INNE EBOOKI AUTORA
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 212 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
eleWator 18 (4/2016) - Afryka
do koszyka
eleWator 11 (1/2015) - Allen Ginsberg
do koszyka
eleWator 29 (3/2019) - Andriej Płatonow
do koszyka
eleWator 10 (4/2014) - Andrzej Bursa
do koszyka
eleWator 32 (2/2020) – Anna Kamieńska
do koszyka
eleWator. antologia 2012-2021. proza
do koszyka
eleWator 15 (1/2016) - Bieda
do koszyka
eleWator 33 (3/2020) – Chiny
do koszyka
Spis treści
Julio Cortázar: | |
Julio Cortázar, Do czytania w formie pytającej (brak licencji na e-booka) | |
Marta Zabłocka, Alfabet Julia (na podstawie Książki dla Manuela) | |
Wojciech Czaplewski, Czy go jeszcze pamiętam, czyli gra w Cortázara | |
Julio Cortázar, Przyszłość (brak licencji na e-booka) | |
Adam Elbanowski, Drogi dojścia do „innej rzeczywistości”. Opowiadania fantastyczne Julio Cortázara | |
Julio Cortázar, Happy New Year (brak licencji na e-booka) | |
Miłka O. Malzahn, Aparat Cortázara | |
Maja Staśko, Zapomniałem mego parasola | |
Julio Cortázar, Grzeczny chłopczyk (brak licencji na e-booka) | |
Andrzej Turczyński, O znikomości wszystkich rzeczy, czyli pisarz i jego kot | |
Julio Cortázar, Do generała (brak licencji na e-booka) | |
Ewa Elżbieta Nowakowska, Czy należy jeść zegary? Czasomierze Cortázara i Herberta | |
Julio Cortázar, Po przyjęciach (brak licencji na e-booka) | |
Konrad Zych, Gra w dwa ognie. Kalwas czyta Cortázara | |
Julio Cortázar, Żadnych przesyłek do Pehuajó (brak licencji na e-booka) | |
Damian Romaniak, Antonioni versus Cortázar. Powiększenie i Babie lato | |
Legendy i mity Argentyny | |
poezja: | |
Leszek Engelking, Cache-cache, „So have I heard and do in part believe it…”, Suplement | |
Federico García Lorca, Preciosa i wiatr, Zwada, Cygańska mniszka | |
proza: | |
Marian Lech Bednarek, Zemsta kolorów | |
Teresa Rudowicz, Kula | |
Maciej Melecki, Gdzieniegdzie | |
poezja: | |
Joanna Lech, Nic więcej z tej strony, Przyniosłam ci smutek, Stany zapalne, punkty przecięć | |
Jacek Napiórkowski, Maggi of my mind, *** (Dwóch ze zdjęcia…) | |
epistoły: | |
Henryk Bereza, Listy do poetów: do Jacka Napiórkowskiego | |
dziennik: | |
Henryk Bereza, Zapiski 55. 18.11.2010 r. – 19.09.2011 r. (fragmenty) | |
sztuki plastyczne i architektura: | |
Tomasz Sobieraj, Maski i transgresje. O fotografiach Sybilki Storie-Joachimiak | |
Trafostacja Sztuki | |
krytyka literacka: | |
Andrzej Turczyński, Sekretna komoda Cortázara (Julio Cortázar, Niespodziewane stronice) | |
Alan Sasinowski, Szpiegowanie, czyli literatura, czyli miłość (Ian McEwan, Słodka przynęta) | |
Leszek Engelking, Wiersze zasiane (Krystyna Rodowska, Wiersze przesiane 1968-2011) | |
Agnieszka Polachowska, Układanie fragmentów, rozbijanie całości (Henryk Waniek, Notatnik i modlitewnik drogowy) | |
Justyna Kasperek, Widzenie dwubiegunowe (Zygmunt Bauman, David Lyon, Płynna inwigilacja. Rozmowy) | |
Wiktoria Klera, Co jest, co się zdarza i co się zdarzyć może (Marcin Baran, Zebrane. Wiersze i poematy 1983-2013) | |
Krzysztof Lichtblau, Pogranicze człowieka (Brygida Helbig, Niebko) | |
Piotr Michałowski, Elegie sprzed po sobie (Artur Daniel Liskowacki, Elegijki) | |
Edyta Antoniak-Kiedos, Kreując wizerunek (ks. Jan Sochoń, Wizerunek) | |
Joanna Bierejszyk, Złudzenie (nie)zmienności (Anna Frajlich, Łodzią jest i jest przystanią) | |
Konrad Liskowacki, Talia pełna figur (Wiesław Myśliwski, Ostatnie rozdanie) | |
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 1 (Zyta Oryszyn, Ocalenie Atlantydy; Szczepan Twardoch, Morfina; Grzegorz Filip, Studnia) | |
Paweł Orzeł, Przed wojną: Słońce – dużo Słońca (Władysław Umiński, O Słońcu. Odczyt do latarni czarnoksięzkiej) | |
Halina Lizińczyk, Ostatnie czytanie: Gra w klasy i czytelnik samica | |
nadesłano | |
komiks: | |
Marcin Bałczewski, Cortázar kontra „wampiry” (Julio Cortázar, Fantomas przeciw wielonarodowym wampirom) | |
Marcin Bałczewski, Antoniszczak albumowo (Julian Antonisz, Opowieści graficzne) | |
muzyka: | |
Tadeusz Hnat, Jaśnie Pani Bezsenność (Arturas Bumšteinas, Sleep (An Attempt at Trying)) | |
Po pierwsze: jazzman. Z Markiem Kazaną rozmawia Monika Petryczko | |
stałe felietony: | |
„nie w rzędzie” – Krzysztof Niewrzęda | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Gdy deszcz wystarcza do wstrzymania biegu świata, czyli Joanna Pucis i jej Znaki nieszczególne | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Korzyści medialne | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Zwrot niech się zwrotem odciska! | |
Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 2, 2014 – regulamin | |