POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Przedstawiona w dwóch tomach monografia, pt. "Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka". T. 1 i "Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce", T. 2, stanowi oryginalne opracowanie w zakresie szeroko rozumianej innowacyjności w praktyce i teorii pedagogicznej. Publikacja zawiera rozważania dotyczące roli nauczyciela innowatora w kreowaniu procesu dydaktyczno-wychowawczego, opiekuńczego i organizacyjnego funkcjonowania przedszkola i szkoły, a w związku z tym potrzeby kształcenia przyszłych pedagogów do innowacyjnego myślenia o procesie edukacji. Publikacja zawiera również przykłady innowacji z praktyki pedagogicznej w przedszkolu, klasach 1-11/ szkoły podstawowej, a także kształcenia przyszłych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, którzy wrażliwi są na nieustannie zmieniające się otoczenie społeczno-kulturowe, w którym stale i na nowo odnajdują się teoretycy, jak i praktycy zaangażowani w kreowanie procesu edukacji dzieci. Stanowi ona kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu działań innowacyjnych w pracy z dzieckiem. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji dydaktycznych z dzieckiem dla studentów, nauczycieli czy rodziców.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 190 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-226-3104-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Innowacyjność
do koszyka
Innowacyjność banków komercyjnych w...
do koszyka
Innowacyjność i innowacje. Podstawy,...
do koszyka
Innowacyjność i konkurencyjność...
do koszyka
Innowacyjność małego przedsiębiorstwa
do koszyka
Innowacyjność przedsiębiorstw jako...
do koszyka
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp (Urszula Szuścik, Renata Raszka) / | 7 |
Lidia Wollman | |
Nauczyciel innowator XXI wieku jako organizator środowiska uczenia się / | 11 |
Krystyna Duraj-Nowakowa | |
Innowacje nauczycieli jako liderów organizacji i zarządzania praktyką pedagogiczną / | 25 |
Maciej Kołodziejski, Małgorzata Przybysz-Zaremba | |
Polimorficzne wymiary generowania innowacji w edukacji – wątki rozproszone / | 38 |
Beata Oelszlaeger-Kosturek | |
O potrzebie kształcenia studentów pedagogiki do innowacyjnego myślenia o procesie edukacji w kontekście nabywania kompetencji komunikacyjnych / | 50 |
Małgorzata Zalewska-Bujak | |
Obszary deficytów twórczych działań nauczycieli dzisiejszej szkoły / | 67 |
Jolanta Bonar, Anna Buła | |
Refleksyjna praktyka źródłem kompetencji nauczyciela dla wspierania rozwoju dziecka / | 78 |
Elżbieta Marek | |
W poszukiwaniu metod wspierania aktywności edukacyjnej dzieci w młodszym wieku szkolnym (na podstawie analizy wybranych programów kształcenia zintegrowanego) / | 88 |
Jadwiga Oleksy | |
Studenckie praktyki pedagogiczne jako przestrzeń realizacji działań twórczych / | 104 |
Teresa Giza | |
Innowacje w teorii i praktyce wczesnoszkolnej na Ukrainie / | 116 |
Gabriela Kapica, Kornelia Solich | |
W poszukiwaniu skutecznej koncepcji kształcenia nauczycieli języka obcego dzieci / | 128 |
Dominika Duraj | |
Jak pomóc dziecku stać się przedszkolakiem. Proces adaptacji do środowiska przedszkolnego / | 142 |
Barbara Cygan | |
Skuteczna diagnoza jako podstawa pomocy pedagogicznej dzieciom w przedszkolu / | 156 |
Anida Szafrańska | |
Innowacyjna działalność placówek wychowania przedszkolnego na przykładzie Przedszkola Miejskiego nr 10 w Bytomiu / | 170 |
Indeks nazwisk / | 183 |