INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Praca dotycząca teorii poezji napisana z wielkim znawstwem przedmiotu, porusza temat dystansu jako podstawy relacji podmiot/przedmiot. Autorka wszechstronnie analizuje zagadnienie w oparciu o wiedzę z zakresu filozofii, teorii kultury i literaturoznawstwa, przedstawiając wieloznaczność dystansu oraz jego rolę we wskazywaniu antynomii nowoczesności. Współczesne literaturoznawstwo nie może obyć się bez innych dyscyplin naukowych, co stanowi o jego transdyscyplinarności i transdyskursywości i taka właśnie nowoczesna wizja przechodzącego radykalne metamorfozy litaraturoznawstwa charakteryzuje całość publikacji.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 450 |
Kategoria | Literaturoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2491-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Droga do swojego wnętrza. Część 1
do koszyka
Droga do swojego wnętrza. Część 2
do koszyka
Głos wnętrza
do koszyka
Inżynieria wnętrza
do koszyka
Mapa wnętrza
do koszyka
Nowoczesne, jasne wnętrza - przydatne...
do koszyka
Nowoczesne wnętrza - przydatne...
do koszyka
Spis treści
Wstęp - Dystans i nowoczesność | 7 |
Rozdział I. Miejsce dystansu – teorie i interpretacje | 23 |
1. Podmiot się dystansuje | 23 |
2. Ontologizacja dystansu | 47 |
3. Świat, który nie jest domem | 60 |
4. Nie ma mnie, piszę | 72 |
5. Doświadczanie dystansu | 89 |
6. Wprowadzenie do lektury poezji | 109 |
Rozdział II. Bolesław Leśmian: pragnienie bezpośredniości | 129 |
1. Wola czy pragnienie? | 129 |
2. Pośrednictwo i bezpośredniość | 144 |
3. Od pieśni bez słów do słów bez pieśni | 152 |
4. Dystans i poetycka epistemologia | 174 |
5. Kresy tożsamości – antropologia dystansu | 188 |
Rozdział III. Tymoteusz Karpowicz: podmiot autarkiczny | 217 |
1. Marzenia o Wielkiej Jedności | 217 |
2. Etyka estetyki | 234 |
3. Odniesienia od rzeczy | 246 |
4. Klincz rozumu i wyobraźni | 257 |
5. Pułapka samoświadomości | 266 |
Rozdział IV. Miron Białoszewski: życie jako performans | 281 |
1. Tworzenie oglądanego | 281 |
2. Wytwarzanie pełni przeżycia | 300 |
3. Efekt performansu | 314 |
4. Outsider zadomowiony | 326 |
Rozdział V. Krystyna Miłobędzka: tkliwość istnienia | 339 |
1. Poetka jako świadome dziecko | 339 |
2. Kobiecość bycia w świecie i w tekście | 357 |
3. Buddyjskość, czyli uważność jako droga i cel | 375 |
4. Prezentowanie i obdarzanie | 391 |
Zakończenie | 407 |
Nota autorska | 411 |
Bibliografia | 412 |
Indeks nazwisk | 436 |
From the inside of distance. Leśmian – Karpowicz – Białoszewski – Miłobędzka (Summary) | 447 |