POLECAMY
Wydawca:
Format:
Twórczość Petera Weira jest owocem spotkania kina gatunków i kina artystycznego, a także kina australijskiego i kina hollywoodzkiego (a w tle również kina europejskiego). W świetle najnowszych badań prezentuje się ona jako fenomen o charakterze transnarodowym, efekt kombinacji wątków zaczerpniętych z różnych systemów kulturowych. Książka zdaje relację z dokonującej się w ostatnich latach zmiany perspektywy w postrzeganiu dorobku Weira: od interpretacji zogniskowanych na zagadnieniach duchowych do wątków akcentujących status autora funkcjonującego w warunkach tzw. „globalnego Hollywoodu”. Przedstawiane są w niej również najważniejsze aspekty wędrówek, którą odbywają bohaterowie filmów reżysera w poszukiwania głębszego wymiaru egzystencji, pozwalającego określić im swoją tożsamość oraz przynależność w świecie, w którym „wszystko zaczyna się i kończy we właściwym miejscu i czasie”. Inny / Obcy. Transnarodowe i transgresyjne motywy w twórczości Petera Weira to zatem publikacja kierowana nie tylko do kulturoznawców i filmoznawców, lecz także do miłośników kina, pragnących skonfrontować własne interpretacje filmów takich jak Piknik pod Wiszącą Skałą, Ostatnia fala, Truman Show czy Niepokonani z opiniami zarówno rodzimych, jak i zagranicznych badaczy.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 178 |
Kategoria | Film |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-226-3303-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kino polskie jako kino transnarodowe
do koszyka
Korporacje transnarodowe. Zdolność...
do koszyka
Atrakcyjność inwestycyjna Polski....
do koszyka
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp / | 7 |
Rozdział I. W poszukiwaniu Innego / | 17 |
Cień wielkiej góry: Piknik pod Wiszącą Skałą / | 18 |
Utracony sen: Ostatnia fala / | 38 |
Rozdział II . Zmiana perspektywy: narodowe / transnarodowe / | 57 |
W poszukiwaniu narodowej tożsamości: Gallipoli / | 57 |
W stronę transnarodowości: Rok niebezpiecznego życia / | 68 |
Rozdział III . Obcy w Ameryce / | 81 |
Oczyma dziecka: Świadek / | 82 |
Ostatni człowiek i amerykański Adam: Wybrzeże Moskitów / | 95 |
Bez strachu, bez tożsamości: Bez lęku / | 107 |
Rozdział IV. Być outsiderem / | 117 |
Lekcja odrobiona: Stowarzyszenie Umarłych Poetów / | 118 |
Ucieczka ze sztucznego raju: Truman Show / | 128 |
Rozdział V. Podróże w nieznane / | 137 |
Ona i on: Zielona karta / | 137 |
On i oni: Pan i władca: Na krańcu świata / | 144 |
Oni i ona: Niepokonani / | 151 |
Zakończenie / | 159 |
Filmografia / | 161 |
Bibliografia / | 163 |
Spis fotografii / | 167 |
Indeks osobowy / | 169 |
Summary / | 173 |
Zusammenfassung / | 175 |