POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Poszukiwanie kapitału niezbędnego do finansowania aktywów przedsiębiorstwa to stały element działań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Firmy, szczególnie te znajdujące się w początkowej fazie swojego rozwoju, mają ograniczony dostęp do zasobów finansowych, a zapewnienie dostępności kapitału jest niejednokrotnie czynnikiem determinującym możliwość i tempo ich rozwoju. Wprawdzie współczesny rynek pieniądza i kapitału charakteryzuje się różnorodnością instrumentów finansowych, jednak w praktyce okazuje się, że każdy finansujący (kredytodawca, inwestor, nabywca obligacji itp.) ma swoje wymagania, którym niełatwo sprostać.
U podstaw pracy legło założenie, że analogicznie jak na rynku konsumpcyjnym, gdzie trudności ze zbytem wyprodukowanych towarów spowodowały rozwój koncepcji marketingu, tak i na rynku finansowym problemy z pozyskaniem kapitału sprzyjać będą rozwojowi marketingu nazwanego tu marketingiem inwestorskim. Jego wykorzystanie w działaniach podejmowanych na rynku kapitałowym ma zwiększać szanse na skuteczne i efektywne pozyskiwanie finansowania.
Celem książki jest pokazanie rynku kapitałowego z perspektywy koncepcji marketingu. Przedmiotem badań prezentowanych w opracowaniu jest marketing inwestorski rozumiany jako proces zarządczy, w ramach którego przedsiębiorstwo dąży do zwiększania swojej wartości poprzez umiejętne i efektywne pozyskiwanie kapitału oraz budowanie długotrwałych korzystnych relacji z podmiotami i osobami finansującymi jego działalność.
Prof. nadzw. dr hab. Jan Komorowski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie:
Publikacja jest dziełem oryginalnym, twórczym i wnoszącym nowe wartości do wiedzy naukowej. Można w niej dostrzec liczne oryginalne elementy wyrażające potrzebę rozwijania wiedzy teoretycznej i stosowanej, czyli analitycznej i menedżerskiej, dotyczącej marketingu na rynkach finansowych w kontekście współczesnych uwarunkowań. Wiedzę dojrzewającą w warunkach światowego kryzysu finansowego, a zarazem z uwzględnieniem podejścia behawioralnego.
Podjęta problematyka sugeruje, aby książkę uznać za publikację interdyscyplinarną. Obszar badań skoncentrowany został na rynku kapitałowym, z tym że Autor operuje w sferze marketingu, bada uwarunkowania popytu i podaży na instrumenty finansowania potrzeb kapitałowych podmiotów gospodarczych.
Elementem generującym wartość dodaną dla nauki są badania empiryczne oraz ich obszerny i w zasadzie wyczerpujący opis. Sposób rozwinięcia poszczególnych zagadnień, głębokość i zakres merytoryczny wywodów, dobór informacji faktograficznych mają charakter autorski.
Praca poświęcona marketingowi inwestorskiemu inwestorskiemu wnosi wkład w rozwój nowej, samodzielnej dyscypliny naukowej. Z dydaktycznego punktu widzenia książka może być interesująca dla studentów kierunków ekonomicznych na poziomie magisterskim.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 341 |
Kategoria | Marketing, reklama |
Wydawca | Difin |
ISBN-13 | 978-83-7930-017-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Marketing usług turystycznych
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie | |
1. Istota i podział rynku finansowego | |
2. Rynek kapitałowy oraz instrumenty finansowe w ujęciu marketingowym | |
3. Ewolucja marketingu w świetle zmian na rynku kapitałowym | |
4. Pojęcie i charakterystyka marketingu inwestorskiego | |
5. Strategia STP na rynku kapitałowym | |
Rozdział 2. Zaspokajanie potrzeb kapitałowych podmiotów gospodarczych | |
| |
1. Istota i warunki transakcji wymiany na rynku kapitałowym | |
2. Zapotrzebowanie na kapitał w świetle potrzeb inwestycyjnych podmiotów gospodarczych oraz oczekiwań finansujących | |
3. Stadia finansowania przedsiębiorstwa | |
4. Charakterystyka zapotrzebowania na kapitał w świetle cyklu życia podmiotu gospodarczego i jego produktów | |
4.1. Potrzeby kapitałowe przedsiębiorstw w fazie inkubacji | |
4.2. Finansowanie przedsiębiorstw w okresie ekspansji | |
4.3. Finansowanie dojrzałych przedsiębiorstw | |
4.4. Finansowanie przedsiębiorstw w okresie schyłku i restrukturyzacji | |
Rozdział 3. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym | |
| |
1. Teoria podejmowania decyzji w warunkach niepewności | |
2. Rodzaje heurystyk i błędów poznawczych popełnianych przez inwestorów | |
3. Obecność emocji w zachowaniach inwestorów na rynku kapitałowym w podejściu behawioralnym | |
4. Identyfikacja potrzeb inwestorów jako uczestników rynku kapitałowego | |
| |
1. Klasy motywów kształtujących działania inwestorów przyjęte w badaniu ankietowym | |
2. Charakterystyka populacji badania i ograniczenia wnioskowania | |
3. Ogólna charakterystyka podejścia badawczego | |
4. Prezentacja założeń, wyników i wniosków z badania | |
5. Analiza wyników badania wg kryteriów segmentacji rynku | |
6. Założenia segmentacji post hoc inwestorów z populacji badania | |
7. Identyfikacja i ocena względnie jednorodnych grup inwestorów | |
Rozdział 5. Praktyczne aspekty budowania relacji z uczestnikami rynku kapitałowego | |
| |
1. Konsekwencje podmiotowości uczestników transakcji gospodarczych | |
2. Zalety współpracy z doradcami i pośrednikami | |
3. Wybrane narzędzia oddziaływania podmiotów gospodarczych na uczestników rynku kapitałowego | |
Wnioski | |
| |
Bibliografia | |
| |
Spis tabel | |
Spis rysunków | |