna wobec gatunku i dyskursu
do koszyka
Własne zdanie. Nie tylko w pracy
do koszyka
Spis treści
Okładka | |
Strona tytułowa | |
Strona redakcyjna | |
Dedykacja | |
Motto | |
Spis treści | |
Wstęp | |
Dlaczego? | |
Kim jestem? | |
Dla kogo ta książka | |
Czego nie ma w książce? | |
Co jest w książce? | |
Struktura książki | |
Podziękowania | |
Podkład teoretyczny na rozgrzewkę | |
0. Firma to ja | |
Jeśli już zacząłeś i masz firmę, to… trudno | |
Nie daj sobie wydrzeć pomysłu | |
1. Etap pierwszy: Firma to my | |
Biznes i organizacja | |
Rób to, na czym się znasz | |
Firma to nie więzienie | |
Cel | |
Jednoosobowa armia | |
Zarządzanie przez cele | |
Pierwsze narzędzia | |
Koszty, koszty, koszty | |
Cash flow na + | |
Przychody minus koszty, czyli jest zysk! | |
Ludzie | |
Wspólnicy, czyli w grupie raźniej | |
Pierwsi zatrudnieni ludzie | |
Freelancerzy i praca zdalna | |
Warto było | |
Klienci | |
Boso, ale w ostrogach | |
Najważniejszy klient | |
Sprzedaż, głupcze! | |
Zrobione lepsze niż idealne | |
Marketing | |
Warto być większym | |
Czas na reklamę | |
Ty | |
Wyobraź to sobie, jesteś półbogiem | |
CEO z 24-godzinną dniówką | |
Twoje ja, a firma | |
Czasami zjada nas stres | |
Cierpliwość i odwaga | |
Branża | |
Młode wilki | |
Konferencyjne przybijanie piątek | |
Nie każdemu się uda | |
2. Etap drugi: Firma to struktury | |
Biznes i organizacja | |
Pierwsze pieniądze | |
Na czym zarabiamy? | |
A co, jeśli coś nie zassało? | |
Projekty i procesy | |
Potrzebny lider | |
Pomysły na zarządzanie | |
I kto to teraz zrobi? | |
Pomysł na przyszłość | |
Bank – serdecznie zapraszamy… później! | |
Dzień dobry, kontrola | |
Klient | |
Normalnie – trudny klient | |
Zdrowe zasady współpracy | |
Wielkie pożegnanie | |
A może abonament do tego? | |
Negocjacje | |
Internacjonalizacja | |
Ludzie | |
Zatrudnianie ludzi | |
Struktura | |
Kierownicy | |
Gramy zespołowo | |
Za dużo pracy | |
Rotacja ludzi | |
Bez niego nie damy rady | |
Pańskie oko konia tuczy | |
Ile kontroli to w sam raz? | |
Problemy z komunikacją | |
Ciągły rozwój | |
Ty | |
Samotność prezesa | |
Twórz w systemie: Projektuj, buduj i remontuj | |
Twój rozwój | |
Seks w pracy | |
Marketing | |
Pozycjonowanie | |
Marka | |
Zmiana postrzegania | |
Prestiż | |
Marketingowiec? A czym on się zajmuje? | |
Czas na PR | |
Branża | |
Gra pozorów | |
Bądź miły dla konkurencji | |
3. Etap trzeci: Firma to procedury | |
Biznes i organizacja | |
Wąskie gardło | |
Zarząd i dyrektorzy | |
Show me the money | |
Procedury kontra: „Jak to się mogło stać?” | |
Walidacja zasad | |
Zjeść ciastko i mieć ciastko | |
Chwalmy kryzys! | |
Kontrahenci | |
Najpierw masa, potem rzeźba | |
IT-kracja, czyli: „U mnie działa” | |
Ludzie | |
Wizerunek firmy jako pracodawcy | |
Pozyskiwanie talentów | |
Trudne zwolnienia | |
Zgryźliwcy, marudy i „psychopaci” | |
Szkolenia | |
Motywowanie pracowników | |
Lojalność ludzi | |
Konkretne oczekiwania | |
Oddolna inicjatywa | |
Jasna i otwarta komunikacja | |
Atmosfera w robocie | |
Transparentność płac | |
Klienci | |
Struktura klientów | |
Rozpieszczanie klientów | |
Nowi klienci | |
Co dziś odradziliśmy klientowi | |
Umowy | |
Marketing | |
Misja, wizja i pomysł na firmę | |
Rebranding | |
Ścieżka twojego klienta | |
Ty | |
Czy prezes Orlenu też to podpisuje? | |
Pracuj nad firmą, a nie w firmie | |
Marka osobista | |
Branża | |
Działanie na korzyść branży | |
Dzielenie się wiedzą | |
4. Etap czwarty: Firma to współpraca | |
Biznes i organizacja | |
Spasione koty | |
Nirvana | |
Klienci | |
Prawie jak w niebie | |
Ludzie | |
Dzień dobry! | |
Nowi u bram | |
Jak wiele oznacza zbyt dużo? | |
Marketing | |
Im mniej pomysłów tym lepiej | |
Brawo Ty! | |
Co będzie, kiedy odejdziesz? | |
Ostatni nierozwiązany problem zarządczy | |
Branża | |
Czy to ma sens? | |
5. Wkurza cię TO! | |
6. Wartości – czyli jak się zachować | |
Zakończenie | |
Bibliografia | |