POLECAMY
-5%
Autor:
Format:
Niniejsze opracowanie prezentuje współczesne i historyczne ujęcie zabawy oraz przedstawia jej znaczenie z różnych perspektyw. Jego celem jest zaktualizowanie wiedzy na temat walorów rozwojowych zabawy, budowanie szacunku dla tej formy aktywności, a przez to dążenie do stwarzania dzieciom jak najlepszych warunków do korzystania z przysługującego im prawa do zabawy. W opracowaniu głos zabiera dwanaście osób reprezentujących różne dziedziny nauki: socjologię, filozofię, antropologię, psychologię oraz pedagogikę i jej subdyscypliny. Znajdują się tu rozdziały przygotowane przez badaczy i praktyków, którzy na zabawę spojrzeli z różnych perspektyw: z empirycznego, naukowego i praktycznego punktu widzenia. Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza z nich nosi tytuł "Interdyscyplinarność postrzegania zabawy", druga – "Wartość zabawy i zabawki".
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 282 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-980-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Zabawa i Rozwój Twojego Dziecka
do koszyka
Zabawa, nauka, rozwój. Dla ojców...
do koszyka
Zabawa, święto, profanacja: potencjał...
do koszyka
ZABAWA W CHOWANEGO
do koszyka
ZABAWA W CHOWANEGO
do koszyka
Zabawa w doktora - opowiadanie erotyczne
do koszyka
Zabawa w doktora - opowiadanie erotyczne
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie | 9 |
Część I | |
Interdyscyplinarność postrzegania zabawy | |
Urszula Kusio | |
Socjologiczne konteksty zabawy | 17 |
Raffaella Santi | |
Zabawa z perspektywy filozoficznej | 33 |
Monika Nawrot-Borowska | |
Zabawa dziecięca w ujęciu historycznym | 47 |
Ewa Maciejewska-Mroczek | |
O roli zabawy w badaniach antropologiczno-kulturowych | 97 |
Barbara Bilewicz-Kuźnia | |
Zabawa w koncepcji pedagogicznej Tiny Bruce | 113 |
Sara Filipiak | |
Zabawa a rozwój procesów samoregulacyjnych | 125 |
Ewa Sosnowska-Bielicz | |
Zabawa w biegu życia dziecka | 143 |
Część II | |
Wartość zabawy i zabawki | |
Barbara Kalinowska-Witek | |
Pożyteczne czy szkodliwe? Porady w czasopiśmie „Bluszcz” z przełomu XIX i XX wieku dotyczące wyboru zabaw i zabawek | 157 |
Małgorzata Centner-Guz | |
Od dewaloryzacji do upodmiotowienia i autonomizacji, czyli o zabawie w polskiej literaturze dla dzieci | 177 |
Anna Boguszewska | |
Zabawa i zabawka w przedstawieniach obrazowych w kontekście motywu tematycznego dziecko | 209 |
Barbara Bilewicz-Kuźnia | |
Odkrywanie własnych możliwości twórczych i nowych (prze)znaczeń przedmiotów w zabawie | 229 |
Maria Szczepska-Pustkowska | |
Zabawa i zabawki: przestrzeń dziecięcej twórczości | 245 |
Sylwia Kustosz | |
Istota zabawki w darach Friedricha Froebla | 269 |