INNE EBOOKI AUTORA
-15%
Wydawca:
Format:
W procesie kształtowania bezpieczeństwa publicznego uwidacznia się nadrzędna rola administracji publicznej. Nie bez znaczenia dla rodzaju i skali zagrożeń są liczba uczestników imprez masowych i zgromadzeń publicznych, czas trwania, a także miejsce ich organizacji. Naczelna zasada stanowi, iż szczególny obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa ciąży na organizatorze imprezy, który owo bezpieczeństwo zobowiązany jest osiągnąć przez odpowiednią organizację zabezpieczenia, uwzględniwszy uwagi administracji publicznej. Inną zasadą jest właściwa organizacja działań samej administracji w wymiarze kontroli zabezpieczenia podejmowanego przez organizatora, a także przez nią samą. Szczególny obowiązek kontroli bezpieczeństwa spoczywa na organie administracji samorządowej właściwym ze względu na miejsce organizacji imprezy masowej. Organ ten wydaje zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej lub odmawia jej wydania, może wskazać podwyższone ryzyko i szereg obowiązków związanych z organizacją danej imprezy masowej obligujących organizatora. W procesie kształtowania bezpieczeństwa imprez masowych i zgromadzeń publicznych wiele jest obowiązków i uprawnień, które — jak wykazano — nie dotyczą tylko organizatora. Dane statystyczne wskazują na znaczną, wynoszącą aż ponad siedem tysięcy liczbę imprez masowych, do zabezpieczenia których zaangażowano w 2014 r. siły i środki policji. Z tej liczby ok. dwa i pół tysiąca to masowe imprezy sportowe. Koszty, jakie ponosi policja w związku ze swoim zaangażowaniem w zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez masowych wyrażone są w milionach złotych. Niestety, dane statystyczne wskazują na znaczną liczbę przestępstw popełnianych w związku z przeprowadzonymi imprezami masowymi. W 2014 r. ujawniono ich 1080, z czego połowa o były mecze piłki nożnej. Skala popełnianych wykroczeń to ponad trzynaście tysięcy. Przedstawione dane pokazują, jak ważne są właściwa organizacja i zabezpieczenie, ukierunkowane na likwidację zagrożeń. Prawo stanowione nakłada na państwo polskie obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa obywatelom. Osiągnięcie tego celu jest możliwe dzięki wyposażeniu wielu podmiotów w kompetencje zapisane w aktach rangi ustawy. Zaznajomienie z nimi, a także podniesienie umiejętności poruszania 6 Zarządzanie bezpieczeństwem imprez masowych i zgromadzeń publicznych się w zawiłościach administracyjno-prawnych związanych z właściwą organizacją zabezpieczenia jest celem tego opracowania. Wielowymiarowość zagadnienia zmusza do przybliżenia licznych uzupełniających się obszarów, bez znajomości których zapewnienie bezpieczeństwa imprez masowych czy zgromadzeń publicznych jest niemożliwe. Publikacja Zarządzanie bezpieczeństwem imprez masowych i zgromadzeń publicznych ma dwie odsłony zamknięte w oddzielnych monografiach. Pierwsza dotyczy wymiaru administracyjno-prawnego, druga natomiast — organizacyjno-praktycznego. Zebrane w nich doświadczenia autorów są kontynuacją ich pracy naukowej i aktywności publikacyjnej w obszarze zamkniętym w tytule opracowania, a także odpowiedzią na potrzeby studentów.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 302 |
Kategoria | Bezpieczeństwo wewnętrzne |
Wydawca | Akademia Policji w Szczytnie |
ISBN-13 | 978-83-7462-503-6 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 5 |
ROZDZIAŁ I | 7 |
Bezpieczeństwo zgromadzeń publicznych na przykładzie wybranych państw | 7 |
(Mariusz Nepelski, Jarosław Struniawski) | 7 |
ROZDZIAŁ II | 29 |
Stosunek cywilnoprawny | 29 |
(Karolina Kula) | 29 |
ROZDZIAŁ III | 45 |
Ogólne zagadnienia dotyczące własności, posiadania i dzierżenia | 45 |
(Karolina Kula)45 | |
ROZDZIAŁ IV | 61 |
Ogólne zasady dotyczące odpowiedzialności odszkodowawczej w prawie | |
cywilnym | 61 |
(Karolina Kula) | 61 |
ROZDZIAŁ V | 95 |
Procedura karna — wybrane aspekty | 95 |
(Monika Porwisz) | 95 |
ROZDZIAŁ VI | 115 |
Zatrzymanie osoby — aspekty prawne | 115 |
(Agnieszka Choromańska) | 115 |
ROZDZIAŁ VII | 137 |
„Sądy 24-godzinne” — ujęcie normatywne | 137 |
(Monika Porwisz, Agnieszka Choromańska) | 137 |
ROZDZIAŁ VIII | 149 |
Zagadnienia prawa wykroczeń | 149 |
(Agnieszka Sadło-Nowak) | 149 |
ROZDZIAŁ IX | 171 |
Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu imprez masowych | 171 |
(Agnieszka Sadło-Nowak) | 171 |
ROZDZIAŁ X | 185 |
Podmioty odpowiedzialne za bezpieczeństwo imprez masowych i zgromadzeń publicznych | 185 |
(Mariusz Nepelski, Jarosław Struniawski) | 185 |
ROZDZIAŁ XI | 203 |
Infrastruktura obiektu/terenu imprezy masowej | 203 |
(Mariusz Nepelski, Jarosław Struniawski) | 203 |
ROZDZIAŁ XII | 223 |
Ochrona przeciwpożarowa imprez masowych | 223 |
(Mariusz Nepelski, Jarosław Struniawski) | 223 |
ROZDZIAŁ XIII | 233 |
Postępowanie administracyjne w sprawie wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej | 233 |
(Monika Dzimińska-Mosio) | 233 |
ROZDZIAŁ XIV | 267 |
Postępowanie administracyjne w sprawach imprez masowych | 267 |
(Monika Dzimińska-Mosio) | 267 |
ROZDZIAŁ XV | 281 |
Postępowanie administracyjne w sprawach przerwania imprezy masowej i wydania zakazu jej przeprowadzenia | 281 |
(Monika Dzimińska-Mosio) | 281 |
Literatura | 299 |