INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Im ciekawszy i atrakcyjniejszy sposób prowadzenia zajęć dydaktycznych, tym łatwiej i chętniej podopieczni biorą w nich udział. Niniejsza pozycja może być źródłem teoretycznej i praktycznej wiedzy dla pielęgniarek/położnych, edukatorów, których zadaniem jest przygotowanie pacjentów do samoopieki w cukrzycy.
W książce omówiono takie zagadnienia, jak:
- Efektywne metody edukacji terapeutycznej
- Aktywne techniki nauczania
- Rola motywacji w procesie przyswajania wiedzy
- Zasady komunikacji interpersonalnej pomiędzy nauczycielem a uczniem
- Sposoby wywierania pozytywnego wrażenia na uczących się
- Opanowywanie tremy
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 160 |
Kategoria | Pielęgniarstwo |
Wydawca | PZWL Wydawnictwo Lekarskie |
ISBN-13 | 978-83-200-5144-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa VII | |
Rozdział. Podstawy wiedzy o nauczaniu i uczeniu się | 1 |
1.1. Teorie uczenia się | 2 |
1.1.1. Teorie klasyczne | 2 |
1.1.2. Teorie behawiorystyczne | 4 |
1.1.3. Teorie uczenia się przez rozwiązywanie problemów | 5 |
1.1.4. Teorie współczesne | 7 |
1.2. Strategie edukacji – cztery drogi uczenia się | 9 |
1.2.1. Strategia asocjacji wiedzy | 10 |
1.2.2. Strategia problemowa | 10 |
1.2.3. Strategia emocjonalnego przeżywania | 11 |
1.2.4. Strategia operacyjna | 11 |
1.3. Strategie edukacji dorosłych | 11 |
Rozdział 2. Na czym polega uczenie się? | 15 |
2.1. Istota procesu przyswajania wiedzy | 15 |
2.1.1. Pamięć krótkotrwała | 15 |
2.1.2. Pamięć długotrwała | 16 |
2.1.3. Funkcje obrazu w procesie kształcenia | 19 |
2.1.4. Wspieranie pamięci | 21 |
2.1.5. Rola motywacji w procesie przyswajania wiedzy | 25 |
2.1.6. Rola emocji i nastroju w procesie przyswajania wiedzy | 30 |
2.1.7. Pochwała jako narzędzie pracy nauczyciela | 34 |
Rozdział 3. Elementy procesu dydaktycznego | 37 |
3.1. Najważniejszy jest cel zajęć | 37 |
3.2. Zasady nauczania – uczenia się | 45 |
3.3. Treści kształcenia | 49 |
3.4. Jak skutecznie tłumaczyć treści zajęć? | 49 |
3.5. Aktywizujące techniki nauczania | 53 |
3.5.1. Podział aktywizujących metod kształcenia i ich przykłady | 54 |
3.6. Od czego zależy wybór metody nauczania? | 67 |
3.7. Sprawdzanie osiągnięć uczniów | 68 |
Rozdział 4. Komunikacja interpersonalna w procesie dydaktycznym | 75 |
4.1. Rodzaje komunikacji interpersonalnej | 78 |
4.2. Jak wywrzeć pozytywne wrażenie podczas zajęć dydaktycznych? | 82 |
4.2.1. Najważniejszy jest dobry początek zajęć | 84 |
4.2.2. Zadbaj o prawidłową postawę ciała | 85 |
4.2.3. Kultura języka mówionego | 86 |
4.2.4. Trema – wróg czy sprzymierzeniec? | 87 |
4.2.5. Warunki poprawnego eksploatowania głosu | 89 |
4.2.6. Materiały do ćwiczenia prawidłowej emisji głosu i dykcji | 90 |
Podsumowanie | 95 |
Bibliografia | 97 |
Skorowidz | 105 |