INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Publikacja całościowo opisuje wszystkie aspekty zawodu, odpowiedzialności testerskiej oraz wymagane kompetencje miękkie i twarde. Robi to w odwołaniu do realiów rynkowych i współczesnych trendów.
Dzieli się na dwie części: w pierwszej autor obszernie omawia podstawy zawodu testera a w drugiej oddaje w ręce czytelnika praktyczne przykłady i gotowe narzędzia do użycia w pracy.
Konstrukcja rozdziałów otwiera przed czytelnikiem kolejne obszary testowania i zapewnienia jakości tak, by na końcu dać mu możliwość świadomego wyboru zawodu i kierunków dalszego rozwoju. Wydanie drugie książki dodatkowo zostało rozszerzone o aspekt radzenia sobie na rynku pracy.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 350 |
Kategoria | Programowanie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-20007-7 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Zawód: aktor
do koszyka
Zawód: Copywriter
do koszyka
Zawód dziennikarz komentator sportowy
do koszyka
Zawód: dziennikarz śledczy
do koszyka
Zawód farmaceuty. Komentarz praktyczny
do koszyka
Zawód fotograf
do koszyka
Spis treści
Przedmowa do drugiego wydania | 9 |
Wstęp | 11 |
Podziękowania | 12 |
1. Konstrukcja książki | 13 |
2. Testowanie w pigułce | 14 |
Zadanie | 16 |
3. Cykl życia oprogramowania | 17 |
3.1. Pomysł (potrzeba) | 19 |
3.2. Rozwój koncepcji | 21 |
3.3. Planowanie | 22 |
3.4. Analiza wymagań | 24 |
3.5. Projektowanie | 25 |
3.6. Rozwój aplikacji | 27 |
3.7. Testowanie | 27 |
3.8. Wdrożenie | 28 |
3.9. Użycie i utrzymanie | 28 |
3.10. Emerytura. Koniec życia | 29 |
3.11. Inne fazy | 30 |
4. Testowanie | 31 |
4.1. Definicja testowania | 31 |
Zadanie | 36 |
4.2. Procesy testowania | 36 |
4.2.1. Proces testowy wg BS7925-2 | 37 |
4.2.2. Proces testowy wg IEEE 829 | 40 |
4.2.3. Proces testowy wg ISO 29119 | 43 |
4.2.4. Proces testowy wg ISTQB | 46 |
4.2.5. Podsumowanie | 49 |
4.3. Błędy, defekty, awarie, incydenty, zdarzenia, bugi | 49 |
4.3.1. Uciekinierzy | 52 |
4.3.2. Błędy popełniane przez testerów | 54 |
4.3.3. Defekty powodują defekty | 54 |
Zadanie | 55 |
4.4. Jakość oprogramowania a użytkownik | 56 |
4.5. Czym jest testowanie? | 57 |
4.5.1. Proces oraz zapewnienie jakości | 58 |
4.5.2. Weryfikować a walidować | 64 |
4.5.3. Szkoła defektów kontra szkoła jakości | 64 |
4.5.4. Testy automatyczne | 66 |
Zadanie | 68 |
4.6. Testowanie jest potrzebne | 68 |
4.7. Testowanie jest nieskończone | 70 |
Zadanie | 72 |
4.8. O wyższości wczesnego testowania nad późnym | 73 |
4.9. Ekonomia testowania | 75 |
Zadanie | 79 |
5. Dzielenie testowania | 80 |
5.1. Wprowadzenie | 80 |
Zadanie | 81 |
5.2. Czarna skrzynka i biała skrzynka | 81 |
5.2.1. Testy białej skrzynki | 82 |
5.2.2. Testy czarnej skrzynki | 85 |
Zadanie | 88 |
5.3. Testowanie funkcjonalne i niefunkcjonalne | 88 |
5.3.1. Testy funkcjonalne | 88 |
5.3.2. Testy niefunkcjonalne | 90 |
5.3.3. Charakterystyki oprogramowania wg ISO 9126/ISO 25010 | 92 |
5.3.4. Charakterystyki oprogramowania wg The Test Eye | 100 |
5.3.5. Charakterystyki oprogramowania wg Jamesa Bacha | 106 |
Zadanie | 107 |
5.4. Testy potwierdzające | 107 |
5.4.1. Retesty | 108 |
5.4.2. Testowanie regresywne | 108 |
Zadanie | 110 |
5.5. Testowanie statyczne i dynamiczne | 110 |
5.5.1. Testowanie statyczne | 111 |
5.5.2. Testowanie dynamiczne | 113 |
5.6. Zestawienie testów | 114 |
Zadanie | 117 |
6. Zawód tester | 118 |
6.1. Wprowadzenie | 118 |
6.2. Edukacja testerska | 120 |
6.2.1. Edukacja szkolna | 120 |
6.2.2. Edukacja internetowa | 123 |
6.2.3. Edukacja przez praktykę | 125 |
6.2.4. Edukacja w rzeczywistości | 126 |
6.2.5. Podsumowanie | 130 |
6.3. Certyfikacja testerska | 130 |
6.4. Testowanie oprogramowania ma swoich wrogów | 133 |
6.5. Cechy miękkie testera | 135 |
6.6. Trudne aspekty pracy testera | 137 |
6.7. Kto może testować produkt? | 139 |
6.8. Umiejętności twarde testera | 141 |
Zadanie | 143 |
6.9. Posługiwanie się narzędziami i automatyzacja | 143 |
6.10. Współpraca tester–programista | 147 |
6.11. Rozwój testera w organizacji | 148 |
6.12. Czego oczekuje się od testera na rynku pracy | 154 |
6.13. Zawód z przyszłością | 155 |
6.14. Zarobki testerów | 156 |
6.15. Praca testera w innych publikacjach | 159 |
6.16. Praca w charakterze testera | 166 |
6.16.1. Modele współpracy | 170 |
6.17. Na rynku pracy | 175 |
6.18. Testerskie CV | 180 |
6.19. Rozmowa kwalifikacyjna | 195 |
7. Praktyka testowania | 201 |
7.1. Wprowadzenie | 201 |
7.2. Podejścia do testowania | 202 |
7.2.1. Strategie wynikające z podziałów w testowaniu | 202 |
7.2.2. Strategia testowania oparta na modelu dostarczania | 202 |
7.2.3. Podejście negatywne do testów, czyli atak na oprogramowanie | 205 |
7.2.4. Podejście do testowania w zależności od dostępności specyfikacji | 207 |
7.2.5. Testowanie oparte na ryzyku | 225 |
7.3. Planowanie | 225 |
7.4. Testowanie | 228 |
7.4.1. Element | 229 |
7.4.2. Formularze | 230 |
7.4.3. Funkcja | 234 |
7.4.4. Logika lub proces | 235 |
Przykłady | 236 |
Zadanie | 288 |
7.5. Raportowanie | 289 |
7.5.1. Subiektywna ocena jakości oprogramowania | 289 |
7.5.2. Raport z testów | 290 |
7.5.3. Raporty o defektach | 293 |
7.6. Przykładowe projekty | 305 |
Projekt 1 – strona internetowa | 305 |
Projekt 2 – strona internetowa z projektem | 311 |
Projekt 3 – aplikacja internetowa z procesem wspierającym wytwarzanie i utrzymanie oprogramowania | 317 |
Projekt 4 – testy edukacyjnej aplikacji desktopowej | 325 |
Projekt 5 – testy aplikacji mobilnej | 328 |
Bibliografia | 334 |
Indeks rzeczowy | 337 |