Odruchy, uczenie się i zachowanie

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,40  74,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 74,00 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 44,40 zł  


44,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.
Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.


Rok wydania2018
Liczba stron192
KategoriaPsychologia rozwoju człowieka
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-21116-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa redaktora naukowego do wydania polskiego    9
  Podziękowania     12
  Przedmowa     15
  Wstęp     19
  Rozdział I ODRUCHY – ICH WPŁYW NA OSIĄGANIE SUKCESÓW W UCZENIU SIĘ    23
    1. Odruch Moro     26
    2. Odruch dłoniowy     31
    3. Asymetryczny toniczny odruch szyjny     33
    4. Odruch szukania     36
    5. Odruch Galanta     39
    6. Toniczny odruch błędnikowy     42
    7. Symetryczny toniczny odruch szyjny     46
  Rozdział II OD ODRUCHÓW PIERWOTNYCH DO KONTROLI POSTAWY 53
    1. Odruchy posturalne     54
    2. Schemat reakcji zaskoczenia     55
    3. Kontrola postawy     58
    4. Reakcje prostowania     59
    5. Odruch Landaua     61
    6. Odruch amfibii     62
    7. Odruchy stopniowego obrotu tułowia     63
    8. Reakcje równoważne     64
    9. Dojrzewanie odruchów – proces, który trwa    66
  Rozdział III ROZWÓJ MÓZGU 69
    1. Ustalenie hierarchii     70
    2. Specjalizacja półkul mózgowych     80
  Rozdział IV ZMYSŁY 87
    1. Równowaga i układ przedsionkowy     89
    2. Dotyk     94
    3. Słuch     99
    4. Wzrok     106
    5. Propriocepcja     113
    6. Smak i węch     114
    7. Podsumowanie     116
  Rozdział V TESTY SPRAWDZAJĄCE ODRUCHY 117
    1. Test standardowy odruchu Moro     118
    2. Test odruchu Moro w pozycji stojącej (Clarke, Bennett i Rowston)    119
    3. Test odruchu dłoniowego     120
    4. Test standardowy asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego    121
    5. Test Schildera asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego     122
    6. Test odruchu szukania     123
    7. Test odruchu ssania     124
    8. Test odruchu Galanta     125
    9. Test tonicznego odruchu błędnikowego w pozycji stojącej    126
    10. Test symetrycznego tonicznego odruchu szyjnego    127
    11. Test odruchu Landaua     128
    12. Test odruchu amfibii w pozycji na brzuchu i na plecach    129
    13. Test odruchu stopniowego obrotu tułowia w biodrach i w barkach    130
    14. Test optycznego odruchu prostowania głowy     132
    15. Test błędnikowego odruchu prostowania głowy     133
  Rozdział VI GDZIE SZUKAĆ POMOCY? 135
    1. Określenie poziomu wymaganej terapii    135
    2. Jak rodzice mogą pomóc swoim dzieciom    136
    3. Poziom 1. Gdy dziecko wymaga profesjonalnej pomocy    139
    4. Poziom 2. Trening może być prowadzony w szkole lub w domu pod nadzorem specjalisty     140
    5. Poziom 3. Dziecko może odnieść korzyść z programu grupowych ćwiczeń rozwojowych     141
    6. Nauczanie dzieci z uwzględnieniem prawidłowego schematu ich rozwoju     141
  Rozdział VII EWOLUCJA POGLĄDÓW – ROZWAŻANIA NAD ODRUCHAMI    161
    1. Historia     161
    2. Przegląd badań klinicznych     167
    3. Przegląd badań nad efektami programu stymulacji i hamowania odruchów     170
    4. Podsumowanie     173
  Studia przypadków     177
  Wybrane artykuły autorstwa Sally Goddard Blythe    183
  Słownik terminów     211
  Przydatne adresy     214
  Literatura     215
  Indeks rzeczowy     222
  Indeks nazwisk     228
RozwińZwiń