POLECAMY
-24%
Redakcja:
Format:
Pozwalamy sobie polecić tę pozycję wszystkim zainteresowanym profesjonalistom – teoretykom i praktykom – zajmującym się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej, nieprofesjonalistom zainteresowanym problematyką terapii stosowanej wobec ludzkiej niepełnosprawności, zaburzeń i dysfunkcji występujących w każdym wieku oraz osobom, które chcą zgłębiać powyższe zagadnienia.
Ditta Baczała
Jacek J. Błeszyński
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 290 |
Kategoria | Logopedia |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika |
ISBN-13 | 978-83-231-3331-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Terapia dzieci z niepełnosprawnością...
do koszyka
Terapia czakr
do koszyka
Terapia czaszkowo-krzyżowa dla...
do koszyka
Spis treści
Od Redaktorów / | 7 |
Rozdział 1. Wprowadzenie do problematyki terapii logopedycznej | |
Ditta Baczała, Jacek J. Błeszyński – Czy terapia jest potrzebna? / | 11 |
Hanna Żuraw – Terapeutyzacja życia w ponowoczesności / | 26 |
Jacek J. Błeszyński – Oddziaływania terapeutyczne w logopedii / | 55 |
Rozdział 2. Pomoc logopedyczna w środowisku rodzinnym i szkolnym | |
Andrzej Twardowski – Rodzina jako środowisko wczesnego wspomagania rozwoju mowy dzieci z niepełnosprawnościami / | 69 |
Agnieszka Banaszkiewicz, Anna Walencik-Topiłko – Model współpracy logopedy z otoczeniem pacjenta – założenia teoretyczne i rozwiązania praktyczne / | 85 |
Małgorzata Zaleska – Edukacja regionalna w logopedii i terapii pedagogicznej / | 97 |
Irena Ramik-Mażewska – Miejsce terapii w szkole – uniwersalne aspekty bajkoterapii / | 104 |
Rozdział 3. Metody i pomoce logopedyczne | |
Jolanta Zielińska, Karolina Piotrowska-Madej – Dynamically Pro w terapii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną / | 119 |
Amelia Golema – Rezonans dźwięków w gabinecie logopedy. Muzyka, emocje, komunikacja/ | 133 |
Rozdział 4. Rozwijanie zdolności językowych | |
Marlena Kurowska – Dialog jako forma rozbudzania aktywności werbalnej dziecka z trudnościami w przyswajaniu mowy i języka / | 143 |
Monika Romaniec – Rozwój sensoryczny dziecka a mowa / | 156 |
Grzegorz Ślęzak – Integracja sensoryczna. Implikacje dla terapii logopedycznej / | 171 |
Jolanta Góral-Półrola, Paweł Półrola – Czy wszystko już było? Qigong w terapii jąkania / | 187 |
Anna Kruczyńska, Elżbieta Szabelska – Wpływ centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego na wymowę dzieci 4- i 6-letnich – badania własne | 206 |
Ewa Muzyka-Furtak – Lingwistyczne aspekty terapii zaburzeń mowy dzieci z uszkodzeniami słuchu / | 220 |
Magdalena Zając – Zaburzenia rozwoju mowy a samoocena dziecka / | 237 |
Rozdział 5. Terapia osób z dysfunkcjami centralnego układu nerwowego | |
Justyna Żulewska – Zaburzenia prozodii emocjonalnej u chorych z uszkodzeniami prawej półkuli mózgu a możliwości terapii / | 257 |
Aneta Domagała – „Memory-books” w terapii osób z otępieniem / | 269 |
Informacje o autorach / | 287 |