Zwrot performatywny w kulturze

Zwrot performatywny w kulturze

Szkice o obyczajach, literaturze, piosence, performansie i tańcu

1 opinia

Format:

ibuk

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Opublikowane w zbiorze referaty, wskazują na różnorodność tematów, problemów, przykładów i podejść młodych badaczy, prezentują jedynie wybrane zagadnienia sytuujące się w obszarze zainteresowań performatyki. Teksty te, jakkolwiek mogą się doświadczonym naukowcom wydać jeszcze nie za bardzo językowo wysublimowane i erudycyjnie wysmakowane, pełne są świeżości i oryginalnego spojrzenia. Dowodzą tym samym, że na tematy znane przecież performatyce nie od dziś, można wciąż żywo dyskutować. Metaforycznie rzecz ujmując, słuszne się wydaje przekonanie, że choć zwrot performatywny w kulturze dokonał się już dość dawno, to dla stawiających swoje pierwsze kroki adeptów humanistyki dokonuje się on teraz, w ich debiutach na konferencjach i w druku.


Rok wydania2015
Liczba stron137
KategoriaLiteraturoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2940-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne (Monika Błaszczak)     7
  Jarosław Woźniak Performatyka wobec koncepcji dzieła w toku     15
  Patrycja Bąkowska Jak dawniej „działano słowami”? Kilka refleksji o literaturze staropolskiej     37
  Regina Lissowska-Postaremczak Percepcja jako działanie. Kinestetyczne doświadczanie w sztukach performatywnych     51
  Julia Hoczyk Performowanie kobiecości w spektaklach polskich artystek tańca współczesnego     69
  Magdalena Juźwik Performans przekroczonych granic, czyli teatr fizyczny na przykładzie Exérèse monobloc     89
  Paweł Marciniak Jacek Kaczmarski w performatywnych światach. Wstęp do tekstowych mikrokosmosów sprawczości     105
  Patrycja Badysiak „No co, nie podoba ci się? To powiedz to na głos!” – o performatywności tekstów piosenek Jacka Szymkiewicza     117
RozwińZwiń