POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
W niniejszej publikacji punktem wyjścia i osią tematyczną stała się kategoria, przywołana m.in. przez Edwina Bendyka w znakomitym, wciąż bardzo aktualnym tomie „Antymatrix” – homo irretitus. O ile łaciński termin irretio oznacza chwytać siecią, usidlać, o tyle współcześnie irretitus interpretować można jako człowieka „usieciowionego”, zyskującego w Internecie nowe tożsamości i nowe przestrzenie działania, pracy i nauki, samorealizacji, kontaktów i więzi, ale także uwiązanego siecią: zdeterminowanego, uzależnionego, manipulowanego. Wobec tak szeroko zarysowanej tematyki tomu, nie jest ambicją autorów po¬szczególnych jego części znalezienie gotowych, zamkniętych odpowiedzi na postawione w nim złożone i wielopłaszczyznowe pytania. Kwestie oscylujące wokół społecznych aspektów funkcjonowania sieci, aktywności w Internecie, działań z zakresu marketingu społecznego powinny zostać otwarte. Intencją autorów jest wskazanie na poszczególne, bardzo ważne aspekty, wskazanie ich zawiłości oraz wielopłaszczyznowe perspektywy, a często postawienie nowych, otwartych pytań. Należna rola w niniejszym zestawieniu należy się analizom nowych zachowań komunikacyjnych związanych z funkcjonowaniem serwisów społecznościowych, a zwłaszcza najbardziej popularnego pośród nich serwisu – trzeciej społeczności świata, jaką jest Fa¬cebook5. Nie sposób też rozdzielać przestrzeni działań medialnych (wirtualnych) od ich bezpośredniego, społecznego kontekstu. Obie przestrzenie aktywności: medialnych oraz społecznych wielopłaszczyznowo interferują. Z jednej strony bowiem marketing społeczny i reklama społeczna – którym także poświęcono w tomie sporo należnej uwagi – zyskują coraz to nowe ziemie: nośniki w postaci serwisów i kanałów wirtualnych. Z drugiej strony okazuje się, że „broń” ta jest obusieczna: serwisy sieciowe, narzędzia komunikacji i wymiany informacji stają się szeroko eksploatowaną przestrzenią manipulowania i wywierania wpływu: komunikacji perswazyjnej, „usidlania”.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 155 |
Kategoria | Socjologia mediów |
Wydawca | Wyższa Szkoła Humanitas |
ISBN-13 | 978-83-64788-81-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Homo przypadkiem Sapiens
do koszyka
Homo bimbrownikus
do koszyka
Homo bimbrownikus
do koszyka
Homo Biologicus
do koszyka
Homo Centauricus
do koszyka
Homo Centauricus
do koszyka
Homo cooperativus
do koszyka
Homo defectus w kulturze późnej...
do koszyka
Homo demens
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
Katarína Fichnová, Peter Mikuláš, Łukasz P. Wojciechowski | |
Social networking services in the preferences of Slovak, Czech and Polish youth | 9 |
Danuta Smołucha | |
Portale społecznościowe – substytut czy uzupełnienie realnej wspólnoty? | 35 |
Katarzyna Walotek-Ściańska, Michał Szyszka | |
Obecność instytucji kultury w mediach społecznościowych | 49 |
Zbigniew Widera | |
Kształtowanie postaw poprzez percepcję treści w Internecie – refleksja etyczna | 63 |
Magdalena Harasimowicz | |
Refleksja nad edukacją w kontekście problematyki multitaskingu | 71 |
Rafał Guzowski | |
Obecność organizacji społecznej w sieci jako ważny element budowania zaufania i wzmacniania wizerunku | 83 |
Marta Macełko, Izabela Mendel | |
Współczesne miasto płaszczyzną komunikacji i współdziałania różnosektorowych podmiotów | 93 |
Małgorzata Koszembar-Wiklik | |
Czy marketing wirusowy w sieci wymaga kontrowersji? O motywach szokujących w reklamach | 105 |
Marta Kierska | |
Shockvertising w służbie bezdomnym. Negatywne emocje jako narzędzia reklam społecznych | 119 |
Lilianna Lakomy | |
Infans Irretitus | 137 |
Mirosław Lakomy | |
System propagandowy Korei Północnej | 145 |