POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Książka dotyczy zagadnień dialogu w pracy dydaktyczno-wychowawczej szkół. Dialog stanowi metodę przygotowywania wychowanków do życia w społeczeństwie demokratycznym oraz jest instrumentem dydaktycznym i wychowawczym kształtującym uczniów, wyznaczającym poziom i jakość kontaktów uczniów z innymi osobami. Autor dokonuje analizy form dialogicznych: pracy w grupach, lekcji problemowych, pogadance, dyskusji, pracy z tekstem, „burzy mózgów”, metodzie sytuacyjnej, metodzie trybunału, metodzie gier dydaktycznych. Publikacja skierowana jest do nauczycieli i studentów pedagogiki.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 240 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Uniwersytet Pedagogiczny Kraków |
ISBN-13 | 978-83-7271-461-9 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 5 |
Rozdział I. Założenia badawcze | 7 |
1. Antropologiczne aspekty dziedzictwa kulturowego | 9 |
2. Terminologia pracy | 12 |
3. Teoria budowania i rozwijania dialogu w szkole | 14 |
4. Problematyka pracy | 20 |
Rozdział II. Komunikacja interpersonalna podstawą kształtowania szkolnych relacji | 22 |
1. Komunikacja w procesie edukacyjnym | 25 |
2. Mówienie i słuchanie | 29 |
3. Komunikacja niewerbalna | 36 |
4. Wyniki badań związanych ze szkolną komunikacją | 39 |
Rozdział III. Relacje interpersonalne fundamentem dialogu edukacyjnego | 51 |
1. Rola relacji interpersonalnych | 53 |
2. Miłość i podmiotowe podejście do ucznia | 60 |
3. Personalizm pedagogiczny afirmacją człowieczeństwa | 68 |
4. Relacje interpersonalne w świetle badań | 81 |
Rozdział IV. Dialog edukacyjny zwornikiem komunikacji i relacji interpersonalnych w szkole | 94 |
1. Istota dialogu | 95 |
2. Warunki i zasady dialogu | 100 |
3. Miejsce dialogu w szkolnej rzeczywistości | 103 |
Rozdział V. Formy i metody wspólnego dochodzenia do prawdy | 114 |
1. Praca w grupach | 115 |
2. Lekcje problemowe | 121 |
3. Metody dialogu | 135 |
4. Wyniki badań nad pytaniami uczniów i nauczycieli | 149 |
Rozdział VI. Relacje interpersonalne i dialog edukacyjny w wyższej uczelni | 171 |
1. Relacje interpersonalne nauczycieli akademickich ze studentami | 174 |
2. Dydaktyczny obszar rozbudzania i rozwijania u studentów sztuki dialogu | 188 |
3. Autorytet nauczyciela akademickiego | 210 |
Zakończenie | 221 |
Bibliografia | 227 |